verkrijgbaarheid lpg buitenland

Gestart door rolvio, 07-06-2006 23:01:24

Vorige topic - Volgende topic

Raf

Op mijn reis naar Italië in september ben ik in Duitsland maar 2 LPG tankstations tegen gekomen. in Oostenrijk geen! en in Italië bij ongeveer de helft van de tankstations op de snelweg richting Firenze.
Ik heb eigenlijk redelijk veel op benzine moeten rijden. dat was wel een beetje een streep door mijn (vakantie-)rekening! :-\

Raf
De gustibus non disputandum est!

RRRRR_Ramon

2e Pinksterdag zonder verloopnippel getankt net voor Hazeldonk in België. 2 gaspompen, 1 met Belgische en 1 met Nederlandse nippel. Prijs: 44,7ct.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elmarconi

Een goede reis begint met voorbereiding.
Bij elke rit door duitsland kijk ik even de reeds genoemde http://www.autogastanken.de, en zoek dan alles onder de 1 km van de autobahn, da's nog acceptabel. Vaak zul je idd op een Autohof oid moeten tanken, maar het voordeel is dat het daar vaak goedkoper en minder druk is dan op een gemiddelde Raststatte.

Net weer 1500 km op LPG door Duitsland gereden en 1 x 40 km op benzine vanwege een ietwat optimistisch ingeschat verbruik...

Overigens: ik ben in Duitsland alle soorten tanknippels al tegengekomen. Ik heb dan ook de Europa- en de Italie-nippel altijd bij me.
--
Autogas Inside . . .

Arne

In Duitsland hebben ze inderdaad alle nippels. Vaak ook op een rijtje bij hetzelfde tankstation. Als je geen tankstation langs de snelweg vindt, ga dan naar het dichtstbijzijnde gas verkooppunt. Ja, gas. Zoals campinggas, gas voor  lassen, koken etc. Daar hebben ze vrijwel altijd autogas. En je kunt ze nu ook eenvoudiger vinden.

Citaat van: http://www.tytogaz.deInfo über Autogas-Tankstellen per SMS

Einfach in Ihr Handy das Autokennzeichen der Region eingeben, in der Sie eine Tankstelle suchen (z.B. "D" für Düsseldorf) und per SMS schicken an:
     0163  2886427
(= 0163  autogas)

Nach kurzer Zeit erhalten Sie eine SMS mit Adresse, Anfahrtsweg und Öffnungszeiten der nächstgelegenen Autogas-Tankstellen.

+++Mod's edit: Quote gecorrigeerd+++
1997 - V70 Classic 2.5 10v

TTT242

In België heb je op de E25 van Lux naar Luik, vlakbij Luik in Sprimont ook een tankstation op de E25 waar er 2 stellen met Belgische en Nederlandse nippel staan. Ik dacht "wat krijgen we nu" toen ik aan die pomp stond ;D Ach, verloopstukje er maar bijgehaald......had geen zin om nog eens in te stappen en de wagen te verplaatsen naar de andere kant van de pomp.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Chris S.D.

En voor Spanje:

www.spainautogas.com

speedyT5

Never, never gonna give you up
love you just the way you are

mehn

Citaat van: speedyT5 op 11-06-2006 14:21:48
ik mis België in dit lijstje..

Tsja...het is een Belgisch lijstje dus ik denk dat de maker er van uit gaat dat de belgen weten welk systeem in hun land wordt gebruikt :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

JoopS

Nog ff en we reizen af naar Denemarken.
Nu ben ik benieuwd hoe de verkrijgbaarheid van LPG in Denemarken is. Via internet (Visit Denmarkt) een lijst met LPG stations gehaald, maar mij valt op dat alleen in de steden/dorpen stations worden gegeven.
Hoe zit het met de verkrijgbaarheid langs de snelwegen?  :eusa_eh:
Iemand daar ervaring mee?
En wat kost de LPG in Denemarken. Als het net zoveel kost als benzine is de keus niet zo moeilijk  :azn:
Tja........

kyro

is van 2006, zal niet heel veel in zitten

http://www.spocania.com/archief/brandsto.htm

misschien heb je er wat aan

-D©©©L-

Niet meteen een antwoord op je vraag, maar misschien wel info waar je wat mee kan.

Omgerekende LPG prijs in denemarken is ca. 1,20. (!!)
Euro 95 zit op ca 1,41. Euro 98 op 1,45.

Omdat je om LPG zo'n 15 a 20% meer verbruikt, kan je inderdaad bijna net zo goed op benzine gaan rijden. Misschien ook wel eens goed voor het benzine systeem van je auto ? (gelijk injector cleaner in de tank mikken)

JoopS

Is misschien idd handiger om in in Duitsland nog ff LPG te tanken en in D-marken op benzine te rijden.
Tja........

Chris S.D.

Laatst ook al zitten kijken naar LPG-stations in Denemarken via een Duitse website (naam is me ontschoten en kan het ook niet terugvinden...). Het dorp waar ik naar toe zou gaan, had er toevallig 1 en een vriend van mij die daar woont eens even laten checken........bleek het campinggas te zijn. Ik betwijfel dan ook of er überhaupt LPG verkrijgbaar is in Denemarken. Wél nog volop LPG te verkrijgen in de regio van Flensburg (D), vlak voor de Deense grens.

cees-s70

als je googeld op bilgas
krijg je aardig wat hits meeste natuurlijk in deens niet mijn sterkste taal
En als mijn geheugen nog goed is dan langs de grote wegen bij takstation,s geen probleem in de kleine dorpje,s zou ik er niet op rekenen