LPG G3 geschikt?

Gestart door ewing, 15-05-2006 13:26:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ewing

Mijn roffel moet vanaf medio juni wat meer kilometers gaan vreten, waardoor LPG nu echt voordelig wordt. Navraag bij een bedrijf in Arnhem leerde mij, dat ik voor € 1850 een LPG G3 systeem kan laten inbouwen.
Nu vraag ik mij af of mijn roffel geschikt is voor LPG G3 en waaraan kan ik dit zien? Voor alle duidelijheid, mijn roffel is uit januari 1995, en het is een 2.5i 20V Comfort Line.

Alvast mijn onuitsprekelijke dank voor alle reacties!  ;D

Geert-Jan

Hoi,

Met behulp van je VIN kan je er achter komen of het mogelijk is.

Kijk even op onderstaande site daar heb ik de mijne ook op G3 laten ombouwen.
http://www.mesman.nl/public/volvo/indexcatvolvo.htm

Als je geluk hebt kan het.

Suc6

Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

ewing

#2
Dank je Geert-Jan voor je reactie. Uit het overzichtje op Mesman.nl begrijp ik dat het gaat om de motorcode voor de vraag of mijn roffel wel/niet geschikt is voor G3. Dit zou moeten zijn "B5254S"? En waar vind ik deze motorcode? Ergens in het motorcompartiment?

mehn

Citaat van: ewing op 15-05-2006 15:26:03
Dank je Geert-Jan voor je reactie. Uit het overzichtje op Mesman.nl begrijp ik dat het gaat om de motorcode voor de vraag of mijn roffel wel/niet geschikt is voor G3. Dit zou moeten zijn "B5254S"? En waar vind ik deze motorcode? Ergens in het motorcompartiment?

Jij hebt idd de B5254S ;) (Benzine 5 cylinder 2.5 liter 4 klepen per cylinder. De S is zonder turbo en een T met turbo)
De code staat boven op de motor bij de waterpomp. Ik weet niet of je die zo kunt zien zonder de distributieriem-kap eraf te halen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ewing

Thx Mehn. Kortom, een G3 systeem (met de daarbij behorende jaarlijkse korting op de wegenbelasting van 328 euro) zou moeten kunnen op mijn roffel?

FGG

Voor zover ik weet geld als peildatum voor G3 1 januari 1995. Dus lijkt me geen probleem. Mijn 93-er staat ook op G3 ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ewing

Hoe heb je dat geregeld FGG?  ???

daytonawim

Simpel, achteraf in laten bouwen, het inbouw station geeft gewoon G3 door en het RDW controleerd dat natuurlijk (niet) en voila het is geregeld :-)

Het lukt niet als je al LPG in de auto hebt zitten, dan heb je namelijk een verklaring van b.v. Vialle nodig en die geven ze niet af :-(

rolvio

Citaat van: daytonawim op 15-05-2006 21:40:19

Het lukt niet als je al LPG in de auto hebt zitten, dan heb je namelijk een verklaring van b.v. Vialle nodig en die geven ze niet af :-(


Is niet helemaal waar, gasinbouwstation heeft het bij mij geregeld. Officieel komen alleen de lpi's voor g3 in aanmerking vanwege emissienorm. Kameraad van me heeft echter zijn 850 (van 95) met verdamper zonder problemen laten omzetten naar g3.

8) rolfio  8)

FGG

Citaat van: daytonawim op 15-05-2006 21:40:19
Simpel, achteraf in laten bouwen, het inbouw station geeft gewoon G3 door en het RDW controleerd dat natuurlijk (niet) en voila het is geregeld :-)

;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

daytonawim

Citaat van: rolvio op 15-05-2006 22:49:10
Citaat van: daytonawim op 15-05-2006 21:40:19

Het lukt niet als je al LPG in de auto hebt zitten, dan heb je namelijk een verklaring van b.v. Vialle nodig en die geven ze niet af :-(


Is niet helemaal waar, gasinbouwstation heeft het bij mij geregeld. Officieel komen alleen de lpi's voor g3 in aanmerking vanwege emissienorm. Kameraad van me heeft echter zijn 850 (van 95) met verdamper zonder problemen laten omzetten naar g3.

8) rolfio  8)

In het principe hangt het wel of niet G3 zijn af van de emissie norm van je motor, mijn installatie kan prima G3 worden (verdamper) echter Vialle wil de verkaring niet afgeven.
Hier is al een flink verhaal over geweest op dit forum.



Geert-Jan

#11
Citaat van: ewing op 15-05-2006 15:26:03
Dank je Geert-Jan voor je reactie. Uit het overzichtje op Mesman.nl begrijp ik dat het gaat om de motorcode voor de vraag of mijn roffel wel/niet geschikt is voor G3. Dit zou moeten zijn "B5254S"? En waar vind ik deze motorcode? Ergens in het motorcompartiment?
Je kunt ook kijken naar je VIN = Vehicle identivication number of te wel Chassis nummer wat op je kenteken papieren staat.
850 SEDAN            2.5i 20V 125kW       B5254S           mpi BOSCH        96/97 70 BA       LPi vanaf 10 pos VIN V G3   
ESTATE                   55 VI       LPi vanaf 10 pos VIN V

Ik heb indertijd contact opgenomen met mesman via email en zij zullen je daarbij graag helpen.

Volvo850Club lidnr.0504409

JoopS

@ Ewing; Bij welk bedrijf en voor welk systeem heb jij een offerte van €1850,- :o
Ik kom voor een LPi niet lager als €2500,-
Tja........

Gmid

Vraag ik me ook af. Ik heb ook een paar offertes liggen, maar de laagste Lpi (LSI??) zit op 2440 inc.
Volvo C30 '12

mehn

Citaat van: JoopS op 16-05-2006 13:45:18
@ Ewing; Bij welk bedrijf en voor welk systeem heb jij een offerte van €1850,- :o
Ik kom voor een LPi niet lager als €2500,-

Ewing heeft ook niet gezegd dat die € 1850 voor een LPi installatie was ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: