Automaat Spoelen, wie nog meer? Dag inplannen.

Gestart door Maupy, 26-06-2006 09:03:38

Vorige topic - Volgende topic

Rudi

Spoelen jullie de AT dan elk jaar?Ik ben aan olie al bijna 300euro kwijt+naar eindhoven,nog een dikke 150euro aan benzine :-\  Jammer dat je nooit weet wanneer de at gaat,vanmorgen nog even De Boer transmissies gebeld,en kan verder ook geen advies geven.Complete bakrevisie kost daar 2150euro ex...handbak conversie valt nog duurder uit,jammer want die is toch goedkoper in onderhoud...
Dr.Go-Fast...

Hen3

Citaat van: Rudi op 04-10-2006 16:53:59
Spoelen jullie de AT dan elk jaar?Ik ben aan olie al bijna 300euro kwijt+naar eindhoven,nog een dikke 150euro aan benzine :-\  Jammer dat je nooit weet wanneer de at gaat,vanmorgen nog even De Boer transmissies gebeld,en kan verder ook geen advies geven.Complete bakrevisie kost daar 2150euro ex...handbak conversie valt nog duurder uit,jammer want die is toch goedkoper in onderhoud...

Ik ga niet spoelen.. die van mij voldoet nog prima! Mijn olie is natuurlijk wel een stuk goedkoper....

Ludo

Citaat van: Hen3 op 04-10-2006 16:55:59
Ik ga niet spoelen.. die van mij voldoet nog prima!
ziet de olie er bij jouw dan nog mooi rood uit?.
ik heb em een jaartje later toch weer vervangen, had een koffie verkeerd kleurtje.  :evil:

Citaat van: 850Tim op 05-09-2006 22:03:55
Ik kan wel weer voor de olie zorgen ;D,
Tim, welke olie is/was het eigenlijk die gebruikt is op de flushdag?.
er is nl nogal een groot verschil in dexron III.

Hen3

Citaat van: Ludo op 04-10-2006 18:17:18
ziet de olie er bij jouw dan nog mooi rood uit?.

Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik weet wel dat ie nog steeds lekker soepel schakelt. Dat was voor het flushen wel anders! De olie was dan ook wel echt chocoladebruin destijds.

Een collega van me flusht trouwens nooit echt, maar laat eens per jaar de olie er uit lopen en vult dan weer aan. De olie in de koppelomvormer wordt dan natuurlijk niet ververst, maar het maakt het wel een stuk makkelijker en als je dit elk jaar doet heeft het wel zeker effect denk ik.

Racingbrick

dat denk ik niet, je haalt er nooit alles uit op die manier, ik zou hem flushen...

Bas850

Citaat van: Hen3 op 04-10-2006 10:14:28
Citaat van: Ludo op 01-10-2006 14:44:00
overigens mooi dat er zovelen willen flushen, maar iemand moet het wél organiseren...

.. blijkbaar voelt Radboud geen behoefte om z'n bak weer te flushen. Hij kan het wel goed organiseren!
Volgens mij heeft Radboud geen volvo meer.
"to finish first, you first have to finish"

mehn

Citaat van: Bas850 op 06-10-2006 09:06:09
Citaat van: Hen3 op 04-10-2006 10:14:28
Citaat van: Ludo op 01-10-2006 14:44:00
overigens mooi dat er zovelen willen flushen, maar iemand moet het wél organiseren...
.. blijkbaar voelt Radboud geen behoefte om z'n bak weer te flushen. Hij kan het wel goed organiseren!
Volgens mij heeft Radboud geen volvo meer.

Nee al lang niet meer idd.

De 850 is verkocht mét de grafiet Columba's ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ricardo

Sinds ik nu toch lid ben en een automaat heb, zou ik me ook graag aanmelden.

thuur

Al bijna 4 maanden lang aanmeldingen maar nog niemand die het organiseert :D

Gr 8)

Gmid

Oh oh oh. en het rijdt zo lekker, een geflushte bak.....

;D
Volvo C30 '12

Racingbrick

Ik geef het nog een weekje, dan ga ik mijn eigen flush maar doen.
Tegen de tijd dat we een datum en plaats hebben, is mijn bak al een revisie toe vrees ik.
Aub niet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb. :(

850Tim

Citaat van: Ludo op 04-10-2006 18:17:18
Citaat van: 850Tim op 05-09-2006 22:03:55
Ik kan wel weer voor de olie zorgen ;D,
Tim, welke olie is/was het eigenlijk die gebruikt is op de flushdag?.
er is nl nogal een groot verschil in dexron III.

Ik moet ff op de zaak navragen wat de specs zijn, kom ik op terug ;)
Simply the best.......

daytonawim

Persoonlijk zou ik het graag willen organiseren maar aan mijn zijde zijn de dagen en weken korter dan dat ik aan werk moet verzetten in die tijd  tot einde van het jaar.

jan piet

Ik móet zeggen..... gisteren de auto opgehaald na een beetje errug grote beurt.. :-\

En na nieuwe spanrollen, riemen, stuurstang zónder speling, nieuwe schijven en blokken, uitlijnen en meer van dat gez...k ook gelijk de bak weer es laten spoelen.. :o

Veel gemopperd in de afgelopen weken over de traagheid van de bak, maar sinds gistermiddag...   :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Spoelen heeft dus wel degelijk zin! ( En de rest eigenlijk ook wel achteraf, vooral dat sturen is gevoelsmatig een wereld van verschil)
Denk nou niet dat ik het onderhoud verwaarloos, tegen overgestelde is waar. Maar dingen sluipen er in en die ga je dan als 'normaal' ervaren

Gr,JP

Ricardo

Er moet toch iemand zijn met veel vrije tijd die zo'n dag kan organizeren?