T-5 2.0 stotteren

Gestart door koesjkoesj, 08-05-2006 15:06:04

Vorige topic - Volgende topic

johan283

gewoon goede bougie sleutel. En niet rommelen met slecht passend gereedschap. Immers eerder in het verhaal stond iets over een profisorische (schrijf je dat zo??) bougie sleutel. En uiteraard e.e.a met beleid los draaien. Moet goed gaan, dacht ik zo......

Eugene

Citaat van: johan283 op 09-05-2006 17:46:39
gewoon goede bougie sleutel. En niet rommelen met slecht passend gereedschap. Immers eerder in het verhaal stond iets over een profisorische (schrijf je dat zo??) bougie sleutel. En uiteraard e.e.a met beleid los draaien. Moet goed gaan, dacht ik zo......

Dat wil nog niet zeggen dat er daardoor geen rotzooi in dat gat komt. Door de tijd heen kan daar best wat inkomen. En dan heb je buiten een goeie bougiesleutel ook perslucht nodig. ;)

If it's not blown, it sucks...

koesjkoesj

DONE !!!

1. bij de faculteit even bij de instrumenten makerij een endoscoop gehaald + licht via glasvezel + spiegels... start motor een fractie laten draaien zonder injector en zonder bobine..zuiger stond nu op z'n laagst..dus kon ik alles goed bekijken... met endoscoop 2 grote porseleinen deeltjes gelokaliseerd +  redelijk groot metaal achtig deeltje (deel van contactpunt bougie) + klein gruis aan de zijkant bij de zuigerring.

heb een aantal verloopjes van een normale stofzuiger naar een 3 mm slangetje weten om te klussen.. in dit slangetje een heel dun stijf ijzeren draad erin... deze omgeklemd om slang uiteinde.... ijzer lichtelijk gebogen..daarna stofzuiger aan en maar lekker zuigen in die zuiger... binnen 1 minuut had ik het gruis uit de zijkant, binnen 5 minuten had ik 1 porselijn deel en na 10 minuten het laatste grote porselijnen deel opgevangen in de slang... het ijzeren deel bleek te groot en te zwaar... half uur op lopen kloten. toen met dubbelzijdig tape op een buigzaam metaal erin en na een paar keer hengelen had ik beet... ZO...

de overige 4 bougies eruit draaien was overigens nog een hele klus, ze zaten mega strak vast. heb mijn handen erop kapot gedraaid... maar dat boeit natuurlijk niet. toen de 5 nieuwe Bosch bougies erin...en toen.... STARTEN.... als een zonnetje hij loopt, mooier, helderder en soepeler dan ooit tevoren...echt...... nooit meer dat hokken, nooit meer dat inhouden, nooit meer dat raar doen bij plotseling het gas erop... heel mooi vloeiend..en echt...heel mooi ook van laag naar hoog in 1 rechte lijn... en dan die heerlijke turbo die erin knalt... en het lijkt wel of de roffel ook vetter is geworden... ook VEEL meer vermogen, vooral dat koppel ineens.

in 1 woord... mijn T-5 rijdt weer als de brandweer...

bedankt jongens voor alle advies en tips.

hoi

Martijn

johan283

mooi zo, gefeliciteerd dat ie het weer doet

johan283

Citaat van: eugene op 09-05-2006 17:53:23

Dat wil nog niet zeggen dat er daardoor geen rotzooi in dat gat komt. Door de tijd heen kan daar best wat inkomen. En dan heb je buiten een goeie bougiesleutel ook perslucht nodig. ;)

Als je het afdekplaatje op de bougies gemonteerd is, dan is de kans wel erg klein geworden  dat er rotzooi bij kan komen. Hooguit kleinere deeltje, zoals stof.  ;)

Eugene

Citaat van: johan283 op 09-05-2006 22:16:40
Citaat van: eugene op 09-05-2006 17:53:23

Als je het afdekplaatje op de bougies gemonteerd is, dan is de kans wel erg klein geworden dat er rotzooi bij kan komen. Hooguit kleinere deeltje, zoals stof. ;)

Zelfs die zooi wil ik niet in mn cilinder ;)

Eugene

Operatie geslaagd :)

Wat een bougie al niet kan veranderen ;)

Bas850

Citaat van: koesjkoesj op 09-05-2006 22:07:15
DONE !!!

1. bij de faculteit even bij de instrumenten makerij een endoscoop gehaald + licht via glasvezel + spiegels...

En bij welke volgende operatie worden deze weer gebruikt....... ::)
"to finish first, you first have to finish"

ed

Citaat van: koesjkoesj op 09-05-2006 22:07:15
start motor een fractie laten draaien zonder injector en zonder bobine..zuiger stond nu op z'n laagst..dus kon ik alles goed bekijken...
:o :o :o :o :o
Jij bent ook niet echt bang uitgevallen. Je had ook even de krukas kunnen torderen met een sleutel. Was iets veiliger geweest. Je hebt echt een engel op je schouder. Bij ieder ander had dit al tot schade geleid!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

koesjkoesj

Die endoscoop is echt een geinig apparaatje..zonder dat ding was het me gisteren niet gelukt... en dat het gisteren goed is gegaan is misschien wel door heel veel geluk. Trouwens was gisteren in eerste instantie alle connectoren van de injectoren vergeten terug aan te sluiten en hij wou maar niet starten........ ik kreeg al hele visioenen en koude rillingen..... maar dat was natuurlijk een quick fix.

denk dat ik de bougie kabels en de verdeelkap + rotor ook maar ga vervangen... zal best wel schelen met prestaties....

scaniav8

Na zoveel moeite moet je er natuurlijk wel een poosje in blijven rijden, en ik zou er dus de volgende keer bij blijven staan als ze "even" onder de motorkap willen kijken ;) toch goed dat het is gelukt. :)

Gr
"de Baron"

FelixB

Van harte gefeliciteerd dat het gelukt is, wàt een bedoening zeg ...
855R & C70 T5 cabrio automaat