Spoiler achterklep Volvo 850 sedan ????

Gestart door marcel69, 30-05-2006 06:03:17

Vorige topic - Volgende topic

marcel69

Hoi Volvo strijders, weet iemand misschien hoe ik een x aan een spoiler voor de achterklep van mijn 850 sedan kan komen? Je weet wel..zo één die ook op een T5 zit. Ik heb een Volvo uit 1995 (model '96) Weet iemand waar en wat de kosten zijn ???

groetjes..Marcel  8)
"Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspeigel met een politieauto erin"

Eugene

De Dealer heeft ze zeker weten, als je em goedkoper wil is het een kwestie van wachten tot er een op marktplaats staat, of hier op het forum in de avertentie boards.

If it's not blown, it sucks...

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ewing

Ik heb nog niet zo lang geleden een originele Volvo 850-spoiler (met derde remlicht) gekocht en laten spuiten. De spoiler was bij de dealer te koop voor - als ik mij niet vergis - 210 euro. Dan is de spoiler nog niet gespoten. Ik heb 'm vervolgens laten spuiten voor 75 euro. Montage is vrij eenvoudig zelf te doen.

Zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=12797.0

@®-

Citaat van: ewing op 30-05-2006 21:46:08
Ik heb nog niet zo lang geleden een originele Volvo 850-spoiler (met derde remlicht) gekocht en laten spuiten. De spoiler was bij de dealer te koop voor - als ik mij niet vergis - 210 euro. Dan is de spoiler nog niet gespoten. Ik heb 'm vervolgens laten spuiten voor 75 euro. Montage is vrij eenvoudig zelf te doen.

Zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=12797.0

Mooi he  ;D ;)

Tamarzilla

Ongetwijfeld zal dit ergens op dit forum staan.

Alleen, ik kan het niet vinden.

Wie kan mij vertellen, hoe de spoiler op een sedan gemonteerd moet worden.

Heb er eentje gekocht via Ebay.
Gebruikt, maar wel in de goede kleur ( als het goed is, wordt nog even wachten, komt uit USA ).

Mijn grootste vraag op dit moment is, hoe komt de bekabeling van het 3e remlicht in de kofferbak.

Verder heb ik al begrepen dat er twee verschillende type's zijn wat montage betreft.
T5, rica getuned

vincent850

ik weet dat bij mijn spoiler(t5,het lage model) je draad aan de zijkant links via het steuntje naar de binnenkant van de klep gaat.
wel moet je de stekker(geel) van de draad afhalen.
dit doe je door de pootjes in de stekker naar binnen te drukken met een heel klein schroevendraaiertje,en dan het draadje eruit trekken.

er zit daar nu een rubbertje,welke dan vervangen wordt door een doorvoerrubber,waar de draad doorheen loopt.

vervolgens als je de bekleding van de achterklep eraf heb gehaald,kan je de gele stekker weer op de draad doen,let wel op dat je de pootjes weer terug buigt,anders klemt deze niet in de gele stekker.
en dan moet er in de klep wel de stekker aanwezig zijn waarop je de stekker van je 3de remlicht kan aansluiten.
weet niet of dit er altijd zit???

hoop dat je hier wat aan heb.

gr vincent

Jeroentjuh

Gewoon ff een nieuw motageset bestellen bij de dealer, het wijst zich verder vanzelf.....

Tamarzilla

Bedankt, dat moet mij wel lukken, verwacht ik.

Nu nog afwachten dat de spoiler er is, dan kan ik aan het werk.

Moet nog meer kleine geitjes aanpakken
T5, rica getuned

daytonawim

aan de buitenzijde met 2 beugeltjes geklemt aan de kofferdeksel, in het midden
met dubbelzijdig 3 m tape.

Oja, je moet ook een paar andere gasveren hebben, anders pleurt de deksel
te hard dicht, of hij stuitert een keer op de bolletje

Tamarzilla

Ook zonder de spoiler moet je de deksel voorzichtig dicht doen, anders gaat die wel erg hard dicht.

Voor mij erg wennen, ben gewend aan de zwaar sluitende 5e deur van mijn SEAT LEON.

Doe dus al voorzichtig met het kofferdeksel, anders krijg ik ruzie met mijn vrouw. ( is haar boodschappen auootje ) :-*
T5, rica getuned

elianmars

Citaat van: Tamarzilla op 18-02-2007 21:44:42
Ook zonder de spoiler moet je de deksel voorzichtig dicht doen, anders gaat die wel erg hard dicht.

Voor mij erg wennen, ben gewend aan de zwaar sluitende 5e deur van mijn SEAT LEON.

Doe dus al voorzichtig met het kofferdeksel, anders krijg ik ruzie met mijn vrouw. ( is haar boodschappen auootje ) :-*

Als 't kofferdeksel nu al hard dicht valt, moet je zeker even andere gasveren aanschaffen. Zijn bij de dealer te krijgen, maar ook wel op eBay te vinden.

Ik heb ze zelf ook gemonteerd en het is echt een wereld van verschil!

Vulk

Wel opletten van uw tanden als je nieuwe installeert.

Tamarzilla

Citaat van: Vulk op 19-02-2007 11:50:24
Wel opletten van uw tanden als je nieuwe installeert.

?????????????????????????????????????????????
T5, rica getuned

daytonawim

;D ;D

Dat horen we wel als je geprobeert heb om ze te monteren

:eusa_boohoo: :eusa_boohoo: