verkrijgbaarheid lpg buitenland

Gestart door rolvio, 07-06-2006 23:01:24

Vorige topic - Volgende topic

rolvio

Aangezien we de zomervakantie in Italie  8) 8) willen doorbrengen zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met verkrijgbaarheid van lpg in buitenland, m.n. in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italie. Heb al wel wat (sumiere) info bij anwb weg, maar misschien dat jullie ook nog wat weten?

Alvast dank,

:D Rolfio

BenC70ES

In Italië rijden in ieder geval veel LPG wagens rond...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

RRRRR_Ramon

In Duitsland is het langs de Autobahn niet goed verkrijgbaar, op de secundaire wegen en om en rond de grote steden wel beter, maar het is de vraag of je daar naar wilt zoeken op weg naar je vakantie adres.  :-\

Voor Oostenrijk geldt dat het nog minder verkrijgbaar is. Zwitserland weet ik niet.

Misschien over Frankrijk naar Italië rijden, daar is het wel volop verkrijgbaar. Hangt er wel vanaf waar je heen gaat natuurlijk.

Succes! ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Derks

HIER kun je er heel wat vinden.

Heb je voor italie ook niet een verloopnippel nodig?

gr derks

rolvio

Dit is alvast info waar ik wat aan heb. Bedankt zover. Ben overigens nog steeds in voor meer info.

;) Rolfio

pac

Koop bij het tankstation of bij de ANWB de LPG gids....alle adressen en tips. 

FGG

Ik vond het aanbod op de Duitse snelwegen behoorlijk triest. Ben er 1 tegengekomen bij Koblenz aan de <61>, op de terugweg, maar daar kon je weer niet pinnen. Die was overigens ook niet goedkoop, 69 cent per liter.

Italie en Belgie heb je in ieder geval een verloopnippel nodig.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

GeertG

Citaat van: FGG op 08-06-2006 09:06:13
Ik vond het aanbod op de Duitse snelwegen behoorlijk triest. Ben er 1 tegengekomen bij Koblenz aan de <61>, op de terugweg, maar daar kon je weer niet pinnen. Die was overigens ook niet goedkoop, 69 cent per liter.

Ik heb 2 weken geleden ergens langs de '45' voor € 0,65 getankt (maar je zult wel niet via die weg naar het zuiden reizen). Was trouwens bij zo'n "Autohof".
Verdere tips zijn al aangedragen.........

Citeer
Italie en Belgie heb je in ieder geval een verloopnippel nodig.

Overal in Europa een van de twee verloopnippels nodig; was dit niet bekend  ::) (dacht dat je alleen in Ierland met dezelfde als in NL kunt tanken).
In Belgie, Luxemburg en ik dacht Italie kun je met de ene verloopnippel tanken (en die heet dacht ik 'Italie-nippel') en in o.a. Frankrijk en Duitsland heb je de andere nodig (die volgens mij 'Europa-nippel' heet).

Ik heb ze beiden overigens standaard 'in' het portier liggen

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Enno

Voor duitsland volgende link...beschikbaar....kun je autogas tankstellen opzoeken..

http://www.autogastanken.de/index.php?session=qk52na3ohdsn250n618ciomo94&entryid=20

Gisteren trouwens een V70 met gasinstallatie met duits kenteken gezien ...maar wat voor merken worden daar gemonteerd? Of kunnen dat ook auto's zijn met aardgas (was een v70 classic)

rolvio

Heb gelukkig die verloopnippels van een collega gekregen. Hoop alleen dat ik ze kan gebruiken, want het aanbod lijkt dus niet zo groot, mn in Duitsland.

Rolf

Ludo

Citaat van: GeertG op 08-06-2006 09:19:46

In Belgie, Luxemburg en ik dacht Italie kun je met de ene verloopnippel tanken (en die heet dacht ik 'Italie-nippel') en in o.a. Frankrijk en Duitsland heb je de andere nodig (die volgens mij 'Europa-nippel' heet).

alleen Italie is anders, Belgie en Luxemburg gebruiken de europanippel.
in Duitsland heb je bij de meeste pompstations 2 aansluitingen voor lpg, de ene pomp is voor de Europa nippel, de pomp ernaast voor bajonet aansluiting én op veel plaatsen nog een aardgaspomp.

Daf46

GeertG

Ik heb toch echt in Duitsland de verloopnippel moeten gebruiken die aan buitenkant geen schroefdraad heeft en je er een soort 'pistool' in zet. Dit is de nippel die ook overal in Frankrijk gebruikt moet worden.
En dus niet die met schroefdraad die je in Belgie en Luxemburg gebruikt die inderdaad Europa-nippel heet  ;) (pff, lijkt wel dat ik een 'klok-klepel' verhaal ophang  :-X)
Check anwb-site; waar overigens ook staat dat je in duitsland ook deze zou moeten gebruiken wat dus niet eenduidig is!.

En wanneer je trouwens op http://www.autogas.nl/ kijkt staat er weer onder 'buitenland' eigenlijk jouw verhaal.
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

Oh :o daar was me iemand voor  ;D

En toch moest ik in Duitsland de 'italie-nippel' gebruiken  :P
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Bij Koblenz getankt zonder verloopnippel.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: