Koni FSD anyone?

Gestart door jeroenh, 20-05-2006 15:58:32

Vorige topic - Volgende topic

jeroenh

Omdat ze nu ongeveer een jaar op de markt zijn, en ik overweeg mijn origineel Volvo schokbrekers onder mijn C70 cabrio te vervangen wil ik graag van mede forumleden input over de bovenstaande schokbrekers.
Tijdje geleden nog een thread gelezen over Koni-geel waarin ik geloof Frans Harkema het over deze FSD schokbrekers had.
Wat zijn de ervaringen?   Wie heeft deze schokbrekers onder zijn Volvo?
Een eerste test in een autoblad gelezen, die was positief (wat betreft zwaardere auto's met Koni FSD's)

Mijn auto is vanuit de fabriek al verlaagd, zit niet te wachten op een snoeiharde demping (enig comfort is wel prettig), maar wil af van het 'deinen' in lange snelle bochten.
Alternatieven van andere merken?
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

Turbobiker

Verwar je deinen niet met torderen... ::) ???
De Tussenpaus

jeroenh

JAaaaaaaaaaaaha dat torderen is ook een punt ;), maar goed, daar kan ik wel mee leven, de auto rammelt, vooral op een slecht wegdek, daar staan ze om bekend.   Daarom het het Dolbysurround systeem op hoog volume,  kap open, en genieten.  Dan merk je dat torderen niet meer zo op...
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

elianmars

Is er al een veerpootbrug aanwezig? Dat vermindert het torderen ook al een stuk.

M a r c

Binnenkort gaat Tom  op zijn T-5R ook weer FSD's zetten. De KW-set moet immers ergens ander onder...  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Frans Harkema

Yep, ik heb ze er onder en ook niet.    ???

Ze waren voor en achter gemonteerd, resultaat zondermeer positief.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat mijn originele Boge schokbrekers misschien al op hun eind waren, dus bijna iedere verandering is dan al vlug een verbetering.
De schokbrekers aan de achterzijde heb ik weer verwijderd ten gunste van de Nivomat's die er van origine onder zaten. Qua wegligging merkte ik aan de achterzijde weinig verandering/verbetering t.o.v. de Nivomat's. Het alom geprezen voordeel van de Nivomat's wilde ik eigenlijk niet missen, dus daarom heb ik deze terug gemonteerd. Aan de voorzijde was de verbetering erg goed merkbaar, dus wat dat aangaat een absolute plus! Na het flashen van de auto konden de schokbrekers aan de voorzijde het niet meer bijbenen en ging de auto torderen. Dat probleem is met de FSD's volledig verholpen. Het wegligging is sportief, maar niet plankhard. Met de gele Koni's heb ik geen ervaring, maar aangezien ik niet al teveel comfort wilde laten varen heb ik voor de FSD's gekozen.

(P.S. ik heb e.e.a. laten doen bij E.T)

Turbobiker

Verwar jij torderen niet met hangen... ::) ???
De Tussenpaus

Frans Harkema

Citaat van: Turbobiker op 23-05-2006 19:32:57
Verwar jij torderen niet met hangen... ::) ???

Als jij met hangen bedoeld zoals een auto zich gedraagt in snelle lange bochten waarbij de carosserie zich over de gehele lengte van de auto naar de buitenkant begeeft, dan bedoel ik inderdaad torderen.

Turbobiker

Als de carosserie alleen op één voorwiel gaat hangen hoeft de auto nog niet te torderen, dat is wat ik me dus af vroeg, welk effect jij waar nam?
De Tussenpaus

Frans Harkema

De auto kwam wisselend links en rechts omhoog terwijl de achterzijde recht bleef. Natturlijk is het niet zo dat de carrosserie ging torderen, dat zou er uitgezien hebben. Het voelde aan als torderen en niet volledig over één zijde hangen. Al met al niet rampzalig maar wel een onprettig en onstabiel gevoel.

YellowBanana

Nou vandaag de FSD's gemonteerd op de gele en deze "verhoogd"  ;D en ik moet zeggen dat het inderdaad goed rijdt!  :D Comfortabel in het normale gebruik en sportieve eigenschappen bij het snellere bochtenwerk. Helaas niet zo als de KW's maar daar krijg je dan ook een portie comfort voor terug. Jammer trouwens dat bij het proefrijden de band bij het achterspatbord aanliep en zo een deel van het plaatwerk naar buiten rukte.......  >:(

Turbobiker

Citaat van: Jerommeke op 30-05-2006 23:43:28
Nou vandaag de FSD's gemonteerd op de gele en deze "verhoogd"  ;D en ik moet zeggen dat het inderdaad goed rijdt!  :D Comfortabel in het normale gebruik en sportieve eigenschappen bij het snellere bochtenwerk. Helaas niet zo als de KW's maar daar krijg je dan ook een portie comfort voor terug. Jammer trouwens dat bij het proefrijden de band bij het achterspatbord aanliep en zo een deel van het plaatwerk naar buiten rukte.......  >:(

weet je hoeveel je daarvoor betaald als je dat bij een plaatwerker laat doen ::) ;) ;D
De Tussenpaus

ed

Citaat van: Jerommeke op 30-05-2006 23:43:28

Hoe is het comfort in vergelijk met de originele veren en dempers? Welke veren gebruik je erbij?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

YellowBanana

het is in combinatie gedaan met INTRAX verlagingsveren. Ik kom van een KW verlagingsset welke extreem verlaagd was...... je kunt je voorstellen dat het comfort enorm verbeterd is. Maar ik heb het idee dat het  te vergelijken is met een standaard 850 T-5R onderstel.

Eindresultaat (sorry nog niet gewassen):

Laserblue

Nou hij is idd verhoogt Tom! ;) ;D

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*