1e foto update ! 854 schoonmaken na 1.5 jaar parkeren... onder bomen

Gestart door -D©©©L-, 19-05-2006 00:32:05

Vorige topic - Volgende topic

DopdeDouwer

Hey je hebt een import model, met oranje knippers voor. Maar als ik het goed zie: geen witte, geen oranje, zelfs helemaal geen knipper in het zijscherm?  8) cool
Vierkant Rules

Gmid

Heej ja, dat valt me nu ook pas op. Zou dat mogen omdat de pinkers al oranje zijn aan de zijkant of zo? Ziet er wel lekker strak uit zo zonder pinkers op de schermen.
Volvo C30 '12

Jan_D.

Pinkers aan de zijkant moeten er iig wel zijn als er een aanhanger achter hangt. Misschien zelfs altijd wel, in dat geval heb je een apk probleempje.

Gmid

zijn er ook regels voor de positie? de hoogte? de afstand tot de voorkant? Anders moet je m toch wel op een andere leuke manier kunnen wegwerken. Vind het erg strak staan.
Volvo C30 '12

elianmars

Citaat van: Jan_D. op 23-05-2006 23:16:04
Pinkers aan de zijkant moeten er iig wel zijn als er een aanhanger achter hangt. Misschien zelfs altijd wel, in dat geval heb je een apk probleempje.

Van de RDW site afgehaald:

Verplichte verlichting

Zijkant
Eén richtingaanwijzer aan elke zijkant als de auto is van vóór 1 juli 1967, of twee
aan de voorzijde en twee aan de achterzijde
Eén zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant als de auto is van na
31 december 1997

Gmid

en uhmm.. van een auto tussen 1967 en 1997??

Die hoeft helemaal geen pinkers te hebben?
Volvo C30 '12

elianmars

Citaat van: Gmid op 24-05-2006 00:09:07
en uhmm.. van een auto tussen 1967 en 1997??

Die hoeft helemaal geen pinkers te hebben?

't Gaat dus over de zijkant, hè. Niet over de voor- en achterkant, waar ze uiteraard wel aanwezig moeten zijn.

Gmid

Dan begrijp ik het nog steeds niet. Maar 't is ook laat geworden nu...
Volvo C30 '12

Eugene

ik heb witte zijknippers, omdat ik na het monteren van de witte RAW's geen oranje lampjes erin heb gezet ;D

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Citaat van: DCCCL op 24-05-2006 01:42:59
Citaat van: eugene op 24-05-2006 01:17:52
ik heb witte zijknippers, omdat ik na het monteren van de witte RAW's geen oranje lampjes erin heb gezet ;D
apk afkeur ! ;)

Net als mijn 100w grootlicht en het niet aanwezig zijn van de kat :P

If it's not blown, it sucks...

cunel

Schitterend ! prachtig resultaat ik heb zelf ook Meguiairs gekocht alleen de shampoo en de zwarte wax fles alleen het beloofde resulaat bleef uit.

Kan ik dan beter ook klei gebruiken voor een 850 uit '94 die jaren niet gepoetst is.?

Of kan ik beter beginnen met : shampoo/polish/wax.?

Ik neem overigens de "lijnolie" tip voor mijn bumpers ten harte.!

gr.

Tim

Gmid

Citaat van: DCCCL op 04-10-2006 10:47:09

De velgen heb ik 1 maal echt schoongemaakt met het recept -sterke zeep oplossing,polish,2x was-  en die houd ik heel simpel schoon door ze met een zachte (!) borstel en een redelijk sterke oplossing van een goedkope wax houdende shampoo te wassen, daarna naspoelen met de gieter, dat spettert niet zo.

Wat je voor de velgen ook kunt doen is deze altijd als eerste doen. Voor je de rest van de auto gaat wassen. Het liefst met een derde emmer met de gewone autowas shampoo. Dan hoef je je ook niet zo druk te maken over spetteren op de rest van de auto, en kun je gewoon met de tuinslang afspuiten.

Citaat van: DCCCL op 04-10-2006 10:47:09

maar nu de hamvraag;

Je leest af en toe over zgn. "teflon" behandelingen en de bijzonder duurzaamheid daarvan.
Is dit nou echt een heel ander procedé als 2 a 3 lagen NXT wax ?
teflon bijft van zichzelf niet zitten op de lak, bovendien stuift pure teflon ook heel erg. D'r moet dus wat meer inzitten.

ervaringen ?

Teflon is totaal niet te vergelijken met lagen NXT wax. Wax blijft een zacht beschermlaag, welke langzaam 'slijt' Wax moet je daarom ook 2-4 keer per jaar geheel verwijderen en opnieuw opbrengen.

De teflon behandeling is daarentegen een speciale behandeling waardoor er echt een snoeiharde dikke teflon beschermlaag over de lak heen gaat. Deze is ook niet zomaar te verwijderen, en is dus ook moeilijk na te poetsen of bij te werken.

Je hoort regelmatig verhalen dat de teflon laag na een jaar nog wel beschermt, maar dat de glans totaal weg is. Er zijn zelfs mensen die over de teflon laag nog een wax laag aanbrengen, om de glans weer een beetje terug te brengen.

Als je poetsen niet erg vind, zou ik gewoon bij de NXT wax blijven, en deze 2 of meer keer per jaar verwijderen (met klei of cleaner) en opnieuw aanbrengen.

De teflon is echt voor wasstraat auto's, die een goed beschermde auto willen hebben zonder er veel tijd aan kwijt zijn. Laten we zeggen, voor mensen die de auto als 'gebruiksobject' zien.

;D
Volvo C30 '12

Rayman

Teflon (in dit geval Protech), houdt je auto niet stofvrij. Ik heb enkele auto's mogen aanschouwen die zo'n behandeling hebben gehad...Zag er niet slecht uit! Feit blijft wel dat je je auto net zo vaak dient te wassen als normaal gesproken. Afhankelijk van de manier van aanbrengen wordt een zgn 'lakgarantie' afgegeven. Deze garantie houdt in dit geval in hoe lang de orginele kleur van het lak behouden blijft sinds de auto behandeld is. (MarcoV heeft volgens mij een diamondbrite laag laten aanbrengen dit voorjaar)

Op de poetsdag van de club heb ik het een aantal keren aangebracht zien worden door de firma Eenzet. Henk Elzenaar (HeTeE) heeft dit ook laten doen. Door middel van machinaal aanbrengen (wrijving) smelt de teflon laag in de porien van je lak. Deze laag wordt inderdaad bikkelhard...

Persoonlijk overtuigt het me niet...Ik gooi er liever zelf 2 waxlagen overheen en was de auto regelmatig.

(Gmid was me voor  ;D)

-D©©©L-

Citaat van: Rayman op 04-10-2006 11:19:07Door middel van machinaal aanbrengen (wrijving) smelt de teflon laag in de porien van je lak. Deze laag wordt inderdaad bikkelhard...

Enig idee hoe je dit ooit kan "strippen" ?

Rayman

Citaat van: DCCCL op 04-10-2006 11:23:24
Citaat van: Rayman op 04-10-2006 11:19:07Door middel van machinaal aanbrengen (wrijving) smelt de teflon laag in de porien van je lak. Deze laag wordt inderdaad bikkelhard...

Enig idee hoe je dit ooit kan "strippen" ?

Strippen...waarom zou je?  :eusa_eh:

D.m.v. Polijsten waarschijnlijk... :eusa_think:... Zo'n teflon laag wordt hard hoor. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hier te weinig van weet om je een gefundeerd oordeel te geven. Hiervoor zul je eens contact moeten opnemen met een protech dealer of een professioneel poetsbedrijf.