Geen turbo, toch chippen? [LPG/LPI]

Gestart door Fokke 01.01.005, 12-08-2002 15:34:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gunnar

Een 2.5 10v met chip , ferrita en k&n filter heeft alleen veel meer decibels, pk's is minimaal.
Als je dat geld nuttig wil besteden, ga dan een paar keer uit eten met de vrouw en probeer haar te overtuigen waarom je volgende keer een auto met turbo nodig hebt.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

BenC70ES

Citaat van: Robert V70 NBP op 31-08-2007 10:38:38
Citaat van: )()()sT op 31-08-2007 10:35:31
Ik werd trouwens ook ingehaald door V50's met 2.0D en enorme sleurhutten  ::)
Er gaat voor caravantrekken niets boven een diesel, lekker veel koppel bij lage toeren....

2.5T heeft maximum koppel al bij 1600 toeren...   en blijft zo tot en met 5000 toeren...  :-*


en je caravan ziet nog wit bij aankomst

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

de boekhouder

#47
Precies, dat dacht ik al.

Allen bedankt voor de meningen en ervaringen.

groet

Rob
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Basbb

Ik heb exact hetzelfde probleem als de topic starter, me auto is gewoon lui onder de 3750RPM, meestal niet vooruit te branden. Eenmaal echt op toeren gaat het wel allemaal goed werken. Topsnelheid is op gas precies hetzelfde als fabrieksopgave, op de teller 215km/h, werkelijke snelheid waarschijnlijk 200km/h. Op bochtige weggetjes in (echte) heuvels leg ik het door totaal gebrek aan koppel het zelfs af tegen een oude ongeblazen 740! Tussen acceleraties zonder gaspedaal te vloeren zijn gewoon *piep*.

Ook valt op dat bij lage snelheden ng wel is soort stotter voorkomt. Ik heb hier al is vaker over gepost, standaard zaken zoals bougies, boubines enz zijn het allemaal niet, auto is tip-top in orde en op benzine aanzienlijk zuiniger dan fabriekspgave.

Heeft iemand al is voor dit probleem zijn auto daadwerkelijk laten tunen om uitsluitend inspuit en/of ontstekingsmoment te optimaliseren? Met als doel het oplossen van het probleem van ontbreken van elke vorm van koppel onder de 3500-400rpm? Ik ben vooral nieuwsgierig naar resultaten met 2.5 20v versies op gas. Reed de auto erna lekkerder? was de auto ook stuk zuiniger op gas geworden?

Waarschijnlijk ben ik nog wel zeker een jaar aan het sparen voor een echt snelle diesel(sneller dan volvo kan leveren) dus ik ben wel erg geintresseerd in een tussen oplossing dat ik komende 12 maanden wat prettiger kan rijden en als heel goed bevalt deze auto blijven rijden komende vele jaren.
s70 2.5 20v aut

M a r c

Inspuitmoment valt niks aan te tunen, wel de inspuitduur. Met het ontstekingstijdstip valt 'iets' te winnen, maar zoals al door velen gezegd; de winst bij een n/a motor is beperkt. Je zult een betere vulling moeten zien te bewerkstelligen om op een n/a motor meer vermogen te halen. Dus begin dan vast aan grotere kleppen en nokkenassen met meer lift en duration te denken. Zo heeft Johann een 50pk kunnen vinden in zijn GLT, maar zie dan ook dat de kosten om zover te komen véél hoger zijn als simpelweg inruilen van je n/a op een turbo-versie.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Basbb

Hmm denk dat ik dan toch voor een andere auto met turbo ga.

Eff lekker doorsparen :-)
s70 2.5 20v aut

Enno

Citaat van: Basbb op 01-05-2008 13:34:58
Hmm denk dat ik dan toch voor een andere auto met turbo ga.

Eff lekker doorsparen :-)

1. benzinedruk regelaar al gechecked?
2. Een lambda sensor die niet echt jofel meer is?
3. Goede ontsteking ( kabels, rotor en bougies)?
4. Een goede uitlaat (Ferrita)
5. een K&N of Sandtler inlegfilter
6. een lege KAT.

Als dit niet voldoende oplevert, verder gaan met chiptunen....of inderdaad een T5 nemen.


onnaj

Citeer6. een lege KAT.

Dat scheelde bij mijn vorige GLT een HEEL pak...pakte veel beter op en reed harder, op benzine nog ruim 210 km/h echter kilometers gereden en dat met een verdamper (dus beperkte luchtinlaat).

Weet natuurlijk niet of ie veel beter reed omdat ie half dicht zat of omdat de kat leeg was...

tackle

raar, die van mij rijdt prima op gas. Tis geen kanon, maar snel zat.
Trouwens, die s60 bi fuels, die reden ook 235/240 ze deden er alleen nogal lang over er te komen.
Zelfs een vrachtwagen trok je er niet uit.

