Hoe krijg ik die muffe geur weg ?

Gestart door Patrick_24, 19-05-2006 21:13:06

Vorige topic - Volgende topic

Patrick_24

Roffelaartjes,
Ik heb m'n 850je pas net een paar weken, maar ik wordt nu zo langzamerhand een beetje moe van die muffe geur die je de steeds even ruikt, iedere keer dat je de auto instapt.

Waarschijnlijk was de vorige eigenaar een beer van een vent die erg transpireerde en waarschijnlijk ook nog rookte.

Anyway, kan iemand mij vertellen hoe ik die muffe geur uit de auto krijg?
Ik ben zelf al bezig geweest met het reinigen van het gehele interieur (behalve de stoffen onderdelen zoals de stoelen en het dak), ik heb alle zwarte voetmatten weggegooid en ik heb een luchtverfrisser in de auto hangen. Toch blijft die muffe geur, die waarschijnlijk in de half-lederen-bekleding zit. Iemand suggesties?

Alvast bedankt!
850 2.5i 20v Aut, Kawasaki ZZR600: 2 kanonnen

thuur

@®-

Ik heb het ooit gedaan bij een auto die ik had ingeruild waar de vorige eigenaar sigaren in rookte.

Je neemt een ananas je snijdt 'm door midden en zet de doorgesneden kanten naar boven in de auto. Sluit de auto af en doe de auto 24 uur niet meer open. De ananas neemt alle luchtjes in zich op en en de auto ruikt weer aanzienlijk beter (licht eraan hoe erg het was, bij mij was het veeel minder maar de lucht van sigaren is ook wel heel veel sterker).

Succes

Patrick_24

...kijk, dat zijn handige tips waar ik eventueel wat aan heb. Bedankt.

The Saint

Je moet je airco uitzetten VOORdat je thuis bent. Dan krijgt het vocht de kans te verdampen door de rijwind. Dit vocht veroorzaakt de muffe geur.

Ik heb het ook maar gelezen hoor, maar bij mijn auto gaat het wel op!

No shirt no shoes, no pinball

pwassink

bestaat dat "febreze" spul nog ? (geen idee hoe je dat schrijft)

Daar kon je ook redelijk kunstjes mee op allerlei stofjes en hemelbekleding,
qua leer weet ik niet wat het doet..

Maar het neutraliseerde behoorlijk, ook kuilvoer / natte hondenlucht en sigarendamp .

pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Chris S.D.

Kuilvoer  ??? ;D

Daar gebruik ik geen "febreze" spul voor maar een aanhangwagen.

pwassink

Citaat van: Chris S.D. op 19-05-2006 22:37:35
Kuilvoer  ??? ;D

Daar gebruik ik geen "febreze" spul voor maar een aanhangwagen.

Je hoeft het niet IN de auto te stoppen, er wat langer in de buurt staan is vaak al genoeg ..

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Patrick_24

...airco eerder uitzetten, febreze... keep 'em coming. :)

Ik heb zojuist trouwens een ananas gekocht, ik ben vast helemaal gek dat ik het advies opvolg, maar vanmiddag gaat 'ie de auto in en morgen er weer uit. Ben reuze benieuwd.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

Patrick_24

En zie hier...het feit is geschiedt. Nu nog 24 uur wachten.

Stap 1:
Men neme een ananas, mes, en een teiltje.

Stap 2:
Men snijdt de ananas in tweeën.

Stap 3:
Leg de 2 stukken ananas met de gesneden kanten naar boven in het teiltje:

Stap 4:
Plaats het teiltje in de auto en haal deze er pas na 24 uur weer uit.

Nu afwachten.

Mijn buurman komt trouwens net naar mij toe en vraagt waarom er een ananas in mn auto ligt. Ik hem het een en ander uitleggen. Zegt 'ie dat het beter werkt om koffiebonen op de een of andere manier in de auto te verbranden. De sterke geur die dan vrijkomt schijnt nog veel beter te helpen. Wie weet doen we dat straks ook even....

elianmars

NEE NEE NEE NEE!!!!

Dit is niet goed!!!

Je had de ananas in de lengte door moeten snijden, niet in de breedte.......  ::) ::)

;D ;D ;D ;D ;D

Ik ben benieuwd of het werkt! Als 't echt zo is, komt er in onze wagen binnenkort ook zo'n stuk fruit te liggen (ruikt na een jaar nog steeds muffig......)

Laserblue

;D ;D ;D hahahaha ;D ;D ;D

geen last meer van vieze lucht...... maar nu zit de auto vol fruitvliegjes! ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

why-not

CiteerJe neemt een ananas je snijdt 'm door midden en zet de doorgesneden kanten naar boven in de auto. Sluit de auto af en doe de auto 24 uur niet meer open. De ananas neemt alle luchtjes in zich op en en de auto ruikt weer aanzienlijk beter (licht eraan hoe erg het was, bij mij was het veeel minder maar de lucht van sigaren is ook wel heel veel sterker).

en kan je ´m daarna gewoon opeten  :-\ :P ;D

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 21-05-2006 17:33:42
Citaat van: Patrick_24 op 20-05-2006 21:53:20
Nu afwachten.

....en?

Ik ben ook wel  nieuwsgierig of je nou in de zeik bent genomen, of dat het echt helpt.....  ;D