Automaat Spoelen, wie nog meer? Dag inplannen.

Gestart door Maupy, 26-06-2006 09:03:38

Vorige topic - Volgende topic

Maupy

Hoi, wie heeft er ervaring met het spoelen vaan een automaat en heeft zin om wellicht met wat anderen ergens samen te komen, ergens in Oost Brabant (regio Eindhoven). Helaas schokt mijn automaat behoorlijk tijdens opschakelen en hoop dit met spoelen op te heffen.

Tips welkom!

thuur

Als je nu even bij de Meetings zoekt naar de flush meeting..... Kun je veel van opsteken 8)

Gr ;)

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: thuur op 26-06-2006 14:23:09
Als je nu even bij de Meetings zoekt naar de flush meeting..... Kun je veel van opsteken 8)

Gr ;)

staat idd veel info in dat topic.
maar het belangrijkste staat er eigenlijk niet in, nl de oliesoort.
er staat wel verschillende keren vermeld dat je Dexron III moet nemen omdat die aan de specificaties voldoet.
maar... Dexron III die je bijna overal kan krijgen is allemaal minerale olie.
een vol synthetische olie kan véél beter tegen de hoge temperaturen. (dat is een ervaring)  ;)

elianmars

Citaat van: Ludo op 26-06-2006 22:43:54
Citaat van: thuur op 26-06-2006 14:23:09

Gr ;)

staat idd veel info in dat topic.
maar het belangrijkste staat er eigenlijk niet in, nl de oliesoort.
er staat wel verschillende keren vermeld dat je Dexron III moet nemen omdat die aan de specificaties voldoet.
maar... Dexron III die je bijna overal kan krijgen is allemaal minerale olie.
een vol synthetische olie kan véél beter tegen de hoge temperaturen. (dat is een ervaring)  ;)

Daar had je 't in je pb inderdaad ook al over.

Jij hebt Shell Donax TX gebruikt.

Maupy

De afgelopen week had ik reeds heel wat op het forum gelezen over het spoelen. Niet dat ik twee linkerhanden heb, maar zou het erg op prijs stellen als er tijdens een sleuteldag, of gewoon bij iemand thuis met assistentie de olie gewisseld kan worden. Tips omtrent een goed adres in de regio Eindhoven waar ik dit voor een schappelijke prijs kan doen, heel graag.
Waar de olie te kopen tegen schappelijke prijs?

Bedankt mannen!

elmartino

Automaten van 850's en V70's zijn erg gevoelig voor vuil.

ik zelf heb een extra filter geplaatst in mijn V70.

Je monteert hem "over" de koeler (dus een T stuk in de slang naar de koeler en een T stuk in de slang die uit de koeler komt.

Als je meer wilt weten moet je even kijken op www.ntz-filter.com

deze jongens maken filters voor de transmissies van Ford USA (F250)
en Volkswagen

Racingbrick

Racingbrick

Ludo

nee hoor, we nemen rustig de tijd...  ;D

is 30 september geen optie?.

Gmid

Ik doe ook mee....

Wordt wel 'ns tijd na 350dkm

;D
Volvo C30 '12

daytonawim

Zo te zien en van de weinige data dat ik "WEL" kan  ;D

Hopenlijk gaan ze niet in het rooster klooien  >:(

ief

Staat bij mij ook op de planning voor de 30ste..... 8)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Sbv

Ik heb eventueel ook wel interesse. Misschien een gecombineerde flush en sleutel dag ?

Hoeveel olie moet er ongeveer gespoeld worden ? mogelijk anders grootinkopen met de olie ?

Racingbrick

Ik wil graag,maar is het niet lullig om je eigen olie mee te nemen? die Volvo olie zal zeker goed zijn,maar kost nogal veel.
Als we met een vat aankomen? hoe dan?
Dit is mijn 1e sleuteldag... dus ben niet op de hoogte van de spelregels.
Wat ik gelezen heb is dat je de materialen aan moet schaffen bij de dealer, is ook redelijk lijkt me voor de " gastheer" .....