Big Brakes

Gestart door GermanR, 21-05-2006 20:05:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

#60
Tussen "duur" en "veel geld" zit een wereld van verschil.  :eusa_think:
Ik geloof direkt dat ze het wel waard zijn !

Turbobiker

Vandaag even in een andere 850 gereden en met mijn normale snelheid op een verkeerslicht afgereden. Dat houdt in: laat remmen. En dat was nu gewoon even schrikken, ik moest echt vol doortrappen op de rem om op tijd tot stilstand te komen. Met mijn BBK trap ik de rem nog niet eens half in en kom zeer gedoseerd ruim op tijd tot stilstand...

Nodig? Nee. Nuttig? Zonder meer... ;)
De Tussenpaus

Rudi

Citaat van: Turbobiker op 14-10-2006 17:55:22
Vandaag even in een andere 850 gereden en met mijn normale snelheid op een verkeerslicht afgereden. Dat houdt in: laat remmen. En dat was nu gewoon even schrikken, ik moest echt vol doortrappen op de rem om op tijd tot stilstand te komen. Met mijn BBK trap ik de rem nog niet eens half in en kom zeer gedoseerd ruim op tijd tot stilstand...

Nodig? Nee. Nuttig? Zonder meer... ;)

Laat remmen,dat is nou precies waar het om draait,want dat is pas mooi autorijden.Met die standaard bagger remmen van Volvo kan je niet normaal rijden omdat je anders dwars door je voorligger heen gaat ;D
Dr.Go-Fast...

Freakybaby

Citaat van: DCCCL op 14-10-2006 09:14:41
Tussen "duur" en "veel geld" zit een wereld van verschil. :eusa_think:
Ik geloof direkt dat ze het wel waard zijn !

ze zijn het geld pas waard als je ze gebruikt. bijvoorbeeld voor mijn pa zou het weggegooid geld zijn. voor mij is het even sparen  ::)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Hylco

Citaat van: Jeroentjuh op 02-10-2006 19:13:36
Citaat van: Eugene op 01-10-2006 22:43:31
Citaat van: Johann op 01-10-2006 17:30:09
Citaat van: Eugene op 29-05-2006 23:41:23
Jup, dat zijn WP Pro sets, zelfde als bovenstaande Formel ;)

Merk uit het oosten. Ik vind ze niet mooi, en er zijn veel problemen mee geweest volgens de mannen van Volvospeed. Veel last van kromme schijven... :-\

Meer showspul dan wat anders dus...

Wie zegt dat dan?

Ik heb meerdere PM's gestuurd en de geboorde trokken snel krom, met de gegroefde waren geen problemen.

Maar die van WP zijn niet geboord, het zijn gegoten gaten. Er wordt dus geen sterkte uit het materiaal gehaald door ze achteraf te boren.......

Wat ik me van m'n sterkteleer kan herinneren is het verschil tussen boren en gieten nihil. Dit is uiteraard mits de gaten echt rond zijn en geen bramen bevatten. Een krasje kan de sterkte enorm verminderen omdat je dan een aanzettingspunt hebt binnen een verhoogd spanningsveld. Het punt met gaten en sterkte is voornamelijk dat de, eerst homogene, krachten ineens over een kleiner oppervlak verdeeld worden, met een significante spanningsverhoging rond de gaten. Heb helaas zo even geen plaatje beschikbaar dat het makkelijk zou verduidelijken, maar gat is gat of het nou gegoten of geboord is.

Jans Duiven

Volvo en hun remmen zijn gewoon een slecht huwelijk.

Neem dan Audi of Mercedes b.v. een E 55, als je daar de rem intrapt bij hoge snelheden, dan kan je je eigen noten terugvinden onder de pedalen ;-))

Hans

Ludo

Citaat van: Hans Duiven op 03-11-2006 23:54:34
Volvo en hun remmen zijn gewoon een slecht huwelijk.

Neem dan Audi of Mercedes b.v. een E 55, als je daar de rem intrapt bij hoge snelheden, dan kan je je eigen noten terugvinden onder de pedalen ;-))

Hans

voor véél minder dan de ruime 50% hogere aankoopprijs van deze auto's, koop je voor je Volvo ook héle vette remmen.  ;)

Rudi

Citaat van: Hans Duiven op 03-11-2006 23:54:34
Volvo en hun remmen zijn gewoon een slecht huwelijk.

Neem dan Audi of Mercedes b.v. een E 55, als je daar de rem intrapt bij hoge snelheden, dan kan je je eigen noten terugvinden onder de pedalen ;-))

Hans

Standaard remmen van een [B5]RS4 en RS6 zijn ook ruim onvoldoende,dus niks nieuws onder de zon.Blind staren op dat soort exclusieve auto's heb ik ook lang gedaan,tot je met de tijd eea te horen krijgt...
Dr.Go-Fast...

Turbobiker

Ik sluit me bij Rudi aan. En dan wil ik hier AMG meteen maar even afkraken met feiten. Vanwege kostenbesparing worden links en rechts dezelfde schijven gemonteerd op de meeste AMG modellen. Maar het koelpatroon is maar op één draairichting geoptimaliseerd. Bij stevig gebruik, zoals op een circuitdag, kan het temperatuurverschil oplopen tot 60 graden :o Over de gevolgen voor de stabiliteit bij hard remmen met zo een temperatuurverschil zullen we het dan maar niet hebben. Zal waarschijnlijk een reden zijn dat Mercedes zoveel aandacht aan ESP etc. besteed ::)

Gewoon een goed aftermarket setje kopen dus...
De Tussenpaus

M a r c

Kostenbesparing op een toch al zó dure AMG... Kan er bij mij niet in dat ze dit met één remschijfje moeten zien te compenseren  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 04-11-2006 14:27:36
Kostenbesparing op een toch al zó dure AMG... Kan er bij mij niet in dat ze dit met één remschijfje moeten zien te compenseren  ???

Gaat inderdaad nergens over. Maar het is echt zo :eusa_wall:
De Tussenpaus

LekkeRRRR

Citaat van: Hans Duiven op 03-11-2006 23:54:34
Volvo en hun remmen zijn gewoon een slecht huwelijk.

'k Lees vanmiddag een oude 164 folder door en zie dat ze bij de PR afdeling toendertijd al Johann-termen gebruikten (het is echt geen photoshop!):


;)/jan

Emiel


Johann

Prachtig!  ;D

Ze waren er zo vol van dat ze op de 850 verbeterde schijtremmen hebben gezet?

Emiel

Kuchkuch



Lotus/Brembo klauwen... :evil: