Project Jerommeke

Gestart door YellowBanana, 11-05-2006 23:05:29

Vorige topic - Volgende topic

mitsupiet

Te hard geschrobt.......

JCviggen

Haal al dat gewicht van de deuren af joh  ;D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mehn

En straks maar weer klagen dat ie niet laag genoeg kan ;D

;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

fearless

Helemaal super, zal wel aardig wat gewicht schelen.

Is Tom er zondag ook met Jerommeke ??  :)

mitsupiet

Te hard geschrobt.......

fearless

Citaat van: mitsupiet op 30-03-2007 22:20:15
Ja :eusa_clap:

Ok dan, gezellig.

En jij dit jaar ook maar met eigen volvo natuurlijk.  ;)

M a r c

Citaat van: JCviggen op 30-03-2007 22:09:28
Haal al dat gewicht van de deuren af joh  ;D

Achter zijn het alleen nog maar de panelen. Voor moet inderdaad de raambediening er ook nog uit. De panelen zelf wegen bijna niks.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850 T5 Freak

Ziet er gaaf uit man! echt een racewagen is het  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

M a r c

Even wat meer info: Tom heeft er in 1,5 week alle dempingsmatten uitgehaald, de vloerbedekking, achterste raammechanismes, achterbank, alle panelen (behalve deurpanelen) verwijderd, alle kabels netjes weggelegd én vastgelegd, hemelbekleding eruit, tunnelconsole eruit, SIPS en 2 airbags eruit en alle gordels inclusief oprolautomaten eruit. Al met al een dikke 200kg schatten Tom en ik voorzichtig... vooral de dempingsmatten zijn echt zwaar. Toen nieuwe spullen erin: FIA gekeurde lichtgewicht kuip van Cobra, FIA gekeurde 6-puntsgordel, 3-spaaks sportstuur 350mm, zware stabilisatorstangen eronder, rondom nieuwe remblokken (Ferodo DS2500 voor en EBC RS achter), aluminium pedalen en tranenplaat aan de bestuurderskant. En dat allemaal nadat we door het virus zijn gegrepen tijdens het behalen van onze racelicentie....  :) Volgende mod is een FIA-gekeurde rolkooi.

Vandaag heb ik op verzoek van Tom ook nog even een rondje gereden.... holy mother of God :o Op het moment dat het rechter pedaal naar de vloer verdween brak de hel los! De 350pk/544Nm sleuren de nu lichte wagen in no-time naar belachelijke snelheden, de versnellingsbak lijkt wel close-ratio; zó snel klimt ie door zijn toeren dat je door de versnellingen heen vliegt. Ik heb veel meegemaakt, maar dit slaat alles.... Na het ritje heb ik met een bakje koffie en trillende handen de adrenaline uit mijn lichaam laten vloeien  :P  Wordt tijd dat ik voor mezelf ook maar eens weer iets snels ga maken. Tom zet in ieder geval hier een hele snelle wagen neer waarbij hij het oog voor detail niet is verloren. Ik noem 'm vaak gekscherend een pietlut, maar uiteindelijk straalt de wagen dus wel perfectie uit doordat Tom zó precies is en de lat voor zichzelf erg hoog legt.

info@europeantuning.nl

850 T5 Freak

waar kunnen we ons aanmelden voor een proefrit?  ;D

M a r c

Citaat van: 850 T5 Freak op 30-03-2007 23:41:49

Heb je je vliegbrevet dan?  ;)  Denk dat een keer meerijden best kan, maar dan zal ie er toch eerst een stoel bij moeten zetten  ;D  Vraag het 'm een keer.

info@europeantuning.nl

M a r c

Ook leuk; het verschil tussen een T5 stabi voor en een IPD....

info@europeantuning.nl

850 T5 Freak

Citaat van: M a r c op 30-03-2007 23:43:14
Citaat van: 850 T5 Freak op 30-03-2007 23:41:49

Heb je je vliegbrevet dan?  ;)  Denk dat een keer meerijden best kan, maar dan zal ie er toch eerst een stoel bij moeten zetten  ;D  Vraag het 'm een keer.

hehe ok dan, dan ben ik helemaal benieuwd hoe snel dat ding is  :eusa_shifty:

mare flink verschil tussen die stabi's  :o merk je deze upgrade goed denk je?

Eugene

Citaat van: M a r c op 30-03-2007 23:37:27
(Ferodo DS2500 voor en EBC RS achter)

Goed remmende combitatie 8)

Scheelt leeghalen 200 kilo, dan zou je de auto nog maar een 1200 kilo wegen. ;D

Probleem is wel dat ie voornamelijk aan de achterkant lichter is geworden en daardoor een slechtere gewichtsverdeling, of valt dit wel mee?

Ben benieuwd wat die stabi's doen. Ben al heel lang aan het twijfelen om ook een setje te kopen.

If it's not blown, it sucks...

Zippo

Mooi verhaal Marc!
Ben benieuwd morgen.