Een goed alternatief voor Michelin?

Gestart door ovipetje, 12-05-2006 07:37:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eugene

Citeer

Je zal je nog vergissen hoeveel er met 15" rijden, niks mis mee hoor!

Ik bedoel het ook niet negatief
Er werden bandenmaten genoemd, dus dacht ik neem ze allemaal maar ff mee :P

If it's not blown, it sucks...

RRRRR_Ramon

Citaat van: eugene op 21-05-2006 22:11:16
Citeer

Je zal je nog vergissen hoeveel er met 15" rijden, niks mis mee hoor!

Ik bedoel het ook niet negatief
Er werden bandenmaten genoemd, dus dacht ik neem ze allemaal maar ff mee :P

Goed zo! ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Citaat van: RRRRR_Ramon op 21-05-2006 22:09:55
De Proxes wordt ook als eerste montage geleverd op o.a. Porsche 911, dus het is vast geen slechte band.

Wordt de 911 afgeleverd met Toyo's?

Als ze tegenwoordig nog net zo snel slijten als de Toyo's die ik onder mijn Ford Focus 1.6 had, kun je na 5000 kilometer wel nieuwe gaan halen.....  ::)

Eugene

Porsches hebben Pirelli Pzero Rosso's als OEM banden hoor.....

Bovendien kun je waarschijnlijnk zelf kiezen welk merk je er op wil ;)

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Porsche heeft diverse merken als OEM, maar van Toyo's heb ik nog niet gehoord. Wel is het zo dat merken banden speciaal voor één model ontwikkelen en als ze een beetje goed zijn dan krijgen ze een 'ok' van de fabrikant. Ik denk dus dat die Toyo de goedkeuring heeft van Porsche om gebruikt te mogen worden.
De Tussenpaus

BenC70ES

De Michelins die op Porsche liggen hebben een speciale codering van N1 en N2 ...

Die lagen namelijk nieuw ook op de C70 van mijn ouders.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Turbobiker

Als het goed genoeg is voor Volvo, dan is het zeker goed genoeg voor Porsche ::)
De Tussenpaus

20kleppertje

goed alternatief is uniroyal of een continental!!!!

Eugene

Citaat van: 20kleppertje op 16-06-2006 16:49:04
goed alternatief is uniroyal of een continental!!!!

Word het niet tijd om een Conti Groupbuy te organiseren? ::)

If it's not blown, it sucks...

Taeke

Ik heb goede ervaringen met de Pirelli P6000 onder mijn S70 , maar ik hou dan ook van de wat steviger band. Slijtage valt allezins mee en heeft ook veel grip en de regen.

M a r c

Citaat van: RRRRR_Ramon op 21-05-2006 22:09:55
On topic: Ik rij nu ca. 1000 km op Toyo Proxes T1-R (205/55/15) en was altijd verstokt Michelin rijder, dit zijn m'n eerste niet-Michelin banden in 12 jaar op diverse auto's en de Toyo's bevallen heel goed! Zowel op droog als op nat goede grip en veel comfort. Geluid is ook prima en niet onbelangrijk: heel betaalbaar!

Ik spreek je over 5000 km wel weer als de Toyo's inmiddels knoerthard zijn geworden. Als de toplaag (zacht) rubber is weggesleten en hij komt op de tweede laag is het afgelopen, die compound is veel harder. Geeft dus meer herrie en minder grip, slijten doen ze dan wel minder snel. Het nadeel is dat dit langzaam gebeurt en je er eigenlijk geen erg in hebt omdat het geleidelijk slechter wordt.... totdat je weer een andere band monteert.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Overigens kost een Falken F452 in 215/45ZR17 ook maar 100 euro per stuk en deze komen zeer goed uit de test.

http://www.reifentest.com/pkw_sommerreifen/falken_ohtsu/fk_452/index.html
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

hansdebont

HOI     OVIPETJE

WEET 'n heel goed alternatief de NOKIAN 205/50 R16 RVI
snelheden tot 250 km./u.redelijke prijs 105 Euro stuk heb gisteren
laten monteren...KIJK voor hoezo??????naar m'n poll..onder
overige techniek sukces.   
       
                                                    GR.hansdeb..









Freulig

Gewoon weer Michelin Primacy's pakken.
Als je een beetje shopt heb je ze voor +/- 140 inclusief goede montage en balancering -zelfs bij Volvo dealers, iig ken ik er eentje.
Er zijn best banden die op sommige vlakken beter zijn -zelfs op alle vlakken- maar die zijn dan of niet goedkoper of ze slijten sneller of -echt enorm irritant- raken snel uit balans of gaan herrie maken.
Je rijdt er ook best lang op.




Volvosven

Voor 'gewone rijstijl' is Kleber een goed alternatief. Komt uit zelfde fabriek als Michelin, wordt gekenmerkt door stevige draadstructuur cfr. een Michelinband, maar is goedkoper. Ze gaan ook lang mee. Het is zeker geen 'goedkope' band, maar wel goedkoper dan michelins.