Verlagen / velgen

Gestart door Erik, 12-08-2002 12:52:44

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Ik wil mijn 850 GTL laten verlagen.. daarnaast wil ik er 17" velgen onder zetten..  Waar kan ik het verlagen het beste laten doen.. bij de volvo dealer?

Op http://www.volvotuning.com zag ik deze velgen, weet iemand waar ik die kan krijgen?  

Mellow_yellow

Hoort dit onderwerp niet in de rubriek Tuning?

De velgen zijn originele Volvo Volan in 7Jx17inch en deze zaten standaard onder de 850 R in 1996.

Rene

Ja en schrik niet wat ze kosten!!
1400-1500 euro en dan nog de banden!!

Erik

CiteerJa en schrik niet wat ze kosten!!
1400-1500 euro en dan nog de banden!!

Heeft niet iemand nog wat goede tweedehands velgen liggen? :)

denkweb

Ik weet wel wat adressen, maar daar zit vaak nog een auto aan vast :-)

Als ik bij het internetsurfen iets tegenkom hoor je het van me!

Rene

Ja laat mij dat dan ook weten want ik ben ook op zoek naar 17"velgen.
Maar ik weet wel dat deze velgen bijna niet tweedehands op de kop te tikken zijn.
Ik heb Rima ook al een mail gestuurd maar die antwoord niet.
Nou,..... het hoeft niet ofzo ???

denkweb

RIMA leest de e-mail maar eens in de zoveel dagen, heb ik ook al eens wat heen gemaild, duurt ff een weekje voor ze wakker worden en de reply knop vinden :-) Daarbij wil je af en toe niet weten wat voor een prijzen ze voor onderdelen durven vragen, maar goed. Je bent wild en je jongt wat he...

Serge

Misschien kan je het werk beter laten doen in een garage waar de uurlonen lager liggen.  Een auto verlagen is geen ingewikkelde, laat staan exclusieve Volvo aangelegenheid.  Mijn ervaring is dat Volvo dealers - naast duur - vrij sceptisch staan tegenover niet-Volvo onderdelen zoals verlagingskits, schokbrekers, e.d.

Trouwens, een mooie combinatie is Koni Sport + Eibach Pro verlagingskit, met vederlichte 17" of 18" velgen.

Voor de mensen met een 850 van vóór 1994 ligt het moeilijker, want zij zitten immers vast aan het 4 wielbouten patroon.

Iemand toevallig suggesties voor mooie, degelijke [en liefst lichte] 4x108 velgen, in 16" of eventueel 17"?
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Gelebanaan

Fox wheels, type 6 Een echte aanrader! Ik heb ze toendertijd onder mijn GLT gehad.

SIPS Master

dat is idd zwaar irritant, die 4 gaats velgen. Je kunt geen setje kopen  die je onder je latere 850 ook kan leggen. Heb het es geprobeert met velgen van een S40, die waren ook 4-gaats, maar die pasten helaas ook niet.

Niet dat ik overga op een S40......
Up the Irons!

Serge

Erg bedankt voor de input.  Moet zowat het enige overgebleven merk zijn dat ik nog niet had bestudeerd.

Inderdaad, erg mooi. De Fox type 3 lijken een beetje op de S60 Tethys, de type 6 op de Volvo Titans, maar dan in zilverkleur.

Ik neem aan dat je ze in 17" had?  Was de Centre Bore gepast (65mm) of had je een speciale ring nodig?

CiteerFox wheels, type 6 Een echte aanrader! Ik heb ze toendertijd onder mijn GLT gehad.
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Roy V70R

CiteerHeeft niet iemand nog wat goede tweedehands velgen liggen? :)
:)Jaa, heb ik.  Ik heb een paar T5R look a like velgen 17 inch
met nog goede banden erop. Dit zijn dan wel zilverkleurige velgen.
Bel of mail me even.
Groeten roy 06-51697618
850 GLT - 855 T5 - V70R

Gelebanaan

CiteerIk neem aan dat je ze in 17" had?  Was de Centre Bore gepast (65mm) of had je een speciale ring nodig?

Zonder ring, heb ze toendertijd gewoon besteld speciaal voor de 850. Het was inderdaad 17 inch, een leuk detail: op de allereerste meeting in Delden was men aan het dicusieeren of het nu 17 of 18 inch was...... ze ogen dus best wel groot omdat de spaken doorlopen tot aan de uiterste rand.

Succes, Tom

Robinson

De Thor velgen van de nieuwe V70 lijken er op.
Wat de prijs is, geen idee?
Wat van Volvo komt is helaas duur!
gr,
Humphrey

Robinson

Als je dempers nog goed zijn kun je in eerste instantie
alleen de Eibach kit er op zetten.
Bij een goede bandenhandel waar ze uitlijnapparatuur hebben kunnen ze dat gewoon doen.
Ik heb de Eibach op mijn BMW Z3 Coupé(=hobby-auto) laten monteren met de originele dempers, dit gecombineerd met 18 inch BBS.
Ik ben nu van plan om de V70(=gezins-auto) ook met Eibach te verlagen, allereerst laat ik de ingaande/uitgaande slag van de originele dempers controleren eer ik andere dempers laat monteren.
De auto heeft pas plm.7000 gereden.
gr,
Humphrey