Filmpje S70 TDi met powerbox 150 tot 219 km/h

Gestart door onnaj, 28-05-2006 19:08:30

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik heb even een filmpje gemaakt van mijn S70 TDi welke ik laatst voorzien heb van een powerbox...mijn vraag is nu of t een stuk scheelt met de standaard TDi? Uiteindelijk rijd ik 219km/h op de teller...

hieronder de link:

output_video-0002.avi

link aangepast...werktte niet..je moet even bij quality op original klikken anders doet ie niets...

tdidude

;D ;D ;D briljant zo een filmpje.. hoop dat dit in duitsland was...  :P

heb top nooit gereden zonder chip... maar af fabriek is 205 the max geloof ik. Als je uitgaat van negatieve afwijking op je kilometer teller (+- 10%) dan is 220 op onze teller niet gek.

Nu weet ik alleen niet of die orginele 205.. op de klok (circuit) of op rollerbank gemeten is (echte km's)..

Acceleratie ziet er wel potent genoeg uit voor een TDI diesel!
5 cilinders is meer dan 4

Gert

Mmm, gisteren reed ik met 4 man plus bijbehorende vakantiebagage aan boord nog 210 km/h op de teller in mijn ongetunede V70 2.5D automaat, waarvan de top 5 km/h lager zou moeten liggen dan van een handgeschakeld exemplaar.
Op de autobahn, overigens.
Dus voor een hogere top hoef je zo´n powerbox niet aan te schaffen, lijkt me... Zelf twijfel ik nog steeds over chiptuning, maar eigenlijk is 'ie vlot zat, zo merkte ik ook tijdens de tussenacceleraties. Dus, ben er nog steeds niet uit.
Rust roet...

onnaj

Citeerbriljant zo een filmpje.. hoop dat dit in duitsland was... 

Het was idd in Duitsland...in Nederland durf ik dit niet aan..heb me rijbewijs erg hard nodig :D.

Top zonder powerbox was max 211 km/h op de teller geloof ik...iets van 202 op de gps. Af fabriek is de opgave 200 km/h dus al met al niet slecht...219 op de teller zal dus vergeleken met standaard werkelijk een km of 7 schelen kwa top.

ed

Gevoelsmatig vind ik hem erg traag naar zijn top lopen. Ook bij 150 gaat het niet super snel. Ik heb eens in een V70 tdi gereden met een Rica chip. Die was toch echt wel een stukje sneller.

Hoeveel pk zou je nu moeten hebben volgens de leverancier?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

onnaj

CiteerGevoelsmatig vind ik hem erg traag naar zijn top lopen

het begin is ook een beetje bergop..bovendien heeft ie al 350d km achter de kiezen...zal ook meetellen

volgens de leverancier zou ie ergens rond de 179 zitten, maar goed laat t daadwerkelijk 170 zijn.....

Ik wil hem nog een x op de rollenbank hebben, dan weet ik t ook pas echt...ze kunnen wel wat getallen roepen ma meten is weten he!

tdidude

Voor en na zijn helaas moeilijk vergelijkbaar... omstandigheden zijn nooit identiek.. behalve als je op rollerbank staat.

Als je nagaat dat de luchtweerstand elke 10km/h kwadratisch toeneemt.. hoef ik niet voor te rekenen wat dit scheelt als je windje 2bft tegen hebt ipv 1bft op de vergelijkings rit.

Zolang je tevreden bent en gevoel van meer oempf hebt... dan heb je het  ;)
nothing else matters
5 cilinders is meer dan 4

denkweb

850 Tdi sedan handgeschakeld uit 1996.... 215 zonder chip, 220 met chip van rica als top.

Een powerbox of chip verhoogd niet zozeer de maximale snelheid van het voertuig, het regelt de opbouw van de turbodruk op een andere wijze waardoor je een hoger koppel creert. Het is dus zinvoller om te zeggen dat je sneller kunt optrekken...  ;)

elmarconi

Citaat van: tdidude op 31-05-2006 19:53:05
Als je nagaat dat de luchtweerstand elke 10km/h kwadratisch toeneemt..

Ik meen even te moeten reageren:

Luchtweerstand is evenredig met je snelheid in het kwadraat.

Simpeler, 10% sneller, 21% meer luchtweerstand.
Een factor Wortel-2 (1.41...) x zo snel, 2 x zoveel weerstand.
2 x zo snel, 4 x zoveel luchtweerstand.
--
Autogas Inside . . .

onnaj

Citeer850 Tdi sedan handgeschakeld uit 1996.... 215 zonder chip, 220 met chip van rica als top.

Om hier nog even op terug te komen, dit zijn tellersnelheden of werkelijke snelheden?

denkweb

onnaj

Volgens mij rijd een 850/S70 TDi toch af fabriek 200 km/h of vergis ik me nu sterk?? Kan me voorstellen dat ie standaard op gps dan misschien 205 km/h zal kunnen halen maar t lijkt me sterk dat ie 15 km/h harder rijd dan de fabrieksopgave.

RonnieDuck

Maar af fabriek zit er toch ook geen powerbox in!?

;)
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

onnaj

Citeer850 Tdi sedan handgeschakeld uit 1996.... 215 zonder chip, 220 met chip van rica als top

Dit geeft denkweb als citaat, ma volgens mij is t haast onmogelijk dat een auto die compleet standaard is 15 km/h harder rijd op topsnelheid dan de opgegeven fabriekswaarde.

Dit is niet bedoeld als een aanval hoor maar ik denk toch dat denkweb het hier over tellersnelheden heeft. Rica zelf geeft namelijk ook op dat een gechipte 850/S70 TDi 208 km/h rijd.

Taranis

'99 V70 2.5D automaat, liep van begin af aan altijd 212 op de teller, als ie een goede dag had 215 maar dan was het ook echt op. Nooit gechipt, en 80 of 350.000 km op de teller maakte niets uit (ja, niet echt rustig ingereden), hij hield bijna altijd bij 212 mee op.