Poetsen... onder de motorkap?

Gestart door Reitse, 26-03-2003 20:57:30

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Vandaag aan het oliepeilen toen ik het idee kreeg om eens wat schoon te maken. Stukje stof in de hand, afvoerkanalen schoongemaakt (kunnen glimmen!), de veerpoten aan de bovenkant schoongepoetst (glimmen ook :D).

En toen werd het wat lastiger. Het zwarte kunststof (bijvoorbeeld kapje over gaskabelspoel) wilde niet heel erg meewerken. En het nokkenasdeksel (niet waar Volvo 20V op staat, maar het aluminium) werkte ook niet echt mee, met veel moeite gingen daar hier en daar wat stukjes "roest"(?) af maar echt makkelijk ging het niet.

Iemand tips om dat te doen? En nee, ik ga niet met een hogedrukspuit aan het werk...

maxmx5

Waarom niet Reitse, als je het met beleid doet en de motor laat lopen, daarna zorgvuldig droogrijden en een busje cockpitspray leeg spuiten moet jij eens opletten..

...over glimmen gesproken.

suc6.

mvg. Hans.

Hans B6254

Ben even vergeten wie maar op 14 jan was er een vraag over schoonmaken en daar is ook iets op geantwoord mbt de motor.

kijk maar eens hier http://www.netdreams.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=algemeen;action=display;num=1042570917;start=0

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Reitse

:-[ :-[ :-[

Glibbert

voor het aluninium onder de kap zei je?? een schuursponsje en daarna Belgom alu. Je weet niet wat je ziet...
Nee, ik heb geen geld teveel......

thuur

Waarom niet? Als je het mooi vindt: gewoon doen!

Showauto's glimmen ook op iedere vierkante cm....

Je kunt sommige delen ook polijsten (spruitstuk b.v.) of carbon-accenten aanbrengen (MOCHT je dit mooi vinden). Plus nog wat gekleurde slangetjes en kabeltjes hier en daar, en je kunt zo op een amerikaanse car show ;-)

Maar zonder gekheid, een gepoetste motor ziet er vele malen beter uit dan een verslonste motor.

Voordelen: evt. lekkages beter zichtbaar, schonere handen, monteurs zullen waarschijnlijk ook wat beter hun best doen (omdat ze zien dat de eigenaar dit ook onderhoudt en dus dingen gemakkelijker zal opmerken), meteen te zien dat t n liefhebbers-auto is.....

Nadeel: je moet wel bereid zijn het te poetsen 8)

bover

Onder de motorkap maak ik ook schoon. Net als de machinekamer van mijn schip toen ik nog voer. ( MAK 1000pk 380 toeren direkt omkeerbaar voor de liefhebbers)

Ik maak mijn motor altijd schoon voor de grote beurt. Doekje met wat onvetter en gewoon poetsen. Om glimmend te maken gebruik ik gewoon turtelwas op de gedeeltes die niet heet worden.  Alu poets is er op de markt en probeer maar eens met koperpoets. Wonderen zijn de wereld nog niet uit. En als het echt schoon is gewoon wat haarlak, BIJ KOUDE MOTOR, cockpitspray

Monteurs maken er altijd een opmerking over en werken met meer plezier aan een schone werkplek.

Ik vond trouwens de 945 leuker om te poetsen onder de kap dan de V70.

bob

p.s. Reitse niet studeren of is die lange studenten vakantie al begonnen???
Kun je lekker lang poetsen.....