nieuwe 850 rijder

Gestart door S. Brouwer, 30-06-2006 20:13:41

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

Hallo allemaal,

Na er op de meeting aan herinnerd te worden dat ik me nog moest voorstellen op de site zal ik dat bij deze doen. Ik ben Sjaak Brouwer 20jaar en heb pas de 850 gle gekocht van fbm.

Beetje historie vooraf...
Hiervoor heb ik 2 jaar een omgebouwde 440 gereden. De 1.6 hebben we omgewisseld met een 2.0i. heeft even geduurd voordat alles weer perfect werkte maar uiteindelijk reed het dan ook een stuk beter.

Foto's van de 440
De donor 460 uit '93

De 440 tijdens het inbouwen

En nog een foto van dat hij er weer rijdbaar was.

Heb deze uiteindelijk te koop gezet omdat ik wel weer is wat anders wilde, boven verwachting was ik hem binnen 1 dag kwijt.

Had al eerder op marktplaats zitten kijken en de 850 van FBM zien staan, dus gelijk na het verkopen van mijn auto een afspraak gemaakt om eens te komen kijken. Volgende dag heen en gelijk de auto gekocht.

Het betreft een 850 gle uit '93 voorzien van het nieuwe type bumpers en koplampen.
Ook is de auto verlaagd en voorzien van 17inch lichtmetaal.
De auto is heeft voor en achter elektrische ramen en stoelverwarming.

Foto's gemaakt na ongeveer een week de eigenaar te zijn van de 850

Nadat ik op de meeting in soesterberg bij meerdere 850's een veerpootbrug gezien had en dit wel een mooie vind, heb ik er van de week ook 1 besteld bij Volvo.
Vanmiddag opgehaald en erin geplaatst,
Past precies boven de lpg verdamper

(zal meerdere foto's in m'n andere topic plaatsen)

Hoop nog een tijd plezier van m'n 850 te hebben en zal nog meerdere meetings bezoeken.

Niek

Hoi Sjaak,
Welkom op t forum en gefeliciteerd met de aanschaf van de roffel!
ERG mooie auto heb je!! Veel plezier ermee!
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Volvo4Life

Hey Sjaak,

Heb mij sinds gisteren ook voorgesteld op dit forum. Ik vertelde als 20 jarige knul dat ik droom van een snelle / mooie Volvo. Voor jou zijn dromen geen bedrog, zo blijkt!

Groetjes,
Tim ;)

S. Brouwer

Citaat van: Niek op 30-06-2006 20:18:05
Hoi Sjaak,
Welkom op t forum en gefeliciteerd met de aanschaf van de roffel!
ERG mooie auto heb je!! Veel plezier ermee!

ja bedankt, toch ook maar eens overwegen om een clublid te worden.

Citaat van: Volvo4Life op 30-06-2006 20:24:02
Hey Sjaak,

Heb mij sinds gisteren ook voorgesteld op dit forum. Ik vertelde als 20 jarige knul dat ik droom van een snelle / mooie Volvo. Voor jou zijn dromen geen bedrog, zo blijkt!

Groetjes,
Tim ;)

Gelukkig is het geen droom meer, ik wilde vanaf het begin al een 850 maarja student je kent t wel.

Nu twee jaar later (nog steeds student) toch besloten om een 850 te kopen en tot nog toe bevalt het me ook best.
Het voordeel is wel dat deze op lpg loopt dus brandstof kosten zijn te overzien.

Maar als je een beetje rondkijkt zijn ze zeer betaalbaar te vinden. Zolang je de maandlasten en brandstof kan betalen blijft een 850 wel rijden.

km stand van van de week

breakman

hey welkom op het forum !

weeral een jonge gast erbij  ;) ik denk dat we binnenkort echt eens jongerenmeeting moeten houden (cfr. 850 T5 Freak)  8)
veel plezier met je wagen !!!

S. Brouwer

Citaat van: breakman op 30-06-2006 21:44:01
hey welkom op het forum !

weeral een jonge gast erbij  ;) ik denk dat we binnenkort echt eens jongerenmeeting moeten houden (cfr. 850 T5 Freak)  8)
veel plezier met je wagen !!!

"oudere" generatie wordt langzamerhand aan de kant gezet, en de jongere nemen het over  :P
maar een jongerenmeeting is wel een idee om te organiseren. Maar hoeveel jongeren zitten er hier op t forum? Niet dat we dan met z'n 3en staan.

DopdeDouwer

Ik vind mezelf ook redelijk jong al is t bijna een kwart eeuw bouwjaar '81  ::)

Ben ook nog student, ik ben nu bijna klaar. Wil nog geen dure 850 kopen, ben aan het kijken naar een goedkope volvo coupe dus 142, 242 of 480. 480's en 142's zijn in aanschaf het goedkoopst. De 142 en 242 beide belastingvrij, dus mogen best een tijdje stilstaan mocht er iets mee zijn. Een 480 kost toch weer (verz+bel) bijna tachtig euro per maand, over een 850 maar te zwijgen.
Ik ben nog een beetje te rationeel, kost toch veel geld. Eerst op vakantie en daarna ff kijken of er wat leuks voorbij komt.

Tot die tijd verplaats ik de Roffel van mn ouders, wat zeker geen straf is. En ook ik weet het zeker, er komt ooit een turbo-roffel.
Vierkant Rules

S. Brouwer

Heb ook gekeken voor een belasting vrije volvo, maar de meeste die ik tegen kwam waren toch wel flink aan het rotten. En de knappe die ik tegen kwam waren duurder als m'n huidige volvo.

Heb nog wel op het punt gestaan om een zeer knappe240 te kopen. maar ik kon mijn eigen auto toen niet kwijt en als ik hem zou inruilen kreeg ik er 200 voor terug en dat was me tekort. dus heb ik nog een jaar in de 440 gereden.

)()()sT

Welkom!!!

Ik zit denk ik op de grens qua leeftijd ;) nu 28....

Heb twee studies gedaan dus ook lang student geweest (en in een VW Polo gereden).

Sinds vorig jaar werk ik, en heb dus ook mijn eigen roffel (de zwarte).

Veel plezier ermee!
Hij ziet er super uit, strak zo met het front en de verlaging (ook vorige maand gedaan ;))

fbm

Welkom Sjaak, hoop dat je er veel plezier mee krijgt.
en wees er zuinig op ,was ik ook :P

S. Brouwer

kom net terug uit friesland, constant 140/150 gecrousd op de a7. Temp blijft mooi gelijk en de auto rijd super. Tril er gelukkig niet uit zoals bij m'n 440.

Hij ziet er nu alleen uit als een lijke bak, dus morgen de muggen maar verwijderen.