lpi meter

Gestart door DD, 01-06-2006 21:47:59

Vorige topic - Volgende topic

DD

vandaag had het nare fenomeen dat de volvo erg begon te bokken op de snelweg. De meter van het LPI gaf nog 2 groene blokjes en de benzine meter gaf nog 30 liter aan.
Dan begin je wel even te zweten, vermoed meteen het ergste, pomp kapot, kat verstopt etc etc.

toch maar even gaan tanken en er ging ruim 40 liter in mijn ringtank daarna was alles gelukkig weer als normaal.

hebben meer mensen last van dat de meter hen bedriegd.

mehn

Citaat van: DD op 01-06-2006 21:47:59
vandaag had het nare fenomeen dat de volvo erg begon te bokken op de snelweg. De meter van het LPI gaf nog 2 groene blokjes en de benzine meter gaf nog 30 liter aan.
Dan begin je wel even te zweten, vermoed meteen het ergste, pomp kapot, kat verstopt etc etc.

toch maar even gaan tanken en er ging ruim 40 liter in mijn ringtank daarna was alles gelukkig weer als normaal.

hebben meer mensen last van dat de meter hen bedriegd.

Tsja, ik heb het nog niet gehad, maar ik rijd voor de zekerheid op de dagteller.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elmarconi

Ja hoor.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?board=24;action=display;threadid=7077

Dagteller is inderdaad de enige die ik vertrouw. 300 km? tanken!
--
Autogas Inside . . .

Ludo

een stroomonderbreking gehad?.
is dan het begin van het einde van de bobine.

DD

Citaat van: Ludo op 01-06-2006 22:24:29
een stroomonderbreking gehad?.
is dan het begin van het einde van de bobine.

Ik ben tussen het schokken nog wezen puzzelen en heb een stuk op benzine gereden en dat ging perfect. maar op het moment dat ik naar gas schakelde begon het euvel weer. (logisch met een lege tank).
Dus ik geef de bobine nog even niet de schuld

FGG

Die ledjes zijn zo betrouwbaar als een biljet van 7 gulden! De eerste gaat na 160km uit, de volgende 160km gaan de andere 3! Klopt gewoon geen reet van! Tot nu toe heb ik altijd wel probleem door kunnen rijden tot aan de rode led.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

macdriver

ik word er ook niet goed van,want ik heb een tank over de hele breedte van de achterbank maar als ik moet tanken volgens de meter dan gaat er maar 30 liter in(erg weinig lijkt me als ik de tank bekijk).Bij mijn vorige 850 op gas liep deze via de brandstofmeter zou dit ook mogelijk zijn met deze of is het een probleem van de vlotter cq drukmeter in de gastank?

S. Brouwer

ff uit de oude doos getrokken.

Een maat van me heeft vandaag een alfa 156 gekocht op lpi, (inbouw mesman) maar daarvan doet de tankmeter het niet.

De 2 bovenste doen het wel. Je kan dus wel zien dat je op gas rijd of op benzine, maar de rest van de ledjes doen het niet.

Is er iets wat we na kunnen kijken qua sensoren, of bedrading?

elmarconi

Als alleen de bovenste 2 ledjes het doen zijn de onderste kapot.
Oplossing: Nieuw knopje halen. Kost de wereld niet.

Of een universele past dat weet ik niet.
--
Autogas Inside . . .

S. Brouwer

Citaat van: elmarconi op 26-01-2009 19:31:18
Oplossing: Nieuw knopje halen. Kost de wereld niet.

Of een universele past dat weet ik niet.

Ok, klinkt duidelijk. We zullen het knopje er eens uithalen, en misschien dat we er iets aan kunnen zien.
zal ff navragen wat een origineel knopje kost, en anders is een universele altijd een optie.

elmarconi

Nummer zeker: Bovenste 2 als in bovenste 2 groene van de rij van 4?
Helemaal bovenaan heb ik rechts een groene (LPG) links een rooie (Euro-sap)

De 4 groene (en de onderste rooie) gaan branden agv een veranderende weerstand van de vlotter. Die vlotter wil nog wel eens blijven hangen...
--
Autogas Inside . . .

Racingbrick

Het eerste ledje, ( bovenste ) gaat bij mij uit na pakweg 100km gereden te hebben op een volle tank.
De 2e, 3e gaan daarna vrij rap aan, en op het rode ledje kan ik straffeloos nog 150 km rijden.
Tank is 70L - de 20% trouwens, en meer dan 53L heb ik er nooit in zien gaan,  en normaal kan ik de 400km wel halen op LPG.

S. Brouwer

Citaat van: elmarconi op 27-01-2009 00:11:07

http://thumbnails14.imagebam.com/2476/b6d06224754505.gif

De 4 groene (en de onderste rooie) gaan branden agv een veranderende weerstand van de vlotter. Die vlotter wil nog wel eens blijven hangen...

alleen de ledjes voor de brandstof keuze branden. Dus niet de 5 ledjes die je tankinhoud aangeven.

Als de vlotter zou blijven hangen zou er dan niet tenminste 1 ledje moeten branden op het niveau waar de vlotter blijft hangen?

Is er een mogelijkheid om de weerstand door te meten?

elmarconi

Citaat van: S. Brouwer op 27-01-2009 11:49:40
Citaat van: elmarconi op 27-01-2009 00:11:07

http://thumbnails14.imagebam.com/2476/b6d06224754505.gif

alleen de ledjes voor de brandstof keuze branden. Dus niet de 5 ledjes die je tankinhoud aangeven.

Als de vlotter zou blijven hangen zou er dan niet tenminste 1 ledje moeten branden op het niveau waar de vlotter blijft hangen?

Is er een mogelijkheid om de weerstand door te meten?

Vast wel. http://www.onlineview.de/kaya/Einbauanleitungen/Volvo/VOLVO_1.8i_16V_221137.8.pdf pag 9

Correctie: http://www.onlineview.de/kaya/Einbauanleitungen/Volvo/VOLVO%20V70%202.4i%2020V_221416.0.pdf pag 8 staat een schemaatje.
--
Autogas Inside . . .

thuur

Je hebt meer kans om de lotto te winnen dan dat er 5 ledjes tegelijk stuk gaan..

Gr ;)