Poetsbedrijf voor lederbehandeling

Gestart door kramer, 29-05-2006 23:34:12

Vorige topic - Volgende topic

kramer

Mijn vrouw wil onze roffel graag eens laten poetsen vooral van binnen door een poetsbedrijf. In onze zakelijke auto's hebben we daar altijd goede ervaringen mee gehad maar die hadden allen stoffen bekleding.

Het ons er met name om dat het beige leder (wat overigens niet eens vies is) dat in de nerven wat donkerder is geworden schoon te laten maken.

Heeft iemand van jullie ervaring met poetsbedrijven en de uitgevoerde behandelingen en uiteraard het resultaat.

Ik geloof dat een poetsbedrijf circa Eur 70,- vraagt voor een grondige interieur reiniging.

Wat ik overigens wel jammer zou vinden is als na de behandeling de heerlijke geur van leer zou verdwijnen want ook al is de roffel 6 jaar oud en 130.000km ver, als je instapt ruik je een heerlijke frisse geur van leder.

@®-

Dat kan je gewoon zelf doen met leder reiniger. Kan je gewoon bij de Halfords halen of bij de Gamma. Werkje van niets, kost je een halfuur

cunel

Citaat van: kramer op 29-05-2006 23:34:12
Mijn vrouw wil onze roffel graag eens laten poetsen vooral van binnen door een poetsbedrijf. In onze zakelijke auto's hebben we daar altijd goede ervaringen mee gehad maar die hadden allen stoffen bekleding.

Het ons er met name om dat het beige leder (wat overigens niet eens vies is) dat in de nerven wat donkerder is geworden schoon te laten maken.

Heeft iemand van jullie ervaring met poetsbedrijven en de uitgevoerde behandelingen en uiteraard het resultaat.

Ik geloof dat een poetsbedrijf circa Eur 70,- vraagt voor een grondige interieur reiniging.

Wat ik overigens wel jammer zou vinden is als na de behandeling de heerlijke geur van leer zou verdwijnen want ook al is de roffel 6 jaar oud en 130.000km ver, als je instapt ruik je een heerlijke frisse geur van leder.

Kijk eens bij www.leerlooier.nl in Den Haag ze maken speciale leerreinigers en leercreme die creme moet je speciaal op kleur laten maken voor vrijdag besteld en de week erop heb je het binnen.!

Heb er zelf al een flesje leereiniger gekocht en het is een soort amoiakachtig iets het werkt echt perfect de creme heb ik niet want dit was voor een 850 interieur die ik moetst verkopen.

reiniger 500 ml +/- Euro 10.00

creme 500 ml +/- Euro  10/15.00 

Automatic-freak

Volgens de site moet je dan eerst een hoofdsteun opsturen voor de goede kleur anders kunnen/ willen ze je niet helpen ?!? ???

Zijn de leder-kleuren van een Volvo niet bij hun bekend, dan ?!? :-\

@®-

De verf wordt daar gewoon gemengt op kleur van het leer, en niet op codes omdat leer toch een natuurproduct is en blijft veranderen en werken.

Automatic-freak

Eindelijk ff tijd gehad om mijn leer te verven met het 'spul' van de leerlooier .... en ik moet zeggen; '' Dat is echt mooi geworden, slijtageplekken zijn mooi opgevuld met verf...ECHT SUPER !!!''  ;D :o

llinssen

Citaat van: Automatic-freak op 08-09-2006 00:06:51
Eindelijk ff tijd gehad om mijn leer te verven met het 'spul' van de leerlooier .... en ik moet zeggen; '' Dat is echt mooi geworden, slijtageplekken zijn mooi opgevuld met verf...ECHT SUPER !!!''  ;D :o

Heb je wat meer info: hoe lang kostte het? Heb je foto's gemaakt. Hoe makkelijk was het?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

@®-

Citaat van: llinssen op 26-09-2006 12:50:14

Heb je wat meer info: hoe lang kostte het? Heb je foto's gemaakt. Hoe makkelijk was het?
zo'n verf set is ongeveer 75 euro.

Ik heb het zondag weer bijgewerkt, want na anderhalf jaar zijn er weer wat slijtplekjes bijgekomen (leuk hoor, vrouwen met van die mode riemen  :eusa_snooty:).

ed

Liever af en toe een slijtplek dan een aardappelzak naast je ;)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

@®-

Citaat van: ed op 26-09-2006 13:17:58
Liever af en toe een slijtplek dan een aardappelzak naast je ;)
Daar heb je ook wel weer gelijk in.

FelixB

Citaat van: @®- op 26-09-2006 13:05:35

Ik heb het zondag weer bijgewerkt, want na anderhalf jaar zijn er weer wat slijtplekjes bijgekomen (leuk hoor, vrouwen met van die mode riemen  :eusa_snooty:).

Wat denken jullie:
zou ik daarmee mijn paarsige leer naar een soort Laserblue blauwe kleur kunnen verven?
855R & C70 T5 cabrio automaat

@®-

Citaat van: FelixB op 26-09-2006 14:50:09
Citaat van: @®- op 26-09-2006 13:05:35

Wat denken jullie:
zou ik daarmee mijn paarsige leer naar een soort Laserblue blauwe kleur kunnen verven?
Ik denk dat dat niet mooi wordt, want ook de verf slijt natuurlijk.

Maar je zou het eens kunnen proberen

Nunki

Ik heb een tijd geleden ook een setje (beige) leerverf gehaald bij de Leerlooijer en ben dit weekend ook eindelijk begonnen met de opknapbeurt. Als het leer er niet al te beroerd aan toe is dan volstaat 1 laag. Ik heb mijn achterbank nu 1 maal gedaan, en die ziet er werkelijk als nieuw uit! De bestuurderszetel was er iets erger aan toe. Die krijg ik niet 'nieuw' meer, maar het resultaat mag er wezen, jazekers...
Ik plaats binnenkort wat voor - na foto's in mijn weblog.

Groetjes en succes!