SD2 Stage 3

Gestart door Johann, 14-05-2006 22:06:41

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Altijd vervelend die hardnekkige kwaaltjes :-\

Als je de las niet vertrouwd, waarom laat je dan toch meteen de oliepomppakkingen mee vervangen? Het setje kost 10 euro, maar het is me een bereklusje als die poelie een beetje vast zit.... (toch Emiel? ;D)

Gr ;)

Eugene

Citaat van: thuur op 21-11-2006 17:03:18
Als je de las niet vertrouwd, waarom laat je dan toch meteen de oliepomppakkingen mee vervangen?

Goed punt, die zijn pasgeleden "vervangen" door nieuwe/betere exemplaren bij de dealers. Dit zal niet voor niks zijn lijkt me?

If it's not blown, it sucks...

Johann

Altijd vervelend die hardnekkige kwaaltjes :-\

Als je de las niet vertrouwd, waarom laat je dan toch meteen de oliepomppakkingen mee vervangen? Het setje kost 10 euro, maar het is me een bereklusje als die poelie een beetje vast zit.... (toch Emiel? ;D)

Gr ;)

Omdat ik niet goed kan zien waar 't weg komt. Het lijkt achter de buitenrand van de oliepomp weg te komen maar op de plek waar de olie zit, ongeveer een cm daar onder, is ook de pan gelast. Misschien is de las niet helemaal tiptop of is het materiaal door het lassen een beetje weggetrokken en lekt ie in de rand. Zowiezo wil ik er een andere pan onder hebben omdat ik die van de orginele motor toch heb liggen en omdat de oliekoeler voorbereiding er in moet maar ik wil ook zeker weten dat de oliepomp lekvrij is. Ben er verder niet bang voor dat het heel erg vast zit. Uurtje werk.  ;)

Emiel

Zat ie vast?  :eusa_whistle:

Bij Johann zal ie wel zo eraf wandelen aangezien het niet zo gek lang geleden los is geweest en het blok niet oud is, maar bij de vorige auto van Thuur zat ie écht vast... :angel:

johan283

@emiel:

//off topic mode

Wanneer groeit die kill list van jouw eens  :eusa_whistle:

// off topic mode

Emiel

CiteerbRutus Kill-list by AlexV50:

Hoef hem alleen maar mee te geven aan Alex... :eusa_sick:

Johann

Even een late update,

Pan vervangen en de oliepomp pakkingen plus de keerring zitten er nieuw op.
De operatie heeft nogal lang moeten duren omdat een van de boutjes van de oliepomp niet meer goed in het blok vast zat.. Draad is vervangen door een helicoil en nu zou het goed moeten zijn.
Heb alleen nog maar met de auto naar het startpunt van de nachtrit in Ulft geredenen terug en verder nog niet gekeken of de olielekkage nu weg is. Zit nu trouwens 5W-40 Castrol uit de bulk in. Kon zo verder weinig verschil merken met de 10W-60 die er in zat.

volvos60t5

Citaat van: Johann op 01-12-2006 09:34:32
Even een late update,

Pan vervangen en de oliepomp pakkingen plus de keerring zitten er nieuw op.
De operatie heeft nogal lang moeten duren omdat een van de boutjes van de oliepomp niet meer goed in het blok vast zat.. Draad is vervangen door een helicoil en nu zou het goed moeten zijn.
Heb alleen nog maar met de auto naar het startpunt van de nachtrit in Ulft geredenen terug en verder nog niet gekeken of de olielekkage nu weg is. Zit nu trouwens 5W-40 Castrol uit de bulk in. Kon zo verder weinig verschil merken met de 10W-60 die er in zat.

Wat tis da?
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Snellebaksteen

Das een losse schroefdraad die je tervervanging van een versleten schroefdraad kunt gebruiken als daarvoor genoeg "vlees" aanwezig is.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

volvos60t5

Is het beter om met deze dingen te werken dan gewoon rechtstreeks nieuwe draad te tappen? Zo ja waarom?

Snellebaksteen

Als je nieuwe draad wil tappen ga je naar een overmaat of je moet eerst het gat dichtlassen. Met een helicoil kun je de originele boutmaat blijven gebruiken.

Snellebaksteen

Bovendien vergroot je met een helicoil het belaste oppervlak dus zal een goed aangebrachte helicoil (zeker in aluminium) sterker zijn dan een gewoon getapt gat.

Snellebaksteen

volvos60t5

Citaat van: volvos60t5 op 01-12-2006 09:49:51
Is het beter om met deze dingen te werken dan gewoon rechtstreeks nieuwe draad te tappen? Zo ja waarom?

Antwoord:
Als je nieuwe draad wil tappen ga je naar een overmaat of je moet eerst het gat dichtlassen. Met een helicoil kun je de originele boutmaat blijven gebruiken.
Bovendien vergroot je met een helicoil het belaste oppervlak dus zal een goed aangebrachte helicoil (zeker in aluminium) sterker zijn dan een gewoon getapt gat.
En hij is van een relatief harde staalsoort, waardoor je bij herhaaldelijk losnemen een goede schroefdraad behoudt ..

Zo leer je nog eens iets op een vrijdagmorgen