Vragen Betreffende V70 R AWD MY 2000

Gestart door Sbv, 18-06-2006 11:55:47

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Goedemorgen,

Gisteren heb ik een proefrit gemaakt met een V70 R AWD MY2000 aut. (69-DF-BP)
De auto is van juli 1999 heeft ca. 176000 km gelopen.

Verder wist men mij te vertellen dat de auto door Rica onder handen genomen was en nu ca. 320 pk zou moeten hebben.
History is voor zover ik kon zien zeker de laatste 4 jaar bekend. Bij 145000 is er een complete nieuwe bak onder gekomen (€4400 ongeveer met beurt etc)

Tijdens het rijden had ik wat zaken die misschien geoon horen, maar misschien ook niet. Met de zoekfunctie heb ik wel wat kunnen vinden maar toch nog wat vragen over:

Rond de 100-130 km/u zit er een brom tijdens het rijden Kan dit de aandrijflijn zijn ? of haakse overbrenging ?

Auto is voorzien van nieuwe banden voor, achter zitten zo goed als nieuwe 225/45-17 zelfde merk allen.

Verder zit er bij stationair draaien een rammeltje in de linker uitlaat.

Iemand een idee.?
inruil van mijn 850R was verder niet echt verkeerd, maar met name die brom tijdens rijden verontrust mij wat gezien de verhalen die ik al tijdens zoeken tegen gekomen ben.

Alvast bedankt,

Sander

elianmars

Als er alleen gechipt is door Rica lijkt die 320 pk me een beetje overdreven.

De AWD's staan volgens mij bekend om de problemen met aandrijflijn, dus da's wel ff goed opletten.

Succes!

Rudi

Bij de haakse overbrenging hoor je een echt malend gruizend metaalachtig geluid,ook bij stapvoets rijden.wat dit is weet ik niet.

Dr.Go-Fast...

Laserblue

Was het niet een soort zingen?
Dat hoor ik nl wel eens, het geluid dat je in een bus wel eens hoort.
Maar dat is volgens mij gewoon de as in de lagers.

Het is toch niet die zwarte die bij Hooftman staat in Waddinxveen?
(volledig lederen interieur)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sbv

Citaat van: Laserblue op 18-06-2006 12:51:30
Was het niet een soort zingen?
Dat hoor ik nl wel eens, het geluid dat je in een bus wel eens hoort.
Maar dat is volgens mij gewoon de as in de lagers.

Het is toch niet die zwarte die bij Hooftman staat in Waddinxveen?
(volledig lederen interieur)

Nee, een andere zwarte, bij Niham in Naaldwijk. Deze heeft gewoon leer/alcantara. Helaas geen schuif/kanteldak.

Geluid viel me echt op dat het vanaf 95 km ongeveer kwam en boven de 130 wat minder werd. Harder kon even nie.

Laserblue

Nou de prijs is in ieder geval erg aantrekkelijk,

maar dat zwart is wel een lastige kleur, je ziet er echt alles op

Sbv

Citaat van: Laserblue op 18-06-2006 13:35:38

De kleur is ook een groot nadeel, verder heb ik al bedongen dat er in ieder geval een xc70 grill op moet ipv dit gaasgeval.
Auto rijdt verder prima, men zou van de week in ieder geval even een monteur ermee laten rijden.

Eric

Nadeel??? Prachtige kleur man!  ;D
Hoop dat het wat wordt.. De XC-grill staat  ook erg goed bij het zwart kan ik je melden..
Zie op de foto's trouwens dat het stuur volledig leer is... Is dat zo bij de types van 1999? Die van mij is met alcantara boven en onder..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Sbv

Citaat van: E.Asbroek op 18-06-2006 13:56:26

Nadeel??? Prachtige kleur man!  ;D
Hoop dat het wat wordt.. De XC-grill staat  ook erg goed bij het zwart kan ik je melden..
Zie op de foto's trouwens dat het stuur volledig leer is... Is dat zo bij de types van 1999? Die van mij is met alcantara boven en onder..

Ik heb vroeger een zwarte gehad en bleef poetsen om vlekjes etc weg te krijgen en ik ben nie zo een poetser eigenlijk. Binnenkant moet schoon zijn, buiten ook wel, maar ach vergeet dat wel eens.
Stuur is geheel leder.

Laserblue

volgens mij was bij de awd het stuur alcantara bij de versie 97-98 en daarna (dus 99-2000) volledig leer

Turbobiker

Citaat van: elianmars op 18-06-2006 12:33:59

RICA noemt zelfs 330 pk op hun website. Als dat er staat hebben ze het in ieder geval één keer bereikt en gemeten. En dit is dus wel de laatste uitvoering met standaard 265 pk en een 19T... 320 is dus heel goed mogelijk met alleen een chip ;)
De Tussenpaus

Laserblue

Sbv

Citaat van: Turbobiker op 18-06-2006 17:02:16
Citaat van: elianmars op 18-06-2006 12:33:59

RICA noemt zelfs 330 pk op hun website. Als dat er staat hebben ze het in ieder geval één keer bereikt en gemeten. En dit is dus wel de laatste uitvoering met standaard 265 pk en een 19T... 320 is dus heel goed mogelijk met alleen een chip ;)

Zou het niet durven zeggen wat het is/was. Men claimt het, heb niets van rollenbank ofzo gezien en had ook geen tijd om alles voluit te testen. Mijn wederhelft zat er ook bij en die vindt dat niet zo.

b0nkolok

Een AWD heeft wel eens last van een beetje kromme aandrijfas naar achter (zoals een schroefas van een schip). In combinatie met de voorwielaadrijving kan dat rond de sneljeid die je aangeeft wat gebrom veroozaken. Maar dat mag nooit overheersen! Een test zou zijn om eens zonder die as te rijden (afkoppelen).
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

alex V50

Ik had bij aanschaf ook precies hetzelfde probleem.
Bleek uiteindelijk een wiellager te zijn.

Gr. Alex.
Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience