Bougie vast

Gestart door mathh, 02-06-2006 14:21:23

Vorige topic - Volgende topic

mathh

Iedereen weet ondertussen wel mijn probleempje met het koelwatermysterie. Nu heeft de R de laatste 3 dagen last van een koude start op 4 of misschien wel 3 cylinders, na een paar honderd meter en een blauwe rookwolk ging het dan weer goed. Gisteren echter ging ook het motor controle lampje branden. Na wat zoeken op dit forum wilde ik een aantal zaken controleren. Daaronder het vervangen van de ND irridium bougies terug naar de originele om te kijken of er misschien wel eentje defect is. Bougie 1 t/m 4 ging probleemloos, bougie 5 zit vast. Ik heb niet de spierballen laten rollen omdat ik bang ben dat ik de draad verniel.
Ik vermoed nu dat er toch een lekkage in de kop zit richting cylinder 5 en dat de bougie vast zit door corrosie van binnenuit.
a) Zou mijn redenering kunnen kloppen?
b) Moet nu de kop los of zijn er andere remedies?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

ed

Math,

Heb je geprobeerd de bougie er met warme motor uit te draaien? Zou denk ik iets makkelijker moeten gaan.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mathh

Citaat van: ed op 02-06-2006 14:43:34
Math,

Heb je geprobeerd de bougie er met warme motor uit te draaien? Zou denk ik iets makkelijker moeten gaan.

Yep, was met warme motor.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

ed

Ik zou ermee naar een revisie bedrijf gaan. Die weten precies hoe hard je aan een bougie kunt draaien voordat hij knak zegt. De kop eraf halen kan altijd nog.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mathh

Citaat van: ed op 02-06-2006 15:16:11
Ik zou ermee naar een revisie bedrijf gaan. Die weten precies hoe hard je aan een bougie kunt draaien voordat hij knak zegt. De kop eraf halen kan altijd nog.

Lijkt me een strak plan :P

Roger B.

Als je zegt dat ie vast zit EN je een lekkage hoort.... ben ik bang dat ie er misschien scheef in zit.....

mathh

Citaat van: Roger B. op 02-06-2006 23:07:49
Als je zegt dat ie vast zit EN je een lekkage hoort.... ben ik bang dat ie er misschien scheef in zit.....

Neen, ik hoor geen lekkage maar ik vermoed er wel een. Maar dan moet je de voorgeschiedenis een beetje kennen  ;):
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6584.0