1e foto update ! 854 schoonmaken na 1.5 jaar parkeren... onder bomen

Gestart door -D©©©L-, 19-05-2006 00:32:05

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

.

Turbobiker

Wow, jij bent even bezig geweest  :o :o

Graag vóór en ná foto's ;D  ;)
De Tussenpaus

Gmid

Ben erg benieuwd naar de foto's. Al krijg ik wel wat bibbers bij die natriumhydroxide wasmiddel.

Volvo C30 '12

KUKO (Rob)

kunststof delen kan je goedkoper en makkelijker doen met gekookte lijnolie, ik heb hetzelfde gedaan en qua kleur zijn ze bijna terug bij origineel ,een fles van een liter kostte bij de HUBO 4,95 dus daar hoef je t niet voor te laten.
Ik heb de bumperbovendelen ,spiegels,deurgrepen en zijstrippen er allemaal mee gedaan en ben zeer content over t resultaat en heb nog zeker 95 cc over.

PaulBroere

95ml (-95cc) over van een liter? dus 905ml gebruikt? Bedoel je niet 950ml over?

in ieder geval wel een goede tip om te proberen!
Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

KUKO (Rob)

kan merken dat je uit de buurt komt,  idd 950 over ;D

johnnybt

Citaat van: KUKO (Rob) op 19-05-2006 01:24:01
kunststof delen kan je goedkoper en makkelijker doen met gekookte lijnolie, ik heb hetzelfde gedaan en qua kleur zijn ze bijna terug bij origineel ,een fles van een liter kostte bij de HUBO 4,95 dus daar hoef je t niet voor te laten.
Ik heb de bumperbovendelen ,spiegels,deurgrepen en zijstrippen er allemaal mee gedaan en ben zeer content over t resultaat en heb nog zeker 95 cc over.

Ja ik gebruik ook lijnolie maar nadeel is wel dat alle troep van de bomen en zand allemaal op de plastic delen blijven kleven.... of heb jij dat niet?

alexJ

ik gebruik al sinds jaar en dag siliconenspray om kunststof weer nieuw te laten lijken.. maakt e.e.a. antistatisch en plakt niet
bijkomend voordeel is dat hinderlijke piepjes van kunstof dat over elkaar schuurt  daarmee ook verdwijnt;
V70 classic 2.5

Esveldt

KUKO (Rob)

Citaat van: johnnybt op 19-05-2006 08:20:47

Ja ik gebruik ook lijnolie maar nadeel is wel dat alle troep van de bomen en zand allemaal op de plastic delen blijven kleven.... of heb jij dat niet?
nee na het insmeren ff w88 en daarna goed napoetsen met een droge doek geen problemen mee gehad

elianmars

Citaat van: KUKO (Rob) op 19-05-2006 14:12:12
Citaat van: johnnybt op 19-05-2006 08:20:47

nee na het insmeren ff w88 en daarna goed napoetsen met een droge doek geen problemen mee gehad

Inderdaad. Je moet het er niet te dik op smeren. Gewoon een dun laagje, even in laten trekken en uitwrijven met een droge doek. Gaat perfekt.

mark71

Heb ik ook gedaan maar na een tijdje gaat het toch weer minder mooi er uit zien  :-\
Maar als je club lid bent kan je ook 17 juni naar Bemmel komen voor de poetsdag,
daar heeft de firma 1Z prima spullen voor je bumpers (balsam extra) :)

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Gmid

Citaat van: DCCCL op 19-05-2006 21:37:23
Citaat van: Gmid op 19-05-2006 00:48:14
Ben erg benieuwd naar de foto's. Al krijg ik wel wat bibbers bij die natriumhydroxide wasmiddel.
Dat valt op zich wel mee hoor, ze wassen er ook treinen en trailers mee  ;)

Dat geloof ik graag, maar trailers zijn toch wel even anders gespoten (gestraald) dan auto's. Autolak is gewoon ontzettend delicaat. Maar het resultaat mag er wezen. Zou 'm graag ns in het echt willen zien wat de lak precies overgehouden heeft.
Volvo C30 '12

IRH

Op de foto vindt ik het resultaat prachtig, nou nog ff de kunststof delen onder handen nemen en een paar mooie velgen.....en het ziet er helemaal gelikt uit. ;) ;D