Autoradio uit VS bestellen, werkt die hier?

Gestart door onnaj, 31-05-2006 10:45:49

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik wil zo'n autoradio uit de VS gaan bestellen...http://cgi.ebay.com/Innovatek-389-TV-In-Dash-CAR-DVD-MP3-MP4-CD-RW-PLAYER_W0QQitemZ9733432157QQcategoryZ79835QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Weet iemand of deze radio hier zal werken? Ik heb namelijk vernomen dat er verschil zit tussen de fm banden in Europa en Amerika...

Dat ik dvd's op NTSC af moet spelen ipv PAL vind ik geen probleem, het gaat me voornamelijk om mp3 dvd's af te spelen.

En ja tis een goedkope alpine look-a-like, ma wel leuk voor de heb :D :)

Laserblue

De FM komt niet overeen met onze FM, dus het kan zijn dat je een aantal zenders niet meer kunt ontvangen.
en je heb t geen RDS meer.

je kunt beter een radio op de duitse ebay kopen of er een paar tientjes bij leggen ipv op dit soort dingen proberen te besparen. ::)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

S a n d e r

Ik weet niet of dat nog hetzelfde is, maar toen mijn ouders een auto uit de VS importeerden hebben ze wel een nieuwe radio moeten aanschaffen. Hij vond alleen maar de even frequenties. Of waren het nou alleen de oneven freq.? Daar wil ik vanaf zijn.

Esveldt

Citaat van: onnaj op 31-05-2006 10:45:49
Ik wil zo'n autoradio uit de VS gaan bestellen...http://cgi.ebay.com/Innovatek-389-TV-In-Dash-CAR-DVD-MP3-MP4-CD-RW-PLAYER_W0QQitemZ9733432157QQcategoryZ79835QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Weet iemand of deze radio hier zal werken? Ik heb namelijk vernomen dat er verschil zit tussen de fm banden in Europa en Amerika...

Dat ik dvd's op NTSC af moet spelen ipv PAL vind ik geen probleem, het gaat me voornamelijk om mp3 dvd's af te spelen.

En ja tis een goedkope alpine look-a-like, ma wel leuk voor de heb :D :)

Voor dat bedrag!! Zou ik echt niet doen. Op Ebay Duitsland koop je ze ook voor dat bedrag en dan zelfs een echte Alpine!

Oh chips met dvd zie ik nu. hmm, ::)

Roger B.

Het verhaal van grotendeels onbruikbare radiofrequenties bij VS-market radio's heb ik laatst ook op een voyagerforum gelezen. Ombouw bijna ondoenlijk en duur, dus eigenlijk niet doenlijk, voor de radio heb je er dus weinig aan en zoals gezegd......probeer eens via de oosterburen

Laserblue

of de gok nemen en op de koop toenemen dat voor een paar tiendjes je radio het niet doet, maar dan heb je wel dvd ;D

Frans Harkema

Een Amerikaanse SC 816 (als voorbeeld) kun je qua frequenties omschakelen naar andere instellingen zodat je wel alle zenders aankunt.

Have a look:

http://apps.volvocars.us/ownersdocs/1998/1998_SV70/98sv70_155.htm

pag.157

Bij een beetje ander merk autoradio zou dit moeten kunnen.

Laserblue

Ik neem aan dat je op Showyoursound.nl het zelfde antwoord hebt gevonden? ;) ;D

onnaj

nee op showyoursound heb ik de zoekfunctie gebruikt ma kon er weinig over vinden, maar me topic is gelijk op slot gegooid dus kon niet verder vragen.

Ik heb straks wel voor 90 euris dvd, radio luister ik eigenlijk nooit in de auto alleen thuis soms. en bij de oosterburen kan ik voor 90 euro geen dvd speler krijgen!

Frans Harkema

Als je pech hebt dan moet je nog 25% invoerrechten betalen over de aanschafprijs, vermeerderd met de transportkosten...... :o

onnaj

Ze zouden het als kado opsturen want t is een 'kado' voor me broer ;D  :P

ervaring leert me dat dit aardig werkt haha

Frans Harkema

Klopt, dit kan werken. Zo heb ik m'n nieuwe turbo uit Japan ook zonder invoerrechten hier binnen gekregen. Was ook een cadeautje.... ;)

jeroenh

NIET DOEN!
De autoradio's uit de VS werken idd op een oneven frequentie, dus je kunt niet nauwkeurig afstemmen.
Het omschakelen van de HU radios op Europeese frequenties gaat soms wel/ soms niet (door een toetsen-combinatie in te drukken).  In ieder geval niet bij de HU 600 serie radio uit de V70 van mijn pa.
Uiteindelijk wel die radio bij de dealer kunnen omruilen voor een Europeese (goede service, bij die Belgen)  :).
Radio FM frekwenties uit Japan is ook een moeilijk verhaal, de frekwentie-schaal begint daar lager, dus je kunt de Europeese zenders met een van oorsprong Japanse radio maar gedeeltelijk ontvangen.

Gewoon op eBAy (europa) of op Martkplaats gaan zoeken, ook minder gezeur met invoeren.
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

Laserblue

Volgens mij zijn Amerikaanse dvd spelers ook niet regiovrij trouwens :-X ??? :-\

OMD

niet zo een bagger radio he  :-\

asjeblieft, bespaar je de ellende en koop een merk radio uit de omgeving (Duitsland, Belgiƫ, Nederland)

Ik heb ze zien komen en kapot gaan, met bosjes tegelijk. Slechte condensatoren, elco's en transistoren om over de voeding uit 19-noach nog maar te zwijgen  ::)

4x60watt? die zal de 4x20 watt max nog niet halen, trekt de voeding echt no-way.

Spreek uit ervaring (veel kennis en ervaring met Car-audio)