QBM Endlinks

Gestart door Eugene, 03-06-2006 19:20:42

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Vanmorgen kwam Jan langs en heb ik ze gemonteerd op zijn T-5R. Eerst eens in standaard setting een rondje. Toen 3 slagen langer (1.2cm). Dit reed al een heel stuk strakker.

Ook maar even 5W50 erin gemikt. Blok loopt wat soepeler en stiller.
Daarna nog ff de standaard Motorstuen vervangen door een Powerflex, dus nu ook een mooie roffel in het interieur :)

De QBM Bushings was iets teveel werk om ook nog te doen. Die ga ik eerst ff testfitten op een setje kapotte draagarmen ;)

Toen Jan weg was heb ik de links bij mezelf erop gezet. Direct maar 5 slagen langer (2cm) dan normaal. Moet zeggen, dat ligt strakker op de weg, veel neutraler in de bochten en bijna geen over of onderstuur meer... I love it ;D

De Bushings zouden nog meer verschil maken, dus dat belooft wat :o

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Klinkt zeer goed!

(maar waarom hebben jullie dit niet aangekondigd van te voren, er zijn vast een hoop meer mensen geïnteresseerd in andere end-links. Had geld kunnen schelen...)
De Tussenpaus

Eugene

Marcel gaf dit ook aan, het was idd een heel goed idee geweest, maar we hebben er totaal niet bij stilgestaan :-/

Volgende keer laten we wat weten.

Frans Harkema

Wat zijn QBM endlinks en wat is de functie hiervan?

elianmars

Citaat van: Frans Harkema op 06-06-2006 23:44:12
Wat zijn QBM endlinks en wat is de functie hiervan?

Frans, kijk even in dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13251.0

Enne..... gaan we voor een groepsbuy??  :P

Dit is dan wel weer jammer:   :-\ :-\

Eugene

staat allemaal mooi uitgelegd op www.quickbrickmotorsport.com

Ik heb bij mij nu ook de bushings er onder zitten. Het is in totaal een flink verschil in hoe direct de auto instuurt en hoe precies hij reageert. Het is niet zo gigantisch als op de site van QBM, of zo als de amerikanen je doen geloven. MAar ze zijn het geld wel degelijk waard :)

Nu nog eens eventjes goed afstellen, dan kan de bochtensnelheid weer een stuk omhoog :D

toen de T-5 standaard was ging ik met ongeveer 100 maximaal door een bocht bij mij in de buurt. Nu is het keer op keer met gemak 120, en is de max rond de 135 :o

Al die kleine verschillen maken dus wel degelijk heel veel uit!

elianmars

Moet de wagen niet opnieuw worden uitgelijnd, nu de draagarmen er onderuit zijn geweest?

Eugene

ja, doen we deze week wel even.

hij gaat nog mooi recht door, en vreet niet, dus eerst ff testen ;)

Turbobiker

Citaat van: elianmars op 07-06-2006 00:06:46
Enne..... gaan we voor een groepsbuy??  :P
Ik doe mee!
De Tussenpaus

Emiel

Ga je zometeen niet de situatie krijgen dat ie wel keihard door de bocht kan, maar dat je marge erg klein word? Met andere woorden...op het grens gebied ben je hem echt kwijt?

???

Turbobiker

voorlopig wordt de marge een stuk ruimer. Tot de grens dan...
De Tussenpaus

Eugene

denk net het tegenovergestelde. Ik heb vanalles geprobeerd om de achterkant te laten uitbereken... Tot nu toe nog niet gelukt. Inclusief met 120 een 90graden bocht in en al insturend gaslos en daarna zelfs op de rem... word licht achter, maar geen neiging tot uitbreken.'Koni's staan redelijk zacht en goeie plakbanden achter. Dat zal ook wel meewerken.

Turbobiker

Ik begin je steeds meer kwalijk te nemen dat je ons niet ingelicht hebt ;) ;D ;D
De Tussenpaus

JCviggen

Ligt eerder aan de konis achter die redelijk zacht staan dat ie niet meer wil oversturen...de endlinks kunnen in het beste geval vooraan voor iets meer grip zorgen
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Citaat van: Turbobiker op 07-06-2006 18:21:52
Ik begin je steeds meer kwalijk te nemen dat je ons niet ingelicht hebt ;) ;D ;D

Ik ook!! Ik wil gewoon haaks door de bocht kunnen!!  8)