stabilisatorstang voor naar z'n gallemiezen?

Gestart door Laserblue, 15-05-2006 16:42:09

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Citaat van: V70Enno op 25-05-2006 11:49:26
Ik heb inderdaad een classic v70.....Ik vond die draagarmen er wel cool uit zien. Er zitten nu immitatie draagarmen op....heb er nu 40000 mee gereden, voelt wel stevig aan...maar zien er er niet meer uit.

Met huidie Dollar prijs zal de prijs dan toch niet veel hoger uitvallen dan origineel? Of heb ik het dan mis?

4 endlinks en 2 sets bushings was al 80 euro verzending. Die complete draagarmen zijn echt stukje zwaarder. Dus kom je gauw op een 150-200 uit puur shipping. Beste (goedkoopste) zou zijn om bij Estate services een setje draagarmen te bestellen, en dan bij Slater de Bushings en de Endlinks....

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: eugene op 25-05-2006 11:58:34
Ik heb inderdaad een classic v70.....Ik vond die draagarmen er wel cool uit zien. Er zitten nu immitatie draagarmen op....heb er nu 40000 mee gereden, voelt wel stevig aan...maar zien er er niet meer uit.

Met huidie Dollar prijs zal de prijs dan toch niet veel hoger uitvallen dan origineel? Of heb ik het dan mis?

4 endlinks en 2 sets bushings was al 80 euro verzending. Die complete draagarmen zijn echt stukje zwaarder. Dus kom je gauw op een 150-200 uit puur shipping. Beste (goedkoopste) zou zijn om bij Estate services een setje draagarmen te bestellen, en dan bij Slater de Bushings en de Endlinks....

Ik heb draagarmen bij Estateservices vandaan, maar ook die zien er niet meer uit. Zijn al meer verroest na een paar maanden dan de originele die er al jaren (?) onder lagen..... :-\

Eugene

Citaat van: elianmars op 25-05-2006 11:59:59

Ik heb draagarmen bij Estateservices vandaan, maar ook die zien er niet meer uit. Zijn al meer verroest na een paar maanden dan de originele die er al jaren (?) onder lagen..... :-\

Who cares, die dingen zie je toch niet.....

Zolang ze maar hun werk doen ;)

Enno

Citaat van: elianmars op 25-05-2006 11:59:59

Ik heb ze dus ook bij estateservices...(scantech?)...en die ouwe waren dan wel op...maar zagen er beter uit na 9 winters dan deze na een winter.... :(....dat moet uiteindelijk ook impact hebben op levensduur...

Eugene

Doorroesten zullen ze niet. De fuseekogel is beschermd door een rubbertje. En de rubbers worden de exemplaren van QBM, no worries naar mijn idee?

elianmars

Citaat van: eugene op 25-05-2006 12:47:12
Doorroesten zullen ze niet. De fuseekogel is beschermd door een rubbertje. En de rubbers worden de exemplaren van QBM, no worries naar mijn idee?

No, ik zal me er niet echt om worrieën, maar ik vind 't niet zo mooi staan als alles zo verroest is. Ik lig af en toe nog wel eens onder de wagen en kan me er dan echt aan storen.

Maar ja, ik ben niet helemaal snik, dus..... ::)

Eugene

Citaat van: elianmars op 25-05-2006 18:58:56
Citaat van: eugene op 25-05-2006 12:47:12

No, ik zal me er niet echt om worrieën, maar ik vind 't niet zo mooi staan als alles zo verroest is. Ik lig af en toe nog wel eens onder de wagen en kan me er dan echt aan storen.

Maar ja, ik ben niet helemaal snik, dus..... ::)

Heb je niet nog wat verf over van je grill ;)

Enno

Heb deze week de QBM Delrin bussen besteld bij IPDUSA (waren toen 17 USD per stuk)....die zijn nu onderweg....en heb originele volvo draagarmen (genuine volvo ) besteld bij FCPGroton...

Nu is mijn vraag, hoe lastig is het om de QBM bussen in de draagarmen te krijgen?

Eugene

Citaat van: V70Enno op 12-08-2006 09:38:12
Heb deze week de QBM Delrin bussen besteld bij IPDUSA (waren toen 17 USD per stuk)....die zijn nu onderweg....en heb originele volvo draagarmen (genuine volvo ) besteld bij FCPGroton...

Nu is mijn vraag, hoe lastig is het om de QBM bussen in de draagarmen te krijgen?

Na veel proberen bleek maar een methode te werken....

Je moet de bussen eruit persen. Hiervoor heb je een bankschroef nodig. Eruit proberen te branden, slaan of zagen werkt niet. Je kan het beste een 32'er dop over de bus zetten aan de ene kant en een 16'er aan de andere kant. Zo duwt de 16ér de bus eruit, en zorgt de 32ér voor speling zodat de bus eruit kan. Het laatste stukje moet je eruit halen door de bus in de bankschroef te klemmen en de draagarm eraf proberen te wrikken.

Succes, tis bij 2ehands draagarmen een klote karwei. Ik hoop voor je dat het bij nieuwe beter gaat. ;)

elianmars

Ik heb nog ergens een draagarm liggen waarbij één bus spontaan uit viel........ Die heb ik ook weer onder de wagen uitgehaald, want 't kraakte en rammelde bij het leven.

Het was overigens een nieuwe draagarm......  :-\

Enno

Citaat van: elianmars op 13-08-2006 13:27:20

Een nieuwe originele?????

elianmars

Enno

Citaat van: elianmars op 13-08-2006 14:34:53
Citaat van: V70Enno op 13-08-2006 13:40:55
Citaat van: elianmars op 13-08-2006 13:27:20

Een nieuwe originele?????

Nee, imitatie.

Zoals de volvo dealer laatst tegen mij zij.....jij zou toch beter moeten weten ;).....

ik vind de huidige draagarmen niet lekker meer aanvoelen....scantech.....

origineel volvo is onderweg...maar dan niet voor 170 EUR Ex BTW

thuur

Citaat van: V70Enno op 13-08-2006 14:51:54
.....

origineel volvo is onderweg...maar dan niet voor 170 EUR Ex BTW

Vertel! :D

Gr ;)

Sbv

Idd vertel. :)

Ik heb van de week mijn stabilisator stangetjes vervangen en dat was al een hele verbetering. Mogelijk nu gelijk maar ook draagarmen doen. Scantech is best wel aardig kwa prijs, maar als origineel ook wat in de buurt komt ...