Veerpootbrug (alweer)

Gestart door S. Brouwer, 26-06-2006 18:25:41

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

Citaat van: Laserblue op 30-06-2006 22:15:06
Ik ken iemand die echt HEEL erg blij wordt van de manier waarop jij de bouten in je veerpootbrug hebt zitten. (van voor naar achteren, met de moer aan de achterzijde) ;D ;D

Cynisch?? zou ze eerst anders om doen maar vond dit mooier en had de steunen als vast gezet.
Heb de bijgeleverde gebruiksaanwijzing ook niet gelezen btw

breakman

stomme vraag mss maar voor een leek als mij  :-[ : welk voordeel haal je bij zo een veerpootbrug ? ???

Eugene

Citaat van: breakman op 30-06-2006 22:26:36
stomme vraag mss maar voor een leek als mij :-[ : welk voordeel haal je bij zo een veerpootbrug ? ???

Directer insturen, minder zwabberig gevoel in de auto omdat hij het bewegen van de veerpoten tov elkaar tegen gaat. Het is zeker het geld waard ;)

If it's not blown, it sucks...

Laserblue

Citaat van: S. Brouwer op 30-06-2006 22:19:00
Citaat van: Laserblue op 30-06-2006 22:15:06
Ik ken iemand die echt HEEL erg blij wordt van de manier waarop jij de bouten in je veerpootbrug hebt zitten. (van voor naar achteren, met de moer aan de achterzijde) ;D ;D

Cynisch?? zou ze eerst anders om doen maar vond dit mooier en had de steunen als vast gezet.
Heb de bijgeleverde gebruiksaanwijzing ook niet gelezen btw

nee helemaal niet cynisch  :)

ik heb ze andersom maar dat is onhandig vind M a r c.
Omdat je dan niet ff snel de buis eruit kunt halen als je bijvoorbeeld je motorsteunrubber wilt vervangen ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

BenC70ES

Het staat wel verzorgder en die buis moet er toch niet uit om aan je motorsteun te kunnen... althans bij mij niet  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

S. Brouwer

Citaat van: BenC70ES op 01-07-2006 18:47:03
Het staat wel verzorgder en die buis moet er toch niet uit om aan je motorsteun te kunnen... althans bij mij niet  ;)

Dat verzorgder eruit zien is ook mijn reden om het zo te doen, zie je niet dat overige draadeind zitten.

Had eerste de buis zelf andersom erin was een foutje, had m al bijna vast gezet. Bedacht me toen pas dat andersom het er knapper uit zou zien omdat er dan geen ruimte tussen het schutbord en de steun zou zitten.

Je kan waarschijnlijk beter bij de motorsteun als de steun er tussen uit is.

M a r c

Zoals ie nu zit is ook het handigste want dan kan de bout eruit. Als ie andersom zit niet.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: BenC70ES op 01-07-2006 18:47:03

Kop van de bout aan de zicht kant staat verzorgder ja...  ;D

Moer aan de achterkant en dan kan de buis er elk moment tussen uit zonder alles te hoeven slopen.

AntonioMontana

Ik heb gisteren ook een veerpootbrug erin gezet, en heb daar een vraag over:

Kan het zijn dat door niet precies evenvast aandraaien van de linker en rechter steun dat de auto een kant optrekt? Heb niet een momentsleutel gebruikt... Ik kan het me verbeelden of ik moet het nog even goed proberen op een rechte vlakke weg voor de zekerheid, maar het lijkt alsof de 850 ineens licht naar rechts trekt. Het was maar een 15km ritje en het zal wel geen vlakke weg zijn geweest, maar als jullie mij vertellen dat het onmogelijk is dan scheelt me dat wat twijfels :)
(Voordat de brug erin zat is er nog uitgelijnd overigens)

animalT5R

Mij lijkt het ´´stug´´ dat het aan het losdraaien ligt van de veerpoten,ik ga voor de optie dat de weg niet vlak was.
Bij mij heb ik dat niet zo ervaren,en ik geloof ook niet dat ik er in het verleden iemand over heb gehoord.
Gr Johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Eugene

na het monteren van een VPB hoef je niet uit te lijnen en hij kan ook niet naar 1 kant gaan trekken als de schroeven niet allemaal even vast zitten.

Overigens hebben veel 850's last van licht naar rechts trekken ondanks dat ze goed zijn uitgelijnd

If it's not blown, it sucks...

AntonioMontana

Ik ben weer gerust gesteld  :D
Bedankt voor de snelle reacties!

thuur

Citaat van: AntonioMontana op 26-08-2006 09:11:19
Ik heb gisteren ook een veerpootbrug erin gezet, en heb daar een vraag over:

Kan het zijn dat door niet precies evenvast aandraaien van de linker en rechter steun dat de auto een kant optrekt? Heb niet een momentsleutel gebruikt... Ik kan het me verbeelden of ik moet het nog even goed proberen op een rechte vlakke weg voor de zekerheid, maar het lijkt alsof de 850 ineens licht naar rechts trekt. Het was maar een 15km ritje en het zal wel geen vlakke weg zijn geweest, maar als jullie mij vertellen dat het onmogelijk is dan scheelt me dat wat twijfels :)
(Voordat de brug erin zat is er nog uitgelijnd overigens)

Het lijkt mij ook heel sterk.

Vergeet niet dat de meeste wegen naar rechts aflopen (i.v.m. regenwater). Een zinvolle proefrit is alleen op een stuk weg waar jij de wegen goed kent ;)

Gr 8)

@®-

Citaat van: Eugene op 26-08-2006 09:39:20
na het monteren van een VPB hoef je niet uit te lijnen en hij kan ook niet naar 1 kant gaan trekken als de schroeven niet allemaal even vast zitten.

Overigens hebben veel 850's last van licht naar rechts trekken ondanks dat ze goed zijn uitgelijnd
als je je linker voorband 0,1 bar lager zet dan normaal en rechts 0,1 bar hoger zet dan normaal heb je dat ook niet meer.

llinssen

Ik overweeg ook om een veerpootbrug te monteren, maar ik heb ook een deel van mijn lpi installatie mogelijk in de weg zitten.

iemand met wat ervaring die kan zien of dit een probleem gaat geven?

EDIT plaatje gefixed
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.