QBM Endlinks

Gestart door Eugene, 03-06-2006 19:20:42

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Citaat van: elianmars op 11-10-2006 21:03:41
Eugène, weet jij waar de twee stukjes (tuin?)slang en de tiewraps voor zijn?

Ik heb vandaag de links binnen gekregen en vraag me nu af wat ik met die dingetjes moet (staat volgens mij niet in de beschrijving).

Had dezelfde constatering gedaan..vroeg me ook al af...

Eugene

Ik heb ze niet gebruikt. Wist niet waarvoor ze waren, en er kwam niks in de buurt van de endlinks dus heb ze gewoon eraf gelaten. No problems so far :)

If it's not blown, it sucks...

Lindert Bogers

Klinkt allemaak interresant, hebben jullie ze voor en achter?

Levert beide merken voor en achter ?

Enno

zitten alleen voor..bij de 850 / classic variant....de nieuewere modellen hebben ze voor & achter

elianmars

Citaat van: Eugene op 12-10-2006 08:27:27
Ik heb ze niet gebruikt. Wist niet waarvoor ze waren, en er kwam niks in de buurt van de endlinks dus heb ze gewoon eraf gelaten. No problems so far :)

Ja hallo..... Ik heb er anders toch flink voor betaald! Ik zál die onderdeeltjes ergens op/in/onder de wagen kwijt raken!  :eusa_snooty:

;D

Eugene

Citaat van: elianmars op 12-10-2006 22:50:08

Ja hallo..... Ik heb er anders toch flink voor betaald! Ik zál die onderdeeltjes ergens op/in/onder de wagen kwijt raken! :eusa_snooty:

;D

Als je ze zo graag wil gebruiken, dan mag je de mijne ook wel hebben ;)

elianmars

Citaat van: Eugene op 12-10-2006 23:12:21
Citaat van: elianmars op 12-10-2006 22:50:08

Ja hallo..... Ik heb er anders toch flink voor betaald! Ik zál die onderdeeltjes ergens op/in/onder de wagen kwijt raken! :eusa_snooty:

;D

Als je ze zo graag wil gebruiken, dan mag je de mijne ook wel hebben ;)

;D ;D

elianmars

En ik ben er achter waar de stukjes slang en tiewraps voor zijn! Staat tóch in de beschrijving.
Die kun je om de links doen, ter hoogte van de remleidingen, ter voorkoming van het beschadigen van de leidingen.

Ik heb ze niet gebruikt, want ik denk niet dat staalomvlochten leidingen zo makkelijk beschadigen  ;D

Vanavond heb ik dus de links gemonteerd en wát een verschil!! Man, wat merk je dat goed, zeg!

Ik heb ze, net als Eugène, vijf slagen gegeven. Ik ga misschien nog experimenteren met nog meer slagen, maar eerst hier maar even aan wennen.
Omdat ik zo enthousiast was, nam ik een bocht een beetje (erg) snel. Omdat het bochtengedrag weer veranderd is, ging het bijna fout. Ik stuurde zoals ik gewend was te doen, maar de wagen stuurde veel scherper dan ik verwachtte. Oeps..... :eusa_shifty:

Eugene

8)

Hoe zit het nu met overhellen van de auto, met de IPD sways en de QBM endlinks?

elianmars

Citaat van: Eugene op 13-10-2006 22:23:15
8)

Hoe zit het nu met overhellen van de auto, met de IPD sways en de QBM endlinks?

Overhellen? Wat is dat?  ::) ;D

Ik heb daar eigenlijk niet echt op gelet.

Ik ga binnenkort eens echt testen. Tijdens de rit van vanavond vloog al het gereedschap door de bagageruimte.......
Ik denk dat de wagen, als ik goed vol door de bochten ga, op de voorwielen gaat wegschuiven. Lekker!  8)

Eugene

Citeer
Overhellen? Wat is dat? ::) ;D

Dat hoor ik graag 8)

Enno

Yes... ;) de QBM Endlinks zitten er ook onder....samen met nieuwe draagarmen.....stuurkogels (buitenste)......transmissiesteun (QBM)...bovenste steun...(QBM)....en een originele volvo momentarm met rubber.....

Achter de.....schokdemperlagers vervangen door de nivomat versie......voor voelt het volmaakt strak aan....de achteras heb ik nog mijn twijfels bij......ik vrees dat daar ook toch nog wat ..rubber dingen inzitten die vergaan zijn.....

Ga dadelijk eerst een stukje rijden ...

Enno

Citaat van: Eugene op 13-10-2006 22:35:53
Citeer
Overhellen? Wat is dat? ::) ;D

Dat hoor ik graag 8)

Gisteren even rustig kunnen doorrijden.....lange doordraai bocht...A12----A30....ging met gemak met 120 op GPS......auto werd niet zenuwachtig....helde niet over.....reageert erg direct op elke stuurbeweging...en ligt als een trein......ik weet niet wat de invloed van de overige QBM onderdelen nog verder is......versnellingsbak steun vind ik een "aanrader" tot dusverre...maar dan wel zonder de Powerflex...want dan tril je wel weg....uit je stoel...en vrees ik dat je van de weg gehaald wordt......

HJ850

Citaat van: Eugene op 25-06-2006 23:24:27
Ik heb het dan over de bussen en de endlinks. Het is overigens niet zo'n gigantisch verschil als wat die amerikanen je willen doen geloven. Maar na de Apex en Koni's is het een mooie upgrade om de puntjes op de i te zetten.

Die stabi stangen ben ik nog steeds niet uit. Als de huidige versleten zouden zijn, dan komen ze er wel onder. Het verminderd de bodyroll maar door de grote diameter aan de voorkant heb je ook een hoop meer onderstuur ::)

Begrijp ik het nu goed dat de QBM Endlinks voor meer onderstuur zorgen? 
Da's namenlijk iets wat ik absoluut niet wil.

Ik denk er over om die QBM endlinks te monteren (verticale stangtjes toch?) na wat ik er allemaal over gelezen heb en omdat ik de voorwielophanging nogal vind 'rammelen' bij oneffenheden. Heb zelf nog geen versleten rubbers of zo kunnen voelen, maar wellicht niet hard genoeg aan gesjord. Dus feitelijke oorzaak niet kunnen vaststellen, of dat dit wellicht normaal is.

Bij mij zou het gewoon op -vermoedelijk- originele stabilisatorstang (da lange horizontale stang toch?) en originele rest van wielophanging komen, heb ook geen verlaging of iets dergelijks. Alleen wat 'onvast' gevoel bij snel genomen bochten.

Hajo

HaRdCoRe-WeZ

Andere Endlinks monteer je pas na aanpassingen aan het onderstel, anders IMO vrij nutteloos.