verkrijgbaarheid lpg buitenland

Gestart door rolvio, 07-06-2006 23:01:24

Vorige topic - Volgende topic

twintigV

Weekend in Norwich UK, toch een stad van meer dan driehonderdduizend inwoners, maar LPG? Nada
Info op internet is onbetrouwbaar; daar aangegeven adressen, via streetvieuw bekeken maar al wat je zag, geen LPG op de prijsborden, terplekke nog gevraagd hier en daar maar ze sturen je van het kastje naar de muur.
Iemand enig idee hoe aan (betrouwbare) adressen van LPG stations in de UK te komen?
Gr.

-D©©©L-

twintigV

Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2014 17:46:42
Hier ook al gekeken ?

http://www.lpgmap.co.uk/map.php?lat=52.6696858&lng=1.2772173&error=0&search=1

Ja dat heb ik, alle aangegeven LPG stations verkopen géén LPG, het is dus geen betrouwbare kaart, op één klein bedrijfje na, het Norwich Calor Centre, leek bij een eerder streetvieuwbezoek een shabby loods en de enige die ik niet verder gecheckt heb, maar na nog een keer kijken hangt er toch echt een plakkaat aan het hek AUTOGAS ........ik heb ze net gebeld; zij zijn de enige die LPG verkopen.
Bedankt.

marrrcel

Een gratis app, die ook in het buitenland de LPG tankstations keurig weergeeft. Heeft natuurlijk wel internet nodig. Alleen in Zwitserland klopte het niet altijd, omdat hij daar juist de station met alleen aardgas adviseerde. Zwitserland is altijd moeilijk met LPG volgens mij. In Nederland, Duitsland, Italië en Frankrijk werkte het prima. Hoe het werkt in de Scandinavische landen zou ik niet weten.

Eric850R

Zag in Italië de afgelopen maand dat het goed verkrijgbaar was en dat het vrijwel overal € 0,699 kostte. Zeker vergeleken met diesel (€ 1,56) en benzine (€ 1,79) goed betaalbaar.

Eigenlijk net als hier dus, maar de diesel was alleen wat duurder hoewel het nog meeviel.

The Demon

In Italië is LPG zeker goed verkrijgbaar, ze zijn nog gekker op LPG dan diesel daar.
De prijs is gemiddeld gelijk aan hier.
Alleen is het geen self-service daar, hou daar wel rekening mee anders heb je een scheldende pompbediende  ;D

Ibidem

Heb sinds dit weekend ook een auto op LPi, namelijk een S70. Hier zit een bajonet aansluiting op en na het lezen van de informatie van LPG-Wijzer is het me nog niet helemaal duidelijk geworden. Welke verloopnippel dien ik nu te kopen? Kan ik de Euronozzle gebruiken of heb ik een losse "Europa" nippel nodig plus losse "Italië" nippel als ik door Europa wilt rijden met mijn LPG auto?

elmarconi

Citaat van: Ibidem op 11-08-2014 15:04:08
Heb sinds dit weekend ook een auto op LPi, namelijk een S70. Hier zit een bajonet aansluiting op en na het lezen van de informatie van LPG-Wijzer is het me nog niet helemaal duidelijk geworden. Welke verloopnippel dien ik nu te kopen? Kan ik de Euronozzle gebruiken of heb ik een losse "Europa" nippel nodig plus losse "Italië" nippel als ik door Europa wilt rijden met mijn LPG auto?

Ja. http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61481037/Products/005050
--
Autogas Inside . . .

henry classic v70

Ik heb altijd een waterpomptang in de bagageruimte liggen voor het geval de nippel vast zit en je deze er met de hand lastig af krijgt... (en kwam al een paar keer van pas)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ibidem

Citaat van: elmarconi op 11-08-2014 15:26:32
Citaat van: Ibidem op 11-08-2014 15:04:08

Ja. http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61481037/Products/005050

Super! reuze bedankt!

Arnie82

Ik rij in het buitenland eigenlijk altijd op benzine... Grootste reden hiervoor is dat ik een compacte vuller achter het tankklepje heb en dus in NL al met een verloopadapter tank.

Als je daar nog weer een andere adapter op gaat zetten dan wordt de hefboom wel erg groot en het risico op deukentrekkerij idem dito. (vooral als je een lompe bediende hebt als dat van toepassing is)

Vaak is trouwens het verschil tussen benzine en LPG ook kleiner in het buitenland, voor die paar tanken benzine in het buitenland wil ik geen issue hebben ;D
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

elmarconi

Citaat van: henry classic v70 op 11-08-2014 16:04:48
Ik heb altijd een waterpomptang in de bagageruimte liggen voor het geval de nippel vast zit en je deze er met de hand lastig af krijgt... (en kwam al een paar keer van pas)

Klopt. De Europanippel (buitenschroefdraad) wil nog wel eens vast zitten. Losse waterpomptang is idd geen overbodige luxe.

Citaat van: Arnie82 op 11-08-2014 16:29:09
Vaak is trouwens het verschil tussen benzine en LPG ook kleiner in het buitenland, voor die paar tanken benzine in het buitenland wil ik geen issue hebben ;D

Je hebt ook directe adapters: http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61481037/Products/022061
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Op de rubber van de nippel een druppeltje olie doen dan voorkom je dat.  :D

The Demon

Citaat van: Ludo op 11-08-2014 17:19:59

Of hem gewoon niet te vast draaien, vooral die europanippel niet omdat je daar ook nog eens de nozzle opdraait.
Het hoeft niet muurvast te zitten.

elmarconi

Citaat van: Ludo op 11-08-2014 17:19:59

Het nippel zit vast in het pistool...
--
Autogas Inside . . .