mmmh het word erg (het levensverhaal van de FH-Hl-)

Gestart door EdenAli, 25-05-2006 08:38:29

Vorige topic - Volgende topic

EdenAli

Onze 850 gekocht in Ede bij van Solinge en een stukje gereden dus gelijk verkocht aan de roffel.
Net 141000 gelopen dus zoveel kon er niet mee mis zijn toch?
APK laten keuren bij onze garage in Nijverdal en het viel ons op dat de vooruit wel erg beroerd gekit was.
No problem volgen de garagehouder we zetten er gewoon een nieuwe ruit in en het is toch verzekeringswerk.
Volgende dag gebeld en hij zegt dat het dak geplamuurd was
Geplamuurd??? ja er is ooit een nieuwe ruit in gekomen volgens hem is het blanke metaal niet behandeld en is gaan roesten waarschijnlijk hebben ze het opnieuw geplamuurd maar de bobbels komen op het dak tevoorschijn.
plus de stijl roest wel erg en er zitten al gaten in
Als je 'm mooi wilt hebben is het beter het hele dak over te spuiten.

@#$&^% :'(

Nou ja is ie ook weer netjes.
De airco doet het niet en het was een kwestie van bijvullen (zat alleen lucht in).

Airco gevold en niet doen he!!
Kijken en kijken komen we tot de conclusie dat de multi riem niet is aangesloten.
Kan twee dingen betekenen pomp is kapot of verkeerde snaar erop

Ik hoop het laatste
Volgende week zetten we er een nieuwe snaar erop en dan zullen we zien wat ie doet.

Verder rijd ie heerlijk.

We houden jullie wel op de hoogte met de perikelen van de FH-HL-63

Greetz Ed en Ali

Esveldt

Euuh, garantie. Verborgen gebreken?

De keuze voor een Volvo is nathuurlijk goed! ;-))

Ik hoop dat het allemaal mee valt, want een nieuwe airco word je niet vrolijk van!!!

Paul

elianmars

Dat zijn wel kostbare ingrepen aan je net aangeschafte wagen, zeg!  :o :o

Zoals Paul al zegt, heb je geen garantie?

Er is wel gerommeld met de wagen, zo te horen...... Jammer dat er ook mensen zijn die op deze manier met een auto om (kunnen) gaan.....  :(

Succes!!

The Saint

Niet zulke leuke verassingen  :(

Nu wel 'doorpakken' en zorgen dat ie weer helemaal tiptop wordt. Garantie of niet.

Just my 1,5 cts...
No shirt no shoes, no pinball

EdenAli

Dat zijn we ook van plan maar leuk is het natuurlijk niet we hebben bewust (lees ikke) voor een 850 gekozen teneerste een tank op wielen en met een kleine op komst is de ruimte wel handig plus het geluid als je het gas intrapt is onbeschrijfelijk.
terwijl mijn meiske er eerst niet aan wou denken om een automaat te willen rijden en nu ze niets anders meer wil

Vrouwen moet je eerst overtuigen en dan zijn ze om.. ;D

De rest van onze site al eens bekeken?

Greetz Ed

Esveldt

Citaat van: EdenAli op 25-05-2006 10:05:05

De rest van onze site al eens bekeken?

Da's niet burgelijk!!! Gegegegege, maar wel interessant. Mis nog een onderdeel: onze 850. ;-))

EdenAli

hahaha daar zullen we nog wel eens een kopje voor maken

Turbobiker

Citaat van: The Saint op 25-05-2006 08:57:37
Just my 1,5 cts...

Ik dacht dat jij deze maand zo rijk was ???
De Tussenpaus

The Saint

Citaat van: Turbobiker op 25-05-2006 11:09:57
Citaat van: The Saint op 25-05-2006 08:57:37
Just my 1,5 cts...

Ik dacht dat jij deze maand zo rijk was ???

Zo hard kan het gaan!  ;D
No shirt no shoes, no pinball

EdenAli

Kleine update:

Vandaag een cruise control gevonden we moeten het er alleen er nog uithalen.
Wel keus uit zowieso 3 850's (er stonden er wel meer maar dat is wat ik zo gezien had.
volgens mij is die sloop in Enter wel bij de meesten wel bekend De eigenaar had het er van dat er wel eens meer kwamen van de 850 club.

Verder ging vandaag op het dashboard een pijltje knipperen was van de automaat volgens het boekje zo snel mogelijk naar de garage.
laten resetten bij van de veen (kosten 15 euro) en het lijkt wel of ie veel lekkerder schakelt. ;D

mmmh niet zo veel ervaring met een automaat. ???

over het inbouwen van de cruise control alsmede de airco perikelen hou ik jullie wel op de hoogte.

Greetz Ed

EdenAli

Nou alles ingebouwd en alleen was ik de relais vergeten en het balgje bij het gaspedaal
moet ik deze week maar even bij Elferink ophalen.

Nu heb ik het forum bekeken maar ik mis 1 foto en dat is namelijk de vacuumpomp onder de accubak daar zitten volgens mij toch twee slangen aan? de zwarte heb ik aangesloten het rempedaal en nu ligt er nog eentje los.

Moet die evt aan de motor aangesloten worden?

reactie's welkom

Groetjes Ed

breakman

ook al aan de hand gehad.
controleer dan ook even of je achteruitrijlichten het wel altijd doen zoniet een nieuwe startblokschakelaar plaatsen en dan schakelt die veel soepeler  :)

en nog eens proficiat met je aankoop veel rijplezier !!! ;D

EdenAli

Cruise control zit erin en het doet het!!! valt eigenlijk best wel mee om dat te doen met hulp van het forum hier is het eigenlijk een makkie.
Volgende project is de airco riem zit er niet op en de compressor klikt niet in denk als ik het zo hier gelezen heb ik het dashboardkasje maar eens moet loshalen daar zitten volgens het forum de relais achter.

Jullie horen het nog wel

Greetz Ed

EdenAli

Airco perikelen dat geloof je niet

Nou ja!!!! vandaag even het dashboard kastje eruit gesloopt en (THnx forum!!) zonder moeite de ralais en een zwevende zekering gevonden en de zekering was doorgebrand

Hmmm even naar Elferink gereden en daar een andere relais getest.
Klik zegt de airco pomp huh????

De pomp zou toch kapot moeten zijn?
Dat geloof je toch niet ik denken de pomp is naar zijn galemiezen  omdat die niet meeliep met de multi-riem is er alleen een zekering kapot en een relais.

Dus gelijk maar een nieuwe multiriem gehaald en erop gezet wat gaat dat eenvoudig zeg
met een warme motor (auw auw).

Maar nu hebben we dus gewoon airco in de roffel.

Ik ben wel heel benieuwd wat de garage aan de vorige eigenaars hebben doorgegeven wat de reden was dat de airco het niet meer deed.

Volgende project Wielen wisselen ivm lawaai achter naar voor

elianmars

Zo dan! Dat scheelt weer een zootje pegels!

Mooi dat de airco het nu (eindelijk) doet!  :D