Bonk bij lastwissel 5-Bak AT

Gestart door mathh, 23-05-2006 15:39:37

Vorige topic - Volgende topic

mathh

Vroeger had ik hier een beetje last van, nu wordt het al meer.
Als ik vanuit onbelast rollen gasgeef volgt er een abrupte bonk in de aandrijving. Ik kan het met behoedzaam gasgeven ondervangen, maar daar denk ik niet altijd aan. Tevens lijkt het dat door het behoedzame gasgeven er een groter gat zit dan normaal tussen onbelast en belast.
AT is plm 15000 km geleden geflusht. Bij de dealer heb ik de aandrijving op speling laten controleren : niks gevonden.
Iemand?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Daf46

Ik heb ook een sterk gelijkend fenomeen met mijn 4-bak. Als ik uitbol en dan terug gasgeef schakelt ie ook met een schok terug in. (182.000km)

thuur

Motorsteunen.

Als het ook is bij gasloslaten helpt het ook wel die 2 gaatjes bij je gasklep (vacuumsysteem richting vacuumtank) door te prikken cq. reinigen.

Gr 8)

Daf46

Dat is bij mij dan in iedergeval niet de bovenste steun, moet ik dus de onderste eens laten checken ?

thuur

Citaat van: Daf46 op 23-05-2006 20:05:32
Dat is bij mij dan in iedergeval niet de bovenste steun, moet ik dus de onderste eens laten checken ?

Zou ik zeker doen!

Na het vervangen van mijn steun bij de distributie (daaronder) was het geschommel voorin zo goed als verdwenen.

Er zit nog een steun aan de bak, zou ik ook even naar laten kijken.

Gr 8)

mathh

Zal er eens naar kijken, maar die waren drie jaar geleden ook al eens vervangen ???
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

mathh

Citaat van: mathh op 24-05-2006 14:52:48
Zal er eens naar kijken, maar die waren drie jaar geleden ook al eens vervangen ???

Ziet er inderdaad gescheurd uit.......

thuur

Bovenste steun gaat gemiddeld 70dkm mee. Dat is geen feit, maar het gemiddelde wat ik zo lees hier op het forum ;)

Gr 8)

Daf46

Mijn bovenste motorsteun is door de vorige eigenaar op originele wijze hersteld:
Hij is massief volgespoten met een soort zwarte siliconen : the poor mans powerflex  ;D

Benieuwd hoelang die het zo nog volhoudt.

mathh

Citaat van: thuur op 01-06-2006 09:51:21
Bovenste steun gaat gemiddeld 70dkm mee. Dat is geen feit, maar het gemiddelde wat ik zo lees hier op het forum ;)
Gr 8)

45000 km in mijn geval... ik laat waarschijnlijk te vaak het gas los...

thuur

Citaat van: mathh op 01-06-2006 12:59:49
Citaat van: thuur op 01-06-2006 09:51:21
Gr 8)

45000 km in mijn geval... ik laat waarschijnlijk te vaak het gas los...

Rijd es door man! ;D

Gr 8)

mathh

Bovenste motorsteun was in orde. Bij het laatste garagebezoek hebben ze de aandrijfassen verlijmd (?) en het lijkt nu ietsjes beter. Het is niet helemaal weg. Iemand enig idee wat het verlijmen van de aandrijfassen inhoudt?

thuur

Citaat van: mathh op 05-07-2006 08:24:20
Bovenste motorsteun was in orde. Bij het laatste garagebezoek hebben ze de aandrijfassen verlijmd (?) en het lijkt nu ietsjes beter. Het is niet helemaal weg. Iemand enig idee wat het verlijmen van de aandrijfassen inhoudt?

Er ontstaat wel eens wat speling tussen de vertanding op de assen en de vertanding in de bak. Dat gaat bonken of trillen. Wat ze doen is de tanden insmeren met Loc-Tite en weer monteren.

Gebeurt meestal alleen op de lange as, de korte zit uit zichzelf vaak muurvast.

Gr 8)

ed

Komt bij de S60 regelmatig voor heb ik inmiddels uit ervaring. Dat geeft een krakerig geluid. De mijne hebben ze ook gelijmd, en nu knakt hij ipv kraken. Is wel een rot geluid, maar schijnt geen kwaad te kunnen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: ed op 05-07-2006 11:44:54
Komt bij de S60 regelmatig voor heb ik inmiddels uit ervaring. Dat geeft een krakerig geluid. De mijne hebben ze ook gelijmd, en nu knakt hij ipv kraken. Is wel een rot geluid, maar schijnt geen kwaad te kunnen.

Beetje speling op de aandrijflijn is geen enkele Volvo vreemd ;)

Gr 8)