hij zit er op!!!!

Gestart door johan283, 24-05-2006 23:40:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

johan283

Vandaag mijn 16T en 3" downpipe erop laten zetten...... eerst ervaring tov de oude setup (15G en standaard pijp) Ik het gevoel heb dat de druk opbouw heel geleidelijk gaat, maar heb nog geen plank gas gegeven. Eigenlijk niet zo'n super spectaculair verschil tov mijn 15G  :-\ Durf nu nog even niet voluit te gaan.....nog ff geduld

Na zaterdag kan ik na de chiptuning e.e.a. pas goed beoordelen....  ;D


elianmars

Wacht maar tot de software is aangepast  8) ;)

Eugene

Was de 15G ook al gechipt?

If it's not blown, it sucks...

Oele

Citaat van: elianmars op 25-05-2006 00:05:03
Wacht maar tot de software is aangepast  8) ;)

Toen ik met standaard chip van 15G en 2.5" DP naar 18T en 3" DP ging blies hij direct 1.3 bar bij half gas!!! Pas op hij kan erg arm gaan lopen dan..... kaboem...

Na het chippen was ie zo tam als wat...

Maar wel wat veiliger planken  ;)
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

elianmars

Ik had hetzelfde toen ik de 16T en de 3 inch dp had gemonteerd. Reed toen met 15G software. Ik werd bij volgas gelanceerd......  :o :o
Dat heb ik één keer gedaan. Daarna durfde ik amper meer met de wagen te rijden. Was veel te bang dat ik iets kapot zou maken.

Frans Harkema

Citaat van: elianmars op 25-05-2006 10:56:52
Ik had hetzelfde toen ik de 16T en de 3 inch dp had gemonteerd. Reed toen met 15G software. Ik werd bij volgas gelanceerd......  :o :o
Dat heb ik één keer gedaan. Daarna durfde ik amper meer met de wagen te rijden. Was veel te bang dat ik iets kapot zou maken.


;D ;D ;D

johan283

#6
Citaat van: eugene op 25-05-2006 00:36:38
Was de 15G ook al gechipt?

Dat weet ik niet, volgens de vorige eigenaar zou alles origineel zijn.

Net ff weer gereden, maar durf nog niet volgas te geven. Ik merk wel dat er voor mijn gevoel meer koppel aanwezig is, heb nu al slippende voorwielen  ;D Bij halfgas.......

Tsja nu na montage van de nieuwe spullenboel hoor ik weer geluiden die er eerst niet waren  ???

Eerst maar eens laten chippen, met een (ruime) veiligheidsmarge.

Dan eens kijken naar vermolmde rubberslangetjes richting turbo, nee niet de intercooler slangen maar die dunnetjes die de turbo aansturen. Moet ook maar eens vervangen worden  :P

M a r c

Citaat van: johan283 op 25-05-2006 13:26:31
Dan eens kijken naar vermolmde rubberslangetjes richting turbo, nee niet de intercooler slangen maar die dunnetjes die de turbo aansturen. Moet ook maar eens vervangen worden  :P

altijd vernieuwen, als het verkeerde slangetje breekt kan je druk giga-hoog oplopen met major motorschade tot gevolg
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

johan283

Marc,

wellicht iets voor zaterdag indien mogelijk  ;)

johan283

Geen wonder dat ie het niet goed deed, vacuum aansturing van de turbo was verkeerd aangesloten. Turbo deed toen maar 0,6 bar. Na het juist aansluiten van de slangen, kwam de turbo goed opdruk, ongeveer 1,2-1,3 bar.  ;D




johan283

Vandaag naar Moergestel gereden en de boel laten chippen. De hardware had ik er al een paar dagen opzitten, en dat viel zo op het eerste gezicht een beetje tegen,  met de oude 15G software. Maar ja achteraf bleek dat de turbo niet goed was aangesloten.....  :-\  Geen wonder dat het niet ging....

Gelukkig maar dat ik op de heenweg lekker rustig heb gereden - dus niet planken-  en met een gangetje van 100-120 naar het zuiden gereden. Anders had ik nu misschien motorschade  :-[ Was trouwens best moeilijk om me in te houden  8) Nadat de software was geflashed en de turbo juist was aangesloten ging de auto er bij de tweede testrun er als een raket vandoor. Ik werd er bijna bang van........zo snel ging het. Zal wel een kwestie van wennen zijn. Vond de originele setup in het begin erg snel, maar helaas na 1,5 jaar  niet meer.  ::)

Vanavond nog een paar rondjes op de A44 gereden, tsjonge wat is dat verslavend.Ik moet nu echt  oppassen dat ik mijn rijbewijs niet kwijtraak of bij weg misbruikers op TV kom.

Al met al een geslaagde actie.

Moet nog wel de puntjes op de i zetten:

  • knietje onder het  inlaatspruit stuk laten vervangen of zelf doen.
    Vacuum slangetjes turbo aansturing vervangen door siliconen (6mm)
    Samco slangen


johan283

Oh ja ook nog ff een remmen upgrade, 302mm lijkt me een goed compromis

Eugene

leuk spul he, zo'n chippie ;D

If it's not blown, it sucks...