ff Zeuren....

Gestart door italia, 13-06-2006 18:05:30

Vorige topic - Volgende topic

italia

Sinds ik mijn trouwe werkpaard achter heb moeten laten is de keuze op vervanging gevallen op een T5 op gas....... maar probeer die (met mijn budget) maar eens te vinden.....

Begrijp me niet verkeerd, de knikkerbak rijdt ook maar ja; das toch anders.... Een auto is duur, hoe je het ook berekend, maar als het dan toch geld moet kosten, dan wel op een manier waarop je er ook nog eens plezier aan beleeft. Kortom een Luxe-probleem.

Nu ben ik afgelopen tijd verschillende T5 en op wezen zoeken, de eerste was daadwerkelijk op gas, maar ook een italiaan, met "180.000", verrot interieur en een koppeling op de laatse sintels. Diezelfde staat nu ergens in Holland voor anderhalve prijs maar nu bij een garage ipv particulier.

Dan maar zoeken naar een op benzine en dan voor 2500 zelf laten inbouwen.

De tweede was een leuke jonge, eind '96 met 220, echter met de motor aan gort. Nu schrik ik daar niet van, ff wisselen, is gepiept in een dag, maar dit betrof ook een bedroevend kale versie. De prijs kwamen we niet uit dus ook die bleef staan.

De laatste (vandaag) was wederom een mooie, fraaie groen-metalic kleur, zeer compleet tot aan elektrische stoelen aan toe, mooie prijs door oa een kapotte turbo. Maar van '94 en met..... vier ton.

ik weet alle antwoorden voor mezelf al,

Turbo gebruikt; a 600 euri
Gasinbouw kan prima, ff mazzel hebben om G3 te krijgen. Maar die vier Ton....

Ik had mezelf 250.000 als grens gesteld. dan weet je zeker dat je nog zoveel kunt rijden.

Keuzes; Keuzes....  ??? Toch?

italia

En zo goed was die dus weer niet. Vanavond na een rottelend ritje begon de knikkerbak, met 475000 km achter de strot, te stotteren en te roken.  ???

Kortsluiting in de contactbedrading was het einde voor de 740 diesel.  ::)

Vervanging staat nu wel erg aan de voordeur.....  ;D

italia

Ben aan het vreemdgaan, heb vandaag gereden in een 3-serie, maar dan met nieren......  ::)

Na alleen maar Volvo te hebben gereden (5x 300, 1x 850 en 1 x 740) begin ik toch nieuwsgierig te worden. Had het voor de aankoop van de 850 ook al een beetje geneusd, maar toch weer voor Volvo gegaan.

Deze 325 tds touring kan mij ook wel bekoren. Wel erg traag onder in het toerenbereik....  ???

Keuze staat nog niet vast, maar heb maar een week het autotje van mn moe: een 100NX, en dat is met dit warme weer ook geen straf  ;D

italia

::) Touring TDS it is.........

Nissan was dus wel een straf! me een breuk van Groningen naar Schiedam gezeten, en moest toen ook weer terug.

Maar ff terug, de tweede helft van de opvoeding (Volvo versus BMW) doet van zich speken. Tja, mooie prijs, luxe uitvoering.

ff details;
325 TDS touring '96 (import D in 2003)
235K
Hand
stoelverwarming
boordcomp (simpele versie)
CC
Airco en Arco (ramen en dak elektrisch)
17" Spaakmotief.

Blijf hier nog wel ff rondhangen (kijken). wie weet......   ::)

En tis een gezellie forum uiteraard!!!  ;D

Enno

BMW 318is...coupe...1993..met de 1997 motor er in  (ik dacht 170 PK)..zit er sterk aan te denken...

italia

Na de zoveelste prikkeling  ;) wil ik de afgelopen ervaringen toch weer even delen.

Zoals eerder al gemeld heb ik onlangs na een 7 Volvo's voor het eerst een niet Volvo gekocht. Was pure nieuwschierigheid. En om nou "inteelt" te voorkomen maar eens wat anders rijden, k blijf tenslotte een Autofreak.

Deze BMW heeft geschiedenis, niet dat ik er bijzonder veel werk aan heb, maar Qua uitlijnen wil het niet 100 % lukken, zeg 98 %. Schade gehad en een veerpoot blijkt krom te zijn. Verder niet over zeuren, je merkt er niets van.

Mn vriendin is super tevreden, de drie is een stuk kleiner dus makkelijker in te parkeren in de moeilijke vakken van onze buurt. De styling is ook meer haar smaak.

Ik vind de diesel top lopen, ook mooier dan de VAG-diesel uit een Roffel.

Maar:........ na 8 duizend km ervaring.

Tis geen Volvo.  :'(

met weemoed kijk ik de 85*, X70, en 740 na. Ik betrap me erop dat ik de advertenties alweer nakijk op een T5.

Waarom:

Styling, stoelen, zitpositie, geluidjes, ruimte. Ik vergelijk deze auto constant met de ouwe trouwe GL.

Dus, miskoop noem ik het niet maar hierna wel weer een Volvo.

Wanneer mag Joost weten.  ;)

OMD

Het bloed gaat waar het niet kruipen kan  :)

italia

Mn collega heeft de Audi a4 tdi aan de kant gezet en: een 855 GLE op G3 gekocht, Oef dat bijt......  :eusa_drool:

Het geluid had ik al een tijdje niet gehoord, en och wat mis ik het. Auto heeft wel wat werk maar heb er alle vertrouwen in.  ;)

Ondertussen kijkt hij hier ook al rond als gast, misschien stelt hij zich nog voor.........  :evil: