Banden T5R

Gestart door jazzwessem, 25-05-2006 14:52:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jazzwessem

Citaat van: Eugene op 26-05-2006 23:18:05
Citeer
Goeie keuze, krijg je geen spijt van....

Graag gedaan :)

Ik heb ze nou een week er onder liggen. Inderdaad een fijne band, minder rolgeluiden dan mijn oude Pirelli's en zeer veel wegcontact. Over slijtage kan ik natuurlijk nog niets zeggen.
Klein probleempje wel: bij scherp draaien of hard een bocht insturen lopen de banden licht aan, waarschijnlijk tegen de plastic kappen in de spatborden. Ook last van?
groeten, Roel
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

Eugene

jup, last van hetzelfde.. Gaat naar verloop van tijd vanzelf over als het plastic ver genoeg is weggesleten :)

If it's not blown, it sucks...

20kleppertje

Roel,

Ik zou zeker de originele bandenmaat aanhouden.

het is namelijk zo dat daarop ook je snelheidsmeter berekend is en je wiellagers zullen ook sneller slijten als je een lagere band monteert!!

Ik zou zeker niet voor een toyo gaan .. maken ontzettend veel herrie en de grip is ook niet optimaal

bij 205/45-17 zou je perfect een Uniroyal Rainsport kunnen monteren.

Die komen uit dezelfde fabriek als continental en heb ze zelf ook onder mijn 850 gehad.. en onder verschillende andere auto's.

Succes!!!!!

thuur

Wiellager ???

De theorie hierachter is dat een band met 4% kleinere afrolomtrek een 4% sneller versleten wiellager oplevert ???


Gr :-\

Eugene

Citaat van: 20kleppertje op 16-06-2006 08:45:20
Die komen uit dezelfde fabriek als continental.....

:-X

Om te beginnen is de snelheidsmeter erg pessimistisch, en met een 215 45 band is de meter veel naukeuriger dan met 205 45 of met 215 40.

Er zijn hier heel veel tevreden Toyo rijders. Bovendien zijn er genoeg mensen die met 215 40 of met 215 45 of met 205 45 rondrijden. Geen enkel probleem, behalve wat geschuurd bij volledige stuuruitslag.

Wiellagers hebben er totaal niks mee te maken, die 1,5% diameter verschil ga je echt niet merken in hoe snel het lager verslijt :-\




If it's not blown, it sucks...

jazzwessem

Citaat van: Eugene op 16-06-2006 11:43:03

Om te beginnen is de snelheidsmeter erg pessimistisch, en met een 215 45 band is de meter veel naukeuriger dan met 205 45 of met 215 40.

Je bedoelt waarschijnlijk optimistisch: de snelheidsmeter geeft altijd te veel aan. Het verschil tussen de 40 en 45 band valt trouwens wel mee: de snelheidmeter gaf met de 40 en een werkelijke snelheid van 50 km/u ongeveer 45 aan, en met de 45 ongeveer 46-47 km/u.
De Pirelli's bevallen trouwens uitstekend. De T5R is veel harder gedempt dan een standaard 850, en deze banden bieden ondanks hun 'platte' formaat een behoorlijk comfort. Rolgeluid is laag, wegligging uitstekend. Ik heb ze besteld via de autobandenmarkt op internet, en ook dat is een aanrader: prima prijs, montage bij een garagebedrijf vlak in de buurt en na een paar dagen via email een tevredenheidsenquete!

Het verhaal van de extra lagerslijtage door de hogere rotatiesnelheden bij een kleinere banddiameter is dermate afhankelijk van allerlei factoren (hoe exact zijn de wielen uitgebalanceerd, hoe rond zijn de banden, worden bochten altijd hard ingestuurd, hoeveel graden toe/uitspoor) dat daar volgens mij weinig zinnigs over te zeggen is.

groeten, Roel 8)
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

Eugene

CiteerJe bedoelt waarschijnlijk optimistisch: de snelheidsmeter geeft altijd te veel aan.

klopt :)

If it's not blown, it sucks...

FrankvdAa

#22
Ik heb er achter 225/45/17 Goodyear Eagles op liggen en voor dezelfde maat, maar dan Semperit.

Mijn snelheidsmeter klopt nagenoeg precies met GPS en de matrixborden naast de weg. 't Is dat ze er al op lagen, anders had ik ze er zelf nooit opgelegd die Semperit. Ik heb zelf het idee dat hij wat snel over zijn voorwielen begint te glijden.

Over de Eagles ben ik goed tevreden. Ik heb het dan wel over een S70, maar volgens mij maakt dat geen verschil met een 850.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

animalT5R

Maakt wel degelijk een verschil,ik kon op de 850 aan de voorzijde geen 225 kwijt,dan liepen deze aan.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

jazzwessem

Citaat van: animal op 24-06-2006 15:22:47
Maakt wel degelijk een verschil,ik kon op de 850 aan de voorzijde geen 225 kwijt,dan liepen deze aan.

Klopt, zoals ook al door mij en anderen aangegeven: 215 is (zonder aanpassingen aan spatborden e.d.) maximaal op een 850 T5R. Wellicht dat op een 'gewone' 850 meer ruimte in de wielkassen over is omdat deze een stuk hoger liggen?

Roel

Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

FrankvdAa

Citaat van: animal op 24-06-2006 15:22:47
Maakt wel degelijk een verschil,ik kon op de 850 aan de voorzijde geen 225 kwijt,dan liepen deze aan.
Bij maximale stuuruitslag heb ik soms ook dat ze wat schuren, maar wanneer je dat vermijd is er geen enkel probleem (nog niet)... ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register