I'll join the club!! met mijn C70 t5

Gestart door face.flava, 19-06-2006 22:15:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

face.flava

#15
nou ik zal nog wat over mezelf vertellen.

Ik ben vooral geïnteresseerd in performance en techniek, dus bij die onderwerpen zal ik het meest actief zijn.

Hiervoor had ik een mazda 323 (heb ik nog) dat is een 4x4 gtx uit 1990 getuned naar +/- 210 pk top van 240km/u 0-100 in +/- 6sec.
De mazda heb ik vorige maand helemaal gereviseerd, zuigers lagers pakkingen zuigerveren etc..... ook de 4x4 bak is gereviseerd (laten doen).

Ik hou me vooral bezig met turbo's, met vrienden doen we aan LEGAAL dragracen, op Zandvoort, drachten etc. volgende week weer. Dat zijn 2 honda's CRX met +/- 280PK op de wielen, 0-100 4sec ET 1/4 mijl tussen de 11-12sec. erg snel dus.

Dus auto's is mijn hobby en passie! net als velen op dit forum.

Mijn mooie Volvo is nu mijn 5de auto en verreweg de mooiste. Ik ben 27 en woon in Arnhem waar ik 6 jaar geleden voor mijn studie terecht ben gekomen, dus eigenlijk maar pas in Nederland en het bevalt erg goed.

Waarom Volvo? Een vriend die 2 jaar eerder afstudeerde heeft een 850 t5 automaat gekocht, daar mocht ik een aantal keer in rijden. Ik werd verliefd op het geluid van die 5 cylinders, dat je onopgemerkt en in een razende tempo op de 120 -140-160 etc zit. Voorwiel aandrijven maar wat een wegligging en dat stock! Ik zei dacht, "nou zo'n auto zal ik echt niet vervelend vinden!"
Mijn mazda is echt een asobak hahaha,.....je moet 'm zien.
De T5 is een nette wagen waar je mee aan kan komen, maar ondertussen is het een beEst! Die adrenalinejunkies in hogere sferen laat trippen!! heheh Daarom Volvo!
Ik heb voor de '98 C70 T5 gekozen omdat dit een wat makkelijker design is, de motor kan je makkelijker sleutelen en tunen, makkelijker dan de '99 en later.

In de loop van de tijd zal ik meer leren over de volvo motoren en technologie, ik zou van Marco "gelebanaan" nog een dvdtje krijgen met de "service manual". En natuurlijk kan ik ook veel op dit forum en van jullie leren. Dan kan ik ook zelf een beetje sleutelen aan mijn C70

Citaat van: DopdeDouwer op 19-06-2006 23:16:00
Mooie kar inderdaad. Ziet er goed uit. Zou niet weten wat ik eraan veranderen, als je je verveelt kan je m iets laten zakken... ::)

Dat zal een van de eerste dingen zijn die ik ga doen, 18'' velgen komen er dan ook gelijk onder, ben nog effe aan het zoeken.

Ook wil ik op korte termijn wat aan de sound doen. Er zit wel prologic in maar ik wil graag MP3 cdrw's en misschien DVD's kunnen afspelen. en een wat krachtigere subwoofer installeren, heb ik al liggen + versterkers. Rockfort fosgate 400watt RMS. Daar kan ik zeker ook meer over lezen op dit forum.

Nou mijn verhaal wordt nu misschien te lang dus ik ga kappen!  ;)

FGG

De sig is al iets aangepast, zie ik ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

face.flava

hehe nog niet echt he,... vanavond pas!

FGG

D'r stond alleen een rood kruisje. Ondertussen niet meer, dus. :(

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Eugene

Mooi verhaal :)

Je zal zeker genoeg info vinden op het forum over het tunen van je C70.

Het tuningsdeel eens doorspitten maakt je al stukken wijzer, en als je vragen hebt kun je die uiteraard stellen ;)

If it's not blown, it sucks...

Niek

Welkom en veel plezier op het forum en met de C70 natuurlijk!
Elke keer als ik zo'n ding zie loopt me de kwijl uit de mond ;D
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Laserblue

Welkom,

mooie sig en niet te groot naar mijn mening.

En ik denk niet dat we je wat wijs kunnen maken over het oppeppen van je auto ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

fearless

Citaat van: face.flava op 20-06-2006 12:31:05
Marco "gelebanaan"

Hier op het forum beter bekend al markoC70T5

En is er binnenkort nog wat te doen op Drachten ?? Enkele jaren geleden ging ik er nog wel eens heen op vrijdag avond.

MarkoC70T5

Citaat van: face.flava op 20-06-2006 12:31:05
nou ik zal nog wat over mezelf vertellen.

Ik ben vooral geïnteresseerd in performance en techniek, dus bij die onderwerpen zal ik het meest actief zijn.

Hiervoor had ik een mazda 323 (heb ik nog) dat is een 4x4 gtx uit 1990 getuned naar +/- 210 pk top van 240km/u 0-100 in +/- 6sec.
De mazda heb ik vorige maand helemaal gereviseerd, zuigers lagers pakkingen zuigerveren etc..... ook de 4x4 bak is gereviseerd (laten doen).

