Lamda Lampje???

Gestart door GermanR, 22-05-2006 22:57:38

Vorige topic - Volgende topic

GermanR

Dag mensen van het goeie merk.  ;D

Een tijdje geleden is het lamda lampje gaan branden.
Ik heb hem toen voor niks uit laten lezen bij Volvo dealer Harry Arendsen in Doetinchem. Daar kwam uit dat de regeleenheid niet goed zou zijn. Bedoelen ze hiermee de chip??? Ik heb hem volledig laten resetten, maar helaas hij brand al weer.

Ik heb er wel sinds een tijdje een andere chip inzitten, zou dit problemen kunnen geven.

Verder is het vermogen de ene keer heel erg veel en de andere keer lijkt hij wel bijna orgineel. Nu krijg ik van andere mensen te horen dat de lamda sensor niet goed zou zijn. Graag hoor ik van jullie of er mischien een oplossing voor is, en of dit een bekend probleem is.

B.V.D. GermanR

sumacho

Hallo,

Heb je het probleem uiteindelijk kunnen oplossen? Zoja, wat was het probleem? Ik heb ook een aangepaste chip in mijn volvo en heb niet altijd het volledige vermogen ter beschikking. Alvast bedankt voor je reactie

francois

wat voor een fout code had je dan

gr

BoudewijnB

Ik heb hetzelfde probleem, en heb nu het idee dat de lambda sensor kapot is maar weet dit niet zeker.
Mijn roffel stotterd, sputterd en loopt niet lekker als ik hem ge-reset heb, en als het lampje weer gaat branden loopt hij veel lekkerder ???
Wellicht loopt hij dan op de Noodloop?

GermanR

Ja dat is waarschijnlijk de noodloop.

Bij mij auto had ik het toen de tijd niet gevonden.
De auto is toen ook niet zo lang daarna naar een nieuwe eigenaar gegaan.
Wat hij er mee heeft gedaan weet ik niet.

stotteraar

Citaat van: BoudewijnB op 07-04-2010 02:07:34
Ik heb hetzelfde probleem, en heb nu het idee dat de lambda sensor kapot is maar weet dit niet zeker.
Mijn roffel stotterd, sputterd en loopt niet lekker als ik hem ge-reset heb, en als het lampje weer gaat branden loopt hij veel lekkerder ???
Wellicht loopt hij dan op de Noodloop?

Foutcode?