Remmerij aangepakt!!

Gestart door Zippo, 13-05-2006 10:26:14

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Citaat van: Emiel op 21-05-2006 19:00:01
Vorige week al...

Groot verschil vooral met stevig afremmen op de snelweg. Je merkt echt dat je niet eerst de remslangen oppompt en dan pas de remzuiger.
Monteren was niet heel erg lastig. Volvo-roestoplosser is erg goed spul!

Emiel.... 8)

Keurig!!
Met een brander??  ::)

Emiel

Citaat van: Zippo op 21-05-2006 19:27:38

Nope! Het ging zonder brander. Vond het slangetje naar de achterbrug enorm klote om bij te komen. Die bovenop zat ging veel makkelijker los. Het plastic beugeltje :P heeft het niet overleefd... ;D

Zippo

Citaat van: Emiel op 21-05-2006 19:34:49

Nope! Het ging zonder brander. Vond het slangetje naar de achterbrug enorm klote om bij te komen. Die bovenop zat ging veel makkelijker los. Het plastic beugeltje :P heeft het niet overleefd... ;D

Dan heb je mazzel gehad! ;D

Emiel

Citaat van: Zippo op 21-05-2006 19:35:41

;D

Maarre...hoe bevallen de AP's na een week?

Zippo

Citaat van: Emiel op 21-05-2006 19:37:05
Citaat van: Zippo op 21-05-2006 19:35:41

;D

Maarre...hoe bevallen de AP's na een week?

Ik weet nie.....
Heb nog niet echt de tijd gehad om ze uitgebreid te testen...
Na een rondje A35 te hebben gereden bevallen ze mij prima!!
Niet te vergelijken mat standaard...

De zware test op de E31 en de ring ben ik ook beniewd naar.....
Ik denk dat dat wel goed komt. ;D

Rudi

Je kan flatout rijden en dan op het laatste moment remmen,als er 1 naar links komt,zo horen ze te vertragen ;)
Dr.Go-Fast...

Eugene

Vorige week al...

Groot verschil vooral met stevig afremmen op de snelweg. Je merkt echt dat je niet eerst de remslangen oppompt en dan pas de remzuiger.

Emiel.... 8)

Ik heb ze al aan de voorkant, is het monteren aan de achterkant de moeite waard? (is het net zon groot verschil als bij de voorkant?)

If it's not blown, it sucks...

Emiel

Citaat van: eugene op 21-05-2006 22:02:13
Vorige week al...

Emiel.... 8)

Ik heb ze al aan de voorkant, is het monteren aan de achterkant de moeite waard? (is het net zon groot verschil als bij de voorkant?)

Ja....

Jort

Ik ben op dit moment bezig met het vervangen van mijn remslangen voor, maar ik krijg ze voor geen meter los. Ik zie jullie iets over een brander schrijven. Willen serieus dat ik met een brander bij de remslangen voor ga lopen branden? Dat gaat toch nooit goed.
Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik heb speciaal voor dit klusje al een griptang gekocht, omdat ik al bijna 1 moer heb kapot gedraaid. Hij is bijna rond, maar heb nog wel voldoende grip.

Hebben jullie advies voor mij, want ik wil ze zo graag vervangen voor die mooie RVS slangen die ik bij Marc vandaan heb.
Kan niet wachten om m'n 302's uit te proberen in combinatie met de RVS slangen en de "high performance" remblokken die ik ook bij Marc vandaan heb.

Ik hoor graag van jullie, want dan kan ik misschien vanavond nog even verder.

Bedankt allen,

Groetjes,

Jort.

(hoop dat ik m'n toetsenbord nog schoon krijg - hebben jullie daar nog tips voor, zucht)

thuur

Probeer die brander nou maar gewoon. Ik heb uiteindelijk met griptangen en waterpomptangen de hele buitenkant van de moer vernield. Maar vervangen issie 8)

Voor je toetsenbord kun je een beetje remmenreiniger op een doek spuiten en dan wegvegen. Niet te veel, want dan zijn de lettertjes ook weg bij de koreaanse fabrikaten. Dasty kun je nog proberen. Maar het beste is nathuurlijk een pc in de werkplaats met een plastic oplegding voor het toetsenbord ;D

Of je leert blind typen als alternatief ;)

Gr 8)

pwassink

Muscle lemon doet het ook goed op toetsenborden ..

maar dasty doet t ook wel denk ik ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: pwassink op 22-07-2007 00:03:26
Muscle lemon doet het ook goed op toetsenborden ..

maar dasty doet t ook wel denk ik ..

Met beleid (1 op 20 verdunnen dus) , lost in pure vorm de letters op !

Jort

verder nog werkbare tips voor om de boutjes los te halen?
Waar moet ik brander op richten bijvoorbeeld? Op de bout of juist niet?

Het toetsen bord is schoon, bedankt.

Jort.

thuur

Uiteraard op de moer/bout ja. Pas trouwens op als je redelijk recent kruipolie hebt gespoten :o

Gr ;)

Jort

OK, dat ga ik eens proberen.