Joeri

Met interesse dit topic al een aantal keer doorgenomen. Tja, zoals zovelen zou ik ook wel wat willen verbeteren aan de prestaties van mijn 2.5 20V op LPG. Of dat nou chiptuning is of een extra stukje software die de LPG installatie wat gunstiger aanstuurt maakt mij niet zoveel uit.

Wat ik zou willen bereiken is meer pit in de lage toeren en een beetje zuiniger zou ook prettig zijn (nu 1 op7)  :-\

Daarom ben ik op zoek naar ik naar een betrouwbaar adres wat mij eens goed kan adviseren over de mogelijkheden met mijn 855, motor en LPG installatie. Tips regio Zuid Holland zijn welkom  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Turbobiker

Een niet-turbo motor valt nauwelijks te optimeren. Stop er nu eens mee.

Alleen Meister Yits heeft en paar geinige tructjes!
De Tussenpaus

Joeri

#56
Doe es lief!  :-*

Meister Yits? Verklaar u nader.

Als er mensen zijn die zeggen dat er mogelijkheden zijn om verbeteringen toe te passen specifiek toegepast op mijn LPG installatie, dan is mijn vraag toch legitiem? "Turbo kopen" en "Kat verwijderen" is geen antwoord op mijn vraag en voegt weinig toe aan dit topic omdat dat al meerdere malen genoemd is.

Dus nogmaals, ik ben op zoek naar een adres wat mij kan adviseren naar de mogelijkheden met mijn LPG installatie icm mijn 855 2.5 20V. Ik kan me niet voorstellen dat er in de afgelopen 14 jaar niets veranderd is op het gebied van LPG.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Johann

Ben niet zo thuis in het LPG gebeuren en ben er ook geen fan van.

De ervaringen tot nog toe,

Ik heb een tijdje geleden een keer van RICA een chip gekregen, bij de LH3.2 GLT zijn dit twee kasten waar een chippie in moet. Kreeg de chip pas na lang zeuren omdat volgens hun er niets te winnen viel. Niets wat de moeite en de investering waard is.

Heb deze chip vervolgens aan Fearless gegeven en die heeft er een tijdje mee gereden en kon weinig verschil merken.

Dit is dan de "heeft geen zin" kant van het verhaal.

Andere kant is Fasttech. Ze hebben een paar GLT's onder handen gehad. Aanpassingen waren bij mijn weten inclusief een dikke JT uitlaat. Verschil in pure vermogenswinst was niets om echt trots op te zijn, meende iets van een PK of 12, maar qua rijden was het blijkbaar best wel leuk. Het geluid is wel super.
Het zijn natuurlijk niet en nooit de winsten die een turbo laten zien maar als je echt GLT/NA fan bent dan kijk je daar iets anders tegenaan. Nadeel is gewoon de prijs-prestatie verhouding.

Ik zou zeggen vraag in dit geval eens bij Fasttech om de simpele reden dat ze er daar waarschijnlijk wel aardigheid aan hebben om een GLT op gas onderhanden te nemen.

Turbobiker

Citaat van: Joeri op 23-07-2009 09:17:49
Doe es lief!  :-*

Meister Yits? Verklaar u nader.


Heel lief dan van mij:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.0.html

Eergens optimaliseert RazorX - sommige zeggen dat hij lijnolie heeft in plaats van bloed - Yits het inlaatkanaal.

Veel leesplezier.
De Tussenpaus

Misha

Citaat van: Johann
Het zijn natuurlijk niet en nooit de winsten die een turbo laten zien maar als je echt GLT/NA fan bent dan kijk je daar iets anders tegenaan. Nadeel is gewoon de prijs-prestatie verhouding.
Dat is inderdaad wel het verhaal.

Op mijn vorige S70 (10V) heb ik wel wat dingen kunnen doen die stuk voor stuk een verschilletje maakten, ook voelbaar voor de bestuurder die daar gevoelig voor is, en ook een keer een chef werkplaats die hem verbazend vlot vond.

Chippen of pogingen daartoe heb ik nooit gedaan, maar de paar dingen die wel meewerkten en echt wat deden waren:

- Zorgen dat je ontsteking echt 100% is
- Verwijderen van de warm/koud mengklep in je inlaat en het ding zo open mogelijk maken, warm afsluiten.
(heb nog zo'n kant-en-klaar stuk in de aanbieding voor je)
- Verwijderen van de regen/sneeuw beschermplaatje  voorin de grille
- Een K&N filterpatroon icm bovenstaande 2
- LPi maakte duidelijk een verschil
- Ferrita oid
- Wegslopen van achterspoilers  ;D

Inderdaad allemaal niet echt enorme winsten, maar auto voelt er wel wat vlotter door.
Recordsnelheid van mij was 217 op de autobahn, en da's best heel hard voor deze motor. Weg vas vlak, weet niet of ik wind mee of tegen had.

Duurt overigens wel 10 minuten ..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het