Ik hou me vooral bezig met turbo's, met vrienden doen we aan LEGAAL dragracen, op Zandvoort, drachten etc. volgende week weer. Dat zijn 2 honda's CRX met +/- 280PK op de wielen, 0-100 4sec ET 1/4 mijl tussen de 11-12sec. erg snel dus.

Dus auto's is mijn hobby en passie! net als velen op dit forum.

Mijn mooie Volvo is nu mijn 5de auto en verreweg de mooiste. Ik ben 27 en woon in Arnhem waar ik 6 jaar geleden voor mijn studie terecht ben gekomen, dus eigenlijk maar pas in Nederland en het bevalt erg goed.

Waarom Volvo? Een vriend die 2 jaar eerder afstudeerde heeft een 850 t5 automaat gekocht, daar mocht ik een aantal keer in rijden. Ik werd verliefd op het geluid van die 5 cylinders, dat je onopgemerkt en in een razende tempo op de 120 -140-160 etc zit. Voorwiel aandrijven maar wat een wegligging en dat stock! Ik zei dacht, "nou zo'n auto zal ik echt niet vervelend vinden!"
Mijn mazda is echt een asobak hahaha,.....je moet 'm zien.
De T5 is een nette wagen waar je mee aan kan komen, maar ondertussen is het een beEst! Die adrenalinejunkies in hogere sferen laat trippen!! heheh Daarom Volvo!
Ik heb voor de '98 C70 T5 gekozen omdat dit een wat makkelijker design is, de motor kan je makkelijker sleutelen en tunen, makkelijker dan de '99 en later.

In de loop van de tijd zal ik meer leren over de volvo motoren en technologie, ik zou van Marco "gelebanaan" nog een dvdtje krijgen met de "service manual". En natuurlijk kan ik ook veel op dit forum en van jullie leren. Dan kan ik ook zelf een beetje sleutelen aan mijn C70

Citaat van: DopdeDouwer op 19-06-2006 23:16:00
Mooie kar inderdaad. Ziet er goed uit. Zou niet weten wat ik eraan veranderen, als je je verveelt kan je m iets laten zakken... ::)

Dat zal een van de eerste dingen zijn die ik ga doen, 18'' velgen komen er dan ook gelijk onder, ben nog effe aan het zoeken.

Ook wil ik op korte termijn wat aan de sound doen. Er zit wel prologic in maar ik wil graag MP3 cdrw's en misschien DVD's kunnen afspelen. en een wat krachtigere subwoofer installeren, heb ik al liggen + versterkers. Rockfort fosgate 400watt RMS. Daar kan ik zeker ook meer over lezen op dit forum.

Nou mijn verhaal wordt nu misschien te lang dus ik ga kappen!  ;)


Leuk man dat je hier ook heb aangemeld.
Ik heet hier inderdaad MarkoC70T5  aangezien gelebanaan al bezet was.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

face.flava

Hey jongens,

Zo is de sign beter?? als het kleiner moet laat me weten.
Leuk alle reacties.
Citaat van: Laserblue op 20-06-2006 18:48:43
Welkom,

mooie sig en niet te groot naar mijn mening.

En ik denk niet dat we je wat wijs kunnen maken over het oppeppen van je auto ;D

Ja ik denk wel dat jullie me veel kunnen leren over de volvo's


Citaat van: fearless op 20-06-2006 18:53:34
Citaat van: face.flava op 20-06-2006 12:31:05
Marco "gelebanaan"

Hier op het forum beter bekend al markoC70T5

En is er binnenkort nog wat te doen op Drachten ?? Enkele jaren geleden ging ik er nog wel eens heen op vrijdag avond.

Ja, dankzij Marko zit ik op dit forum!!

Yep 28ste drachten en 30ste zandvoort!! we gaan met de beide honda's crx kijken wat ze er van bakken...... be there!!

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

face.flava

Citaat van: BenC70ES op 20-06-2006 20:09:01
Mooie C70, veel plezier ermee 8)

Dankje man! hey ik zie dat je 18" hebt en ook verlaagd? hoeveel mm? heb je meer foto's dan heb ik een beetje een idee

fbm

Welkom!en dat wordt later vast een hele snelle C70 T5 als ik dit zo lees!

fearless

Citaat van: face.flava op 20-06-2006 20:01:44
Yep 28ste drachten

Weet nog niet of ik de 28e kom kijken, maar kom zeker weer een keer langs.

sign is nu wel beter ja, 323 ziet er daar ook leuk uit.  ;)

BenC70ES

Citaat van: face.flava op 20-06-2006 20:16:39
Citaat van: BenC70ES op 20-06-2006 20:09:01
Mooie C70, veel plezier ermee 8)

Dankje man! hey ik zie dat je 18" hebt en ook verlaagd? hoeveel mm? heb je meer foto's dan heb ik een beetje een idee

Is de orginele Volvo verlagingskit, vooraan ong. 30mm en achteraan slechts 15mm...

Foto's kan je hier vinden: Link

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!