Avonturen van Gmid en co :D

Gestart door Gmid, 25-06-2006 14:01:18

Vorige topic - Volgende topic

Gmid

Net terug van vakantie, en vond het toch ook maar tijd voor een eigen draadje waar ik zo nu en dan belevenissen kan posten.

Ik heb nu niet heel veel tijd, maar ik wilde toch even de avonturen zonder volvo op onze vakantie hier delen. Het gaat me dan vooral om de auto.

Vorig jaar zijn we naar hetzelfde hotel op Mallorca geweest. We hebben toen een best leuk autootje gehuurd om het eiland te verkennen. Dat was een Ford Fiesta in die mooie blauwe metallic kleurtje. Behalve dat het een klein autootje was, beviel deze super. Reed heerlijk, lekker vlot, gewoon geweldig.

Dit jaar dus weer. Dachten we... Het verhuur bedrijf bleek overgestapt te zijn van Ford naar Opel. Wij kregen dus een nieuwe Opel Corsa mee. Ziet er leuk uit. punt. Meer niet. Rijdt niet, voelt niet, schakelt niet, mist vermogen, voelt goedkoop. Als je een deur dichtgooit maakt de auto geluid als een koekblik. De auto was gloednieuw, maar qua opties, bediening en interieur leek de auto nog ouder dan mijn 850 uit 95. Het was een tdi, zou redelijk vlot moeten zijn, maar hij wilde gewoon niet. Tot 3000 toeren helemaal niets, en daarboven een klein beetje. Echt niet lekker met hellingen van 12 % of meer. Koppeling had zo ontzettend veel speling dat ik me de eerste keer tien keer afvroeg of tie nog in z'n vrij stond of zo. Versnellings bak voelde zo ontzettend licht en gammel aan. Gewoon helemaal niets zo'n opel corsa. Mocht iemand in een vlaag van verstandsverbijstering of opwelling het in de kop krijgen om een nieuwe opel corsa te kopen. Doe dat maar niet...........

Anyway. Beetje volvoloos eiland dat Mallorca. Eén 850, een C70 en wat nieuwere huur S40's en V50's. Verder hebben we wel een supertijd gehad hoor. Lekker ontspannend. Maar was toch wel blij om vandaag weer in m'n roffel te rijden.
Volvo C30 '12

elianmars

Je kunt natuurlijk ook niet te veel verwachten van een 1.3 CDTi met 70 pk'tjes.... 0-100 in 14,5 seconden  :-X ;D ;D

Andre850

dacht dat het wel bekend was bij de meesten, hoe het zit met de kwaliteit van een Opel  ;D

elianmars

Citaat van: Andre850 op 25-06-2006 15:47:28
dacht dat het wel bekend was bij de meesten, hoe het zit met de kwaliteit van een Opel  ;D

;D ;D Ok, ok, ik zeg niks, hoe moeilijk 't ook is  ;)

MaxieS70

Citaat van: Gmid op 25-06-2006 14:01:18
en wat nieuwere huur S40's en V50's.

En jij gaat een opel corsa huren, je moest je schamen!  ;D

Enno

had vorige jaar een opeltje 1.7 CDTi......Meriva volgens mij....geinig autootje het grootste nadeel....het comfort en de stoelen..dan ben je blij als je daarna weer in je oude vertrouwde volvo zit.

Gmid

Citaat van: MaxieS70 op 25-06-2006 20:12:11
Citaat van: Gmid op 25-06-2006 14:01:18
en wat nieuwere huur S40's en V50's.

En jij gaat een opel corsa huren, je moest je schamen!  ;D

39 euro per dag of 100 euro per dag.

Volvo C30 '12

animalT5R

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Gmid

Dat is waar.
Wij hadden de centen er in ieder geval niet voor.

;D
Volvo C30 '12

elianmars

Ja hallo....... je kan voor die 39 euro toch niet gaan schelden op die arme Corsa?  ::) ;D ;D

Gmid

De fiesta van vorig jaar kostte maar 33 euro.  ;D
Volvo C30 '12