Waar vind ik de 100 watt H1 lamp (ipv 55 watt)

Gestart door Patrick_24, 20-05-2006 22:51:43

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Patrick_24 op 21-05-2006 14:26:48
Dimlicht (H1)
Het is dus aan te raden om geen H1 als dimlicht te gebruiken,

Je zult wel moeten :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

Citaat van: Patrick_24 op 21-05-2006 14:26:48
Dimlicht (H1)
Het is dus aan te raden om geen 100w lampjes als dimlicht te gebruiken, omdat deze continu branden en waarschijnlijk te heet worden (heeft iemand al ervaring met 'smeltage' door een te hete 100watt?)

Grootlicht (ook H1 dus)
Omdat je grootlicht zelden gebruikt, of heel kort, kun je makkelijk 100 wat gebruiken dus.

Klopt helemaal,

Ik weet niet wie ervaring heeft met 100W dimlicht. Denk niet dat je verschil merkt tov goeie (Philips) 55w in het dimlicht

If it's not blown, it sucks...

Roger B.

Citaat van: eugene op 21-05-2006 16:55:55

Ik weet niet wie ervaring heeft met 100W dimlicht. Denk niet dat je verschil merkt tov goeie (Philips) 55w in het dimlicht

Dat waag ik in twijfel te trekken.... blijft toch bijna dubbele vermogen...

MAAR, uit ervaring in een andere auto, H4 met 90/100 watt heb ik gemerkt dat de spanning aan de lamp (door dunne bekabeling af fabriek) vaak bij lange na de accuspanning niet haalt. Als je dikkere kabels legt naar je lampen en daardoor dus iets meer spanning op je lampje krijgt win je vaak minimaal hetzelfde aan lichtopbrengst als met meer vermogenslampjes.

Nadeel hiervan is dat de hogere spanning ook de levensduur verkort

IRH

Ik houd het voorlopig wel bij xenon..... ;D

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Roger B.

is ook zo lekker voor al je tegenliggers....

xenon is FANTASTISCH als je in de xenon voerdende auto rijdt... het is vreselijk voor tegenliggers, zeker bij nat wegdek

IRH

Citaat van: Roger B. op 23-05-2006 16:15:56
is ook zo lekker voor al je tegenliggers....

xenon is FANTASTISCH als je in de xenon voerdende auto rijdt... het is vreselijk voor tegenliggers, zeker bij nat wegdek
:-X