Airco is (was) gestopt

Gestart door v70classic2000, 13-06-2006 17:48:16

Vorige topic - Volgende topic

v70classic2000

Heb ik dat.

Precies met dit warme weer kapt de airco ermee (vrijdagavond) en op zondag met de auto naar het strand. Da's pas afzien met dit weer....

Op maandag naar de nieuwe vestiging van De Jong Rotterdam aan de Hoofdweg. Receptionist keek erg moeilijk, kon op 20 juni pas een gaatje vinden. Ach, dat meent u toch niet met dit weer??? Is er misschien een monteur die even kan kijken wat het probleem is, want ook de ventilator doet het niet meer. Nou ......dat was nog wel mogelijk.

Eeen uurtje later kon ik weer fluitend met airco en ventilator de weg op. Wat is het toch een heerlijke auto onze roffel. Complimenten voor de service..... (al was het na even aandringen)
V70classic2000

Taranis

En wat was het probleem (en de oplossing) dan nu precies?

v70classic2000

Volgens de garage was het systeem niet lek en zat er voldoende koudemiddel in. De computer is gereset en zijn de aansluitingen schoongemaakt en ingespoten en toen deed ie het weer
V70classic2000

hansdebont

Bedankt voor deze tip want bij mijn 850 t5 is het nog een onduidelijke diagnose.
heb hem sinds 2 dgn. arco doet niets ze dacten aan een of andere pomp
dus kom ik nu wellicht wat verder.................

Ludo

Citaat van: hansdebont op 22-07-2006 12:04:15
Bedankt voor deze tip want bij mijn 850 t5 is het nog een onduidelijke diagnose.

hoezo onduidelijk?.
lees de foutcodes eens uit, wellicht brengt je dat al meer verheldering...

hansdebont

Sorry  ben er nog niet zo goed in thuis  het wortd me zo gezegt....

Ludo

we zullen je effe op weg helpen.
je hebt een '94er, dus kun je zelf de foutcodes uitlezen.

onder de motorkap zie je dit:
Citaat van: Ludo op 22-07-2006 02:32:27

om de foutcodes uit te lezen volg je de procedure 1 t/m 4 zoals hieronder door mehn beschreven.
om de foutcodes te resetten volg je procedure 5 t/m 9.

Citaat van: mehn op 11-07-2006 10:22:24
1. Contact aan, Stekkertje in B1, kort op de knop drukken.
2. Er verschijn nu een foutcode (bijv. 1-2-1).
3. Druk nogmaals kort op de knop, er verschijn nu een andere code óf weer dezelfde code.
4. Indien er een 2e code verscheen de procedure herhalen tot de eerste code 2x geweest is.
5. Als de eerste (of enige) code 2x voorbij is gekomen druk dan de knop 5 seconden in.
6. Wacht tot het lampje gaat branden en als het lampje brandt, druk dan nogmaals 5 seconden op de knop.
7. Contact uit
8. Contact aan
9. Nu zou na een korte druk op de knop alleen code 1-1-1 moeten verschijnen.

wel de codes die er uit komen even noteren. (en hier meedelen)  ;)