"even" de nieuwe carkit aansluiten

Gestart door DD, 03-07-2006 17:40:19

Vorige topic - Volgende topic

DD

Na de aankoop van mijn s70 bleek dat er nog een nokia cark-91 carkit in de wagen zit, alleen de houder was eruit geknipt. Nu kan mijn huidige telefoon daar niet mee omgaan dus ik wilde er een ck-7w bluetooth carkit in hebben van nokia.
Van het weekend was die eindelijk binnen gekomen en ik dacht vandaag hem even aan te gaan sluiten. Jammer genoeg is het niet helemaal compattible met elkaar. de voeding stekker van de cark-91 is 6 polig en de ck-7w is 4 polig. Na wat rommelen met de bedrading had ik opeens een losse continu 12v.  :o :o

Nou de radio maar even gedemonteerd waar dit toch allemaal vandaan kwam en daar trof ik het volgende.

gelukkig hebben ze alleen lopen kloten op de verloop van volvo naar iso aansluiting en niet in de orginele kabelboom geknipt.

Ik ga morgen eerst maar eens een nieuwe verloop halen en dan daarop de bedrading netjes monteren.

dat de boel niet kort gesloten is verbaast me volledig. je ziet het niet goed maar alle aansluitingen lagen eigenlijk bloot.

Emiel

Je hebt gewoon houders van de nieuwe nokia's die op de centrale van de Cark91 passen, dan heb je alleen geen bluetooth.

DD

ja die kosten tegen de 65 euro en een bluetooth carkit 90 euro. en ik heb van verschillende mensen vernomen dat die houder ook niet zo best is.

Emiel

De houders zijn hetzelfde, allebei snotkwalteit. Het snoer is alleen anders.
Maar voor dat kleine prijsverschil had ik ook wel een CK-7W gekocht.

Wat een puinhoop van draden btw... ;D

S a n d e r

De originele CARK-91 houder is niets mis mee en misschien wel de kwalitatief best ooit gemaakt. De nieuwe houder inclusief nieuwe kabel is inderdaad niet veel soeps. Het euvel zit hem met name in het feit dat de kabel onder de houder nooit helemaal goed vast zit.

Ik zou zelf overigens voor een Parrot (31 of 3200) gaan, maar dat terzijde.

tumtum850T5

voordeel van de cark-91 is wel dat je telefoon altijd geladen is.

DD

tot mijn grote verrassing had mijn CK-7W van nokia netjes een data kabel meegeleverd gekregen waardoor ook de telefoon opgeladen wordt. Dus als ik lang moet bellen of dat de batterij aan zijn einde is dan kan ik hem gewoon bij laden.

Roger B.

De CK7-W van Nokia is de basiscarkit die voor (bijna) elk toestel uit de huidige reeks geleverd wordt, het enige dat toestel afhankelijk is is de houder die aan die datakabel geklikt wordt (deze kabel is overigens al een heel stuk beter dan de kabel van de cark-91 adapter die nokia levert voor deze range houders (overigens werkt niet elk toestel via die adapter)

Als je de telefoon direct op de kabel klikt (dus zonder de houder ertussen) is dat voor de werking gelijk aan plaatsen in de houder, de handsfreefuncite gaat dan via de kabel, de Carkit schakelt zijn bluetooth signaal uit.

De CK7W is dus eigenlijk een carkit zonder houder waar je de passende houder voor jouw toestel bij kan kopen. Daarnaast is het ook nogeens een volledige bluetooth carkit voor nokia standaard.

Als je een musicmute koopt dan gaat je geluid via de auto speakers en heb je meteen voedingsaansluiting voort je carkit.

Succes

Herminator

Dit is mijn nokia houder. CR-27
Ik heb er geen carkit aanzitten. De 12v lader heb ik intern aangesloten via de radio draden. Zwart en rood. De grote sigerettenaanstekerplug zit er nog gewoon aan dus ik kan het zo weer uitbouwen en netjes achterlaten.

http://bernie.uithoffm.nl/gallery/d/368-2/IMG_0099.JPG

Dus zodra contact omgaat wordt de telefoon opgeladen. Handig voor Tomtom   ;D