Tik in de motor

Gestart door OMD, 06-06-2006 14:18:18

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Hij heeft in januari of februari als ik het goed heb een beurt gehad bij Baars. Ik ga ervan uit dat hun de goeie olie erin hebben gedaan.

elianmars

Het gaat hier toch om de ex-wagen van T5RRRR?

Die lijkt me wel bekend hier op het forum, toch?

@®-

Citaat van: elianmars op 07-06-2006 00:36:11
Het gaat hier toch om de ex-wagen van T5RRRR?

Die lijkt me wel bekend hier op het forum, toch?
Klopt.

OMD

geloof ook niet of er wat ernstigs mee is en er zijn genoeg fakturen aanwezig van onderhoudsbeurten. Januari is die idd bij Baars geweest.

Dat ding is net gekeurd, dan ga ik niet om het type olie vragen? dat vertrouw ik wel. Maar ik heb met een aanschaf van de auto nog nooit om het oliemerk gevraagd...

maar goed, ik laat de auto wel staan tot 20 juni, dan gaat die naar Baars. echt heel erg balen, heb hem net  :-\  :'(

M a r c

Zucht.... compressie nou al gemeten??

En vraag toch maar eens naar de olie want veel Volvo-garages kieperen er gewoon een 0W30 of 5W30 in...  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Je gelooft niet dat er wat ernstigs mee is, maar toch laat je hem staan ???

Wat heeft de keuring met de olie te maken ???

Wat Marc zegt klopt idd. Sinds de nieuwe modellen op 5W30 rijden is dit meestal ook de olie die ze in andere auto's mikken. Oh, en misschien kun je Marc eens antwoord geven?

Gr ;)

OMD

nee heb de compressie nog niet laten meten. Dat kan ik toch ook gewoon bij Baars laten doen? of kan dat ook op kortere termijn ergens anders?

Ik laat voor de zekerheid de olie verversen naar 5W40 en de bougies vervangen door Brisk Premium bougies.

sorry mensen, ben een beetje snel gepiqeerd door een aantal voorvallen met werk en de auto. excuses daarvoor. Ik aprecieer dat jullie me willen helpen!

OMD

Net nog even een proefrondje gereden. Mijn bevindingen:

- Bij het starten van de motor is de tik niet aanwezig
- Na een tiental meters begint het tikje. Het is echt ook alleen aanwezig als de turbometer precies in het midden staat en er iets boven. daaronder en daarboven is het niet meer hoorbaar.
- Ik heb de olie verwijderd uit de filterbak maar er lag een flinke poel in nadat ik een stuk heb gereden, carterontluchting laten reinigen?

Het tikje lijkt meer op een elektronische tik dan een metaaltik ben ik achter en komt hiervandaan:

Het is tussen het motorblok en voorfront. het komt daar echt vandaan. Zit daar niet de ontsteking?

Ik hoop dat jullie hier meer aan hebben.

Schnappi

heeft de mijne ook, volgens dealer kan het geen kwaad is waarschijnlijk drukregelaar van injectoren, hebben haast alle 850's
Groeten 8)

thuur

De drukregelaar zit ter hoogte van de 2e cilinder, onder de injectorgalerij. Ik heb ze ook nog nooit geluid horen maken.

Wat direct onder de rood omcirkelde kap zit is de stationairregelaar. Dat is een elektronische klep die een zoemend geluid maakt. Als de motor warm is en je zet hem af blijft deze nog een tijdje zoemen.

Gr 8)

Emiel

Stappenmotor (stationair regelklep)(CIS klep) whatever...kan ietsjes tikken.

Wat ook wil tikken is het regelklep van het EVAP systeem (benzinedampafzuigsysteem), die zit tussen de radiathuur behuizing en linkerkoplamp, dacht boven de koudeluchtingang. Heb ik gehad en dacht even dat er een krukaslager op zijn retour was. Gelukkig niet dus....

Ga maar even goed luisteren!  ;D ;)

OMD

Het komt niet uit het motorblok vandaan. maar zo te horen is het dus niet ernstig.

Ikke ben blij  ;D