Motorcode T-5R

Gestart door allezjean, 18-05-2006 12:31:52

Vorige topic - Volgende topic

allezjean

Ik wil naar een 850 T-5R gaan kijken waar -naar zeggen van de verkoper- een nieuwe motor is in gezet. Hoe kan ik controleren dat er daadwerkelijk een nieuwe T-5R motor is in gezet en niet een T-5 motor? Is dat te zien aan de code van de motor? Zo ja waar kan deze code vinden op het motorblok en staan er bepaalde letters en/of cijfers in deze code waaruit blijkt dat het gaat om een T-5R blok? Als het goed is gaat het in dit geval om een handgeschakeld 240 PK motorblok.

Tevens wil ik de km.stand checken. Ik meen dat je deze uit een computer die in de auto zit kunt aflezen. Het is dan de vraag of deze computer ook vervangen is bij de motorwissel.   
Heb u ook een groene...?

RonnieDuck

T-5 blok en T-5R blok zijn toch identiek? Alleen het motormanagement is anders (ECU).

Tenminste,..dat dacht ik.
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

M a r c

Yep.

Enige onderscheid is de ecu.

De motorcode B5234T staat op een stukje vlak metaal geslagen aan de kant van de uitlaat t.h.v. de distributie. De code is er met een centerpen ingeslagen, je moet héél goed kijken om deze te ontdekken...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

allezjean

Thanks, dus op zowel een T-5 als een T-5R blok staat B5234T? Hoe kan ik desondanks zien dat het een T-5R blok is, d.w.z. dat er een andere ECU in zit dan bij een T-5?
Heb u ook een groene...?

M a r c

Je leest niet goed.... er is géén T-5R blok.  Het is een B5234T motor en die ligt in de T5 en de T-5R.

info@europeantuning.nl

allezjean

Jawel hoor, zo moeilijk is het niet. Vandaar mijn nuance:  'd.w.z. dat er een andere ECU in zit dan bij een T-5?'
Heb u ook een groene...?

allezjean

Heb op een Amerikaanse website gevonden dat de code op een standaard ECU van een T-5 072 moet zijn en de code van een T-5R 628. Alleen op de Amerikaanse markt zijn volgens mij alleen automaten geleverd, dus ik weet niet zeker of ecu's met deze codes ook in handgeschakelde versies zitten. Waar kan ik nagaan of de code 628 inderdaad hoort bij een ecu van een handgeschakelde T-5R?

Heeft iemand een afbeelding van het motorcompartiment met daarin zichtbaar de plaats van de ecu bij een T-5R zodat ik weet waar ik moet kijken??
Heb u ook een groene...?

M a r c

Als ze de motor hebben gewisseld hebben ze toch niet de ecu gewisseld? Met andere woorden: de T-5R ecu zal er nog gewoon inzitten.

info@europeantuning.nl

elianmars

Ofwel: het is altijd goed  ;)

allezjean

OK, dan zal het hopelijk wel kloppen met het type motor/ ecu. Ben wel benieuwd naar de oorzaak van de motorwissel, moet wel plausibel verhaal zijn. Ben ook benieuwd of de complete motor incl. turbo nieuw is of alleen een gedeelte van het motorblok. Ik neem aan dat bij een gedeeltelijke motorwissel ook de distr.riem/ spanrollen e.d. vernieuwd worden.
Heb u ook een groene...?

JCviggen

For peace of mind kan je'm altijd laten chippen  :P problem solved.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Zou je nou gewoon niet gaan kijken i.p.v. voorbarige conclusies trekken  ???

info@europeantuning.nl

allezjean

Citaat van: M a r c op 18-05-2006 22:37:22
Zou je nou gewoon niet gaan kijken i.p.v. voorbarige conclusies trekken  ???

Heb nog geen conclusies getrokken... beetje sceptisch zijn kan geen kwaad, vooral als het om gebruikte auto's gaat. Bovendien kan het dan alleen maar meevallen ;-)
Heb u ook een groene...?