Airco zoemt bij afremmen

Gestart door onnaj, 03-07-2006 09:53:00

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Hoi,

Ik hoor nu met dit heerlijk warme weer een raar geluid onder de motorkap vandaan komen, maar alleen bij t afremmen. Als ik de airco uitzet maakt ie het geluid niet.

Het is een soort zoemend geluid, waar zou dit door veroorzaakt kunnen worden? Misschien de magneetkoppeling??

Bedankt voor de reacties.

gr Janno

Enno

Zoemen? lijkt me niet de magneetkoppeling ....Echt stil zijn de airco pompen bij Volvo toch niet...Hij draait met dit weer volop ook bij mij....en dat je hem dan hoort...lijkt me logisch....helemaal als je het gas loslaat & nog sterker als je stil staat....of langzaam rijdt

MaxieS70

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem, zodra de compressor druk op gaat bouwen komt er een soort zoemtoon uit. Het duurt dus enkele seconden voordat het geluid optreed. Ik heb zelf het vermoeden dat door de weerstand van de compressor een lager van loopwiel of dynamo geluid begint te maken. Airco koelt verder prima en niet lang geleden is deze opnieuw afgevuld.

Het lijkt veel op het probleem dat is beschreven in deze thread
enigste verschil is dat de airco niet zorgt voor het ontstaan en verdwijnen van het geluid.

Iemand een id?  ???