LPG G3 geschikt?

Gestart door ewing, 15-05-2006 13:26:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JoopS

Klop inderdaad; maar ja, ik dacht G3, is waarschijnlijk LPi, maar misschien ook nie :P
Ik bliijf toch benieuwd.
Ik heb voor een venturi systeem een aanbieding van €1600,-
Tja........

ewing

G3-offerte van € 1850,-- komt van Peters van Nijenhof te Arnhem, http://www.petersvannijenhof.nl.

Btw, wat is het verschil tussen LPi en G3?

FGG

Ik heb mijn G3-installatie door vd Helm in laten bouwen voor 1450,- (maart 2006)

Gr
FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Citaat van: ewing op 16-05-2006 15:05:33
G3-offerte van € 1850,-- komt van Peters van Nijenhof te Arnhem, http://www.petersvannijenhof.nl.

Btw, wat is het verschil tussen LPi en G3?

LPi is net als een verdampersysteem een type gasinstalatie.

G2 en G3 zijn classificeringen. G3 bijvoorbeeld geeft aan dat de lpg computer zelflerend is, hierdoor is de uitstoot schoner en krijg je korting op de houderschapsbelasting.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: FGG op 16-05-2006 15:18:34
Ik heb mijn G3-installatie door vd Helm in laten bouwen voor 1450,- (maart 2006)

Gr
FGG

En dat is een verdampersysteem?


Mijn LPi G3 installatie heeft mij 2500 euro gekost eind april 2005 ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

Persoonlijk denk dat een Verdamper systeem voor een non Turbo motor een prima en zelfs betaalbare oplossing is.

heb je een turbo dan ontkom je volgens mij niet aan een LPi installatie ???, of vergis ik mij hierin ???

mehn

Citaat van: daytonawim op 16-05-2006 15:51:23
heb je een turbo dan ontkom je volgens mij niet aan een LPi installatie ???, of vergis ik mij hierin ???

Klopt ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Gmid

Maar als je al een hoge kilometerstand hebt, en/of geen vermogen wilt verliezen, dan zul je toch ook op een non-turbo een lpi moeten zetten.

Toch?
Volvo C30 '12

mehn

Citaat van: Gmid op 16-05-2006 15:56:28
Maar als je al een hoge kilometerstand hebt, en/of geen vermogen wilt verliezen, dan zul je toch ook op een non-turbo een lpi moeten zetten.

Met LPi verlies je iig geen vermogen, iets wat met een verdamperinstallatie wel het geval is.
Je kunt het vergelijken met het verschil tussen een auto met carbutateur en een auto met benzineinjectie. Bij LPi wordt het gas vloeibaar ingespoten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

JoopS

Een G3 installatie kun je danook niet in laten bouwen. Wel een installatie die voldoet aan de G3 normen, waarmee dus kennelijk flink gesjoemeld kan worden.  ;)
Tja........

mehn

Citaat van: JoopS op 16-05-2006 17:18:19
Een G3 installatie kun je danook niet in laten bouwen. Wel een installatie die voldoet aan de G3 normen
...

Precies ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

JoopS

Ik lees echter op de gelinkte site van de "Arnhemse" inbouwer dat een LPG-G3 voor voor een 4 cylinder voor €2150,- kan worden ingebouwd.  ???  Meer cylinders worden afzonderlijk geoffreerd.
Tja........

Gmid

Als dit LPG (verdamper) is, dan is het heel duur. Maar als die Lpi is, dan is het heel goedkoop.
Volvo C30 '12

mehn

Citaat van: Gmid op 16-05-2006 17:38:29
Als dit LPG (verdamper) is, dan is het heel duur. Maar als die Lpi is, dan is het heel goedkoop.

Een LPi injector kost ongeveer 250 euro ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Gmid

Ik heb er de ballen verstand van,  maar bedoel je dat een lpi dus maar 250 duurder hoeft te zijn dan een lpg?
Volvo C30 '12