zoek het verschil

Gestart door Eugene, 23-05-2006 13:41:18

Vorige topic - Volgende topic

CeeBee

Citaat van: M a r c op 07-06-2006 14:23:47
Ik heb ze besteld.... maar dan met een linker deurgreep van een RHD versie. Dus zonder sloten  ;D

Je kan ook gewoon een LHD rechter bestellen, verlengstukje eraf en hij is ook geschikt voor links.
En ik weet zeker dat het past!!  ;D ;D ;D
V70N 2.5T AWD

elianmars

Citaat van: fearless op 07-06-2006 09:25:51
Citaat van: elianmars op 07-06-2006 00:15:06
Is het zo simpel om een sleutel van een auto te krijgen?  ???

Zo simpel is het, maar normaal gesproken moet de klant toch wel even zijn kenteken bewijs laten zien. Dan weet je bijna zeker dat het zijn auto is.

Maar na '95 is het niet meer zo makkelijk. Mijn collega heeft een 850 van 1e maand '96 en bij hem zit er een imobilizer in de sleutel. Deze moet dus eerst geprogrameerd worden om te kunnen werken in het contact. Dit moet bij de volvo dealer gebeuren. Mijn auto is van de 8e maand '95 en die heeft dat nog niet.

Huh? Onze wagen is van februari 1996..... Zal dan wel een ouder model zijn wat later op kenteken is gezet.

elianmars

Citaat van: CeeBee™ op 07-06-2006 19:49:56
Citaat van: M a r c op 07-06-2006 14:23:47
Ik heb ze besteld.... maar dan met een linker deurgreep van een RHD versie. Dus zonder sloten  ;D

Je kan ook gewoon een LHD rechter bestellen, verlengstukje eraf en hij is ook geschikt voor links.
En ik weet zeker dat het past!!  ;D ;D ;D

Dan zit het gat van het slotje er toch nog in??

Ik vind het zonder dat slotgat ook mooier, maar zoals ik al zei, het is bij ons gewoon nodig dat gaatje.....

Eugene

Citeer
Ik vind het zonder dat slotgat ook mooier, maar zoals ik al zei, het is bij ons gewoon nodig dat gaatje.....

Er zit toch CV op de kofferklep?

If it's not blown, it sucks...

CeeBee

Citaat van: elianmars op 08-06-2006 08:21:21
Dan zit het gat van het slotje er toch nog in??

V/S70 heeft rechts geen slotje, dus ook geen gaatje.
Ik heb zelf alleen nog een slot in de a.klep in case of an emergency(zit nog verstopt achter een klepje ook.)

Voor de rest rondom gladde handgrepen zonder gaatjes of slotjes.
V70N 2.5T AWD

elianmars

Ik had 't al uitgelegd, maar voor de niet-lezers zal ik 't nog een keer doen ( ;)): Wij laten af en toe de tweeling even in de auto zitten, als we bijvoorbeeld even een dvd'tje gaan huren.
Als we de boel op slot zouden doen met de ab, wordt gelijk het alarm geaktiveerd. Dat gaat natuurlijk af, zodra de jongens bewegen (ik kan wel tegen ze zeggen dat ze stil moeten zitten, maar dat doen ze toch niet ;D.....).
Daarom wil ik met de sleutel de deur op slot kunnen doen.

Vandaar dus de "noodzaak" van het slotje in de greep.

Eugene

heb ik daar overheen gelezen...

Dan is het idd logisch om toch een slotje erin te zetten. Maar ik heb gelukkig geen kinderen dus dat scheelt ;D

thiest5

netjes netjes ik zat er zelf ook al aan te denken om er andere klinken in de hangen. Voor het vervangen van de klinken hoeven de deurpanelen er toch niet af ? of dat wel ? is alleen de enige aanpassing die je hoeft te doen de lengte van het slotpennetje. ik ga ook mooi maar eens die klinken fiksen zag het laatst en tja nu moet het bij mij ook op het verlanglijstje.

Eugene

slotjes moet je iemand anders vragen, maar om de klinken eruit te halen moet je 2 torx schroefjes losdraaien die boven het slot zitten achter een zwart klepje, en dan trek je 1 kant van de handgreep er zo uit. De andere kant krijg je er ook uit met een beetje pielen.

Alle 4 de klinken vervangen is nog geen 15 minuten werk...

Bouma206

Hu? Maar dat zwarte klepje zit gewoon aan de buitenkant dan? Dat kun je er zo afwippen? Als het zo simpel is ga ik misschien de huidige klinken even in de kleur zetten. Blanke lak is dat ook verkrijgbaar in een spuitbusje?
Fryslân boppe!!!!

Eugene

Citaat van: Bouma206 op 12-12-2006 16:25:22
Hu? Maar dat zwarte klepje zit gewoon aan de buitenkant dan? Dat kun je er zo afwippen? Als het zo simpel is ga ik misschien de huidige klinken even in de kleur zetten. Blanke lak is dat ook verkrijgbaar in een spuitbusje?

Klepje zie ja als de deur open is zitten boven het slot dat klemt aan de B stijl als de deur dicht is.

Blanke lak krijg je ook in een spuitbus uiteraard...

Bouma206

Aha dus hij zit  vanachter vast.
Draai die schroefjes los.
De achterkant wip je los en aan de voorzijde kun je hem nu los halen door hem iets naar achteren te schuiven.
Klopt dit?
Fryslân boppe!!!!

Eugene

Jup, als je de 2 schroefjes los hebt dan wijst de rest zich vanzelf.

Bouma206

En wanneer ik die pen er uit trek is het toch niet zo dat er in het slot een balletje wegspringt of een veertje of iets dergelijks waardoor je deze met geen mogelijkheid weer terug kunt plaatsen.
Zoiets heb ik namelijk vaak en dan duurt het idd 15 minuten om ze er allemaal even af te klauwen maar vervolgens een dag om het weer terug te zetten.
Fryslân boppe!!!!

Eugene

Je moet de klinken met sloten er op een bepaalde manier terug in klikken, maar dit heb ik niet hoeven doen omdat ik klinken zonder sloten heb nu. Er springt in elk geval niks los oid.