Uit de eerste versnelling vliegen

Gestart door Bouma206, 22-08-2006 21:03:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bouma206

Zoals de titel al beschrijft is de volvo sinds een maandje heel enkel niet van plan de eerste versnelling vast te houden. Ik heb het vandaag (nadat het een hele tijd goed ging) ook weer 2 keer gehad.
Wat gebeurd er?

Ik sta stil en rijd weg wanneer ik langzaam rijd en de koppeling is bijna los of soms al los dan knalt de eerste versnelling er helemaal uit naar de neutraal stand. De andere versnellingen hebben dit gedrag nog niet vertoond.
Wie o wie herkent dit en weet wat het is?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Arend
Fryslân boppe!!!!

Schnappi

motorsteunen al bekeken. Als die goed zijn waarschijnlijk synchromes naar de klote.

Groeten

Bouma206

Citaat van: T5RED op 22-08-2006 21:18:19
motorsteunen al bekeken. Als die goed zijn waarschijnlijk synchromes naar de klote.

Groeten

Motorsteunen wel bekeken maar niet goed genoeg maar volgens de garage zou hij er dan bij alle bovenste versnellingen uit moeten vliegen bij redelijk optrekken.
Wat het andere betreft ruikt een beetje naar bakrevisie of valt dat mee als het dat is?
Wat zijn het eigenlijk? Wel interessant om te weten.
Bvd.
Fryslân boppe!!!!

Schnappi

hoeveel heeft de auto gelopen qua kilometerstand?


@®-

Citaat van: T5RED op 22-08-2006 21:18:19
motorsteunen al bekeken. Als die goed zijn waarschijnlijk synchromes naar de klote.

Groeten
Dan zou die ook slecht in de versnellingen moeten gaan.

Het kan ook in de bak zitten met de kogeltjes die de versnelling vast moeten houden.

Bouma206

Hmm de garage heeft overlegd met de volvo garage maar de persoon die dit meestal doet is er pas volgende week maandag weer  tot die tijd nog geen oplossingen!Helaas
Fryslân boppe!!!!

elianmars

Hopelijk valt de schade mee......  :-\

ruby T5

Is er niet ergens een schema van de afsteling/lengte
van je pook?