Spoiler achterklep Volvo 850 sedan ????

Gestart door marcel69, 30-05-2006 06:03:17

Vorige topic - Volgende topic

Ton

Citaat van: bassie81 op 31-07-2008 11:15:55Wat betreft het douane, Amerika verhaal. Over een paar weken (ik geloof va 1 september of 1 november) mag je voor €750 vrij over laten komen. Voor de meeste E-bay dingetjes, heb je dan dus geen last meer van douane  :eusa_dance:

Sorry, volgens mij klopt dit echt niet.

Vanaf 1 december 2008 vrij in te voeren tot 150 euro, en als je het zelf mee neemt is het max. vrij in te voeren bedrag 430 euro.

Edit.

Hier onder de link naar een artikel wat begin juli in de telegraaf heeft gestaan. Ik heb het al eerder ergens anders gelezen maar dat kon ik niet zo snel terug vinden.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubriek/consument/1421524/__Kopen_in_Amerika_stukken_goedkoper__.html?p=8,1

koenne

Ziet er goed uit die T5 spoiler. Ik heb vandaag de prijs bij de dealer opgevraagd, valt reuze mee. rond de 200 euro ex BTW gewoon in de primer geleverd. Weet alleen niet of het montagesetje erbij zit, maar verwacht van wel. Heb hem ook maar gelijk besteld, voor die prijs hoef ik niet te gaan zoeken. Hunters vraagt 100 euro voor een gebruikte spoiler

Jans Duiven

Citaat van: koenne op 16-09-2008 22:46:13
Ziet er goed uit die T5 spoiler. Ik heb vandaag de prijs bij de dealer opgevraagd, valt reuze mee. rond de 120 euro ex BTW gewoon in de primer geleverd. Weet alleen niet of het montagesetje erbij zit, maar verwacht van wel. Heb hem ook maar gelijk besteld, voor die prijs hoef ik niet te gaan zoeken. Hunters vraagt 100 euro voor een gebruikte spoiler

En dan nog es 100 tot 180 eur er overheen voor het laten spuiten in de gewensde kleur.
Ik heb bij Sjoerd gewoon een spoiler in de bestelling gezet in mijn 412 kleur.
ff Wachten, maar die komt vanzelf een keer langs waaien  ;D

Hans

hathü

Zelf spuiten met motip, busje primer, busje  kleur en busje blank koste 45 euro. Heb het ermee gedaan en het resultaat is boven verwachting, geen kleurverschil en een mooie gladde laklaag.
Ben wel ex autospuiter  ;)

Jeroentjuh

Citaat van: koenne op 16-09-2008 22:46:13
Ziet er goed uit die T5 spoiler. Ik heb vandaag de prijs bij de dealer opgevraagd, valt reuze mee. rond de 200 euro ex BTW gewoon in de primer geleverd. Weet alleen niet of het montagesetje erbij zit, maar verwacht van wel. Heb hem ook maar gelijk besteld, voor die prijs hoef ik niet te gaan zoeken. Hunters vraagt 100 euro voor een gebruikte spoiler

Ik heb nog wel een gebruikte spoiler liggen in de kleur 019, met nieuw montage setje.....

hathü

toonbinneveld

Zelf spuiten is niet moeilijk. Die motip zooi is ook goed genoeg. Wil je goedkoop inkopen? Tip: Bij een merkloze/kleine  automaterialenhandel(dus geen Brezan)  melden dat je autohandelaar bent die ook af en toe wel wat moet repareren. KvK-inschrijving(als ze er al naar vragen) heb je wel maar bon mag ook wel zonder naam... De korting zal al snel oplopen tot 30-40%....

Dan kost een bus verf op kleur nog maar 8,50, primer/blanke lak 4,50. Voor een spoiler zou ik wel twee bussen kleur gebruiken. 1 is misschien net te weinig.

How to:
je hebt nodig:
-evt. plamuur/filler/schuurpapier/primer
-plakdoek
-afplaktape/kranten
-terpentine
-kleurlak
-blanke lak
-schuurpapier korrel 2000
-polijstmiddel(commandant nummer 4)

Aan het werk:
-plamuur/filler/schuur tot je een glad mooi resultaat hebt(400 en dan 1200 korrel schuurpapier. (deze spoiler is al goed in de primer dus hoeft niet)
-reinig het ding goed met terpentine of ontvetter.
-alle micro-stof weghalen met een plakdoek
-eventueel in de primer zetten(bij kunstof wel de speciale kunstofprimer gebruiken)
-licht schuren met 2000 korrel.
-laklaag aanbrengen in meerdere dunne lagen. Het hoeft nog niet echt mooi eruit te zien. Als het maar dekkend is.
-na 30 minuten blanke lak aanbrengen in meerdere dunne lagen. (je kan de extra harde 2 komponenten blanke lak gebruikken maar deze is wel heel duur(30 euro voor een bus), de gewone acryl-lak is mij altijd goed genoeg. Gewoon een laagje extra doen.)
-12-48 uur laten drogen afhankelijk van temperatuur (20-10 graden)

De blanke lak is niet meteen na het spuiten mooi glad door spuitnevel. Deze moet je nog gaan bewerken tot een ultragladde laag. Dit doe je door eerst met een waterproof schuurpapier korrel 2000 de blanke lak heel licht nat op te schuren. Je merkt al snel het resultaat. Je voelt de sinaasappelhuid van de lak verdwijnen. (PAS OP, schuur niet door de blanke lak heen, het is lastig met 2000 korrel maar het kan wel!)

Als ie mooi glad is en dus ook mat, dan komt het mooiste moment, namelijk het polijsten. Dit gaat het makkelijkst met een polijstmachine. Met de hand kan ook. Voor beide toepassingen kan je een geschikte Commandant nr. 4 krijgen. Gebruik dus wel de goede!

Je moet met de hand minimaal twee keer polijsten voor een mooi resultaat. Glimt het de pan uit? Dan kan je het oppervlak in de was(wel iets met carnauba erin) zetten en klaar!

Succes met spuiten en verdien zelf die 80 euro per uur...

Duvel

Toevallig vorige week bij Sjoerd geweest spoiler in 412 voor mij de juiste kleur......idd €100,-.
Vandaag monteren foto's volgen.

gr Frank

FreakControl

Heb vandaag een t5 spoiler geplaatst op mijn 850, en de gele stekker van het derde remlicht aangesloten op de stekker in de klep.

Nu het probleem, mijn remlicht werkt niet, op de stekker die in de klep aanwezig was komt geen stroom, komt dit puur door een kabelbreuk, of kan dit komen omdat ik de alter 1 achterlichten vervangen heb door alter 2.

Oud.

Nieuw.

Gr. Patrick

mehn

Dan heb je waarschijnlijk een lampjekapotrelais-versie zonder 3e remlicht mogelijkheid.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FreakControl

Ik heb een inderdaad een lamp controlbox voor 2 remlichten, heb dus het forum maar even verder afgezocht en gezien dat hier een weg omheen is door draad 10 + 12 met elkaar te verbinden. Dit dus geprobeerd met als resultaat  :eusa_dance:

Nu alleen nog een keer kijken naar een correcte lamp controlbox. (ben ondertussen voorzien)

Gr. Patrick

YoeriR

Ik zoek nogsteeds een glt spoiler en t liefst in kleur 412 tropical green, iemand ideeen?