Motorgekken ?!?!?!?!

Gestart door Paco, 06-03-2003 00:34:27

Vorige topic - Volgende topic

HaRdCoRe-WeZ

Ook in NL rijden motorfietsen met Turbo op de weg met 300+ pk. Vooral de combi Hayabusa + Turbo en Vmax + Turbo is schijnbaar redelijk populair. Ik snap er weinig van, want ik kan het voorwiel van de Fireblade amper aan de grond houden met 130pk, laat staan als je het dubbele vermogen hebt....

Laserblue

Citaat van: Taranis op 30-05-2007 10:26:16
Citaat van: michiel op 30-05-2007 10:01:54
Turbobiker is geen biker? Misschien dat onderstaande helpt:

http://motor-brommer.marktplaats.nl/motoren-suzuki/95901244-gsxr-1100-turbo-streetfighter.html?
:o :o :o
En als je niet voorzichtig genoeg bent, dan zie je meteen mijn avatar in het echt gebeuren.  ;D

Ik had 'm inderdaad ook al op Marktplaats gespot. Volgens mij is het niet dezelfde, maar 3 jaar terug was er bij StreetorTrack zo'n ding bij wat vrolijk 252 pk aan het achterwiel had. We vroegen ons eerst af waarom er een bagagerek op dat ding zat maar dat bleek dus om op te zitten, anders slipte de achterband op de rol ;D

geen proefritten toegestaan ::)
die zal snel verkocht worden ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Taranis

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 30-05-2007 10:31:12
Ook in NL rijden motorfietsen met Turbo op de weg met 300+ pk. Vooral de combi Hayabusa + Turbo en Vmax + Turbo is schijnbaar redelijk populair. Ik snap er weinig van, want ik kan het voorwiel van de Fireblade amper aan de grond houden met 130pk, laat staan als je het dubbele vermogen hebt....

Tja, vaak is het meer om te showen en de kick van het tunen, dan om echt mee te rijden. Lijkt me ook leuk dat midden in een bocht de turbo er even in komt zetten als het wegdek niet superdroog is ::)
Vergeet overigens de V-maxen met NOS ook niet. Blijkbaar moet iedere streetfighter gebaseerd op een V-max dat verplicht hebben ofzo  :eusa_wall:
Niet dat vermogen niet leuk is, maar snap wel wat je bedoelt. Had eerst ook wilde tuningsplannen voor de Bandit maar aangezien ie bij 180 nog steeds los komt als je volgas in z'n 3 geeft, lijkt me dat voorlopig niet nodig  :-X

michiel

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 30-05-2007 10:31:12

Uitstekend geschikt voor wheelies bij 250+.....  ;D
Zie Ghostrider e.d.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

HaRdCoRe-WeZ

Mja, maar we zijn geen van allen GR. Ik denk dat het ook meer voor de show is, en tuurlijk is het bruut als je de gaskraan openzet. Maar ja, mijn standaard Blade gaat hard zat, blijft een kick als je hem open draait.

kyro

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 30-05-2007 12:25:14
Maar ja, mijn standaard Blade gaat hard zat, blijft een kick als je hem open draait.

dacht het ook ;D

HaRdCoRe-WeZ

Ja hoor, maar alles went he.

kyro

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 30-05-2007 12:42:52
Ja hoor, maar alles went he.

ja, alleen maakt het volgens mij voor het snelheids-gevoel,
niet meer uit, of je nu 270 of 310 rijdt

en met die snelheid nog is rustig ff op je km-teller kijken, wordt
ook lastig ;D

HaRdCoRe-WeZ

Boven de 250 weinig verschil meer.

Ties

Ik kan niet wachten tot dinsdag!!!!!
Heb gisteren dus een mooie CBR600f kunnen kopen voor een mooie prijs. En dinsdag kan ik de brommert ophalen.
's morgen vroeg, samen met pa, vertrokken naar den bosch om bij van der Heijden twee motoren te gaan rijden. Één was een CBR600f uit 1994 en de ander was een FZR600 ook uit 1994. 'T was erg druk met de proefritten dus er werd verzocht om het kort te houden, dus dan maar wat harder rijden, toch??!  ;D We zijn toen begonnen met de CBR, deze reed op zich heel goed, goed remmen, goed op het gas (vooral ook onderin) en scherp sturen maar deze had wat gescheurde kappen. De CBR zag er lang niet zo goed uit als de FZR maar was wel 500 euro goedkoper. Toen was de andere Jap aan de beurt.. Prachtige motor, zag er super netjes uit, echt bijna nieuwstaat. Maar deze fiets reed toch heel anders dan de honda. De Yamaha was een stuk stugger (zelfs hobbelig en oncomfortabel) en de remmen waren erg bijterig. De honda reed gewoon een stuk vriendelijker en was meer een fiets waar veel mensen tevreden mee zouden zijn. Conclusie --> De yamaha... echt een fiets om aan te wennen, maar wel een echt scheurijzer.
Uiteindelijk na een beetje babbelen met de verkoper kon ik de FZR meekrijgen voor hetzelfde geld als de CBR dus begon ik eigenlijk wel zin te krijgen in de FZR.
Op naar het volgende adres! ---> Munsters motoren in Erp.. Errug leuk zaakje!! Familiebedrijfje, van Leon Munsters (ooit nog winnaar in de parijs-dakar classic). Leon is zelf dus eigenaar, verkoper en monteur en doet dit al 10 jaar.
Daar stonden een aantal interessant fietsen (FZR600,kawa ZXR750 en CBR600F) De FZR was te goed gebruikt naar mijn mening en de kawa mocht niet van m'n pa vanwege zijn eerdere negatieve ervaringen met het merk..  :eusa_shifty:
De CBR was erg gunstig geprijsd vergeleken met de fiets bij van der Heijden.
-Kan ik er een stukske op rijden??.....
*Natuurlijk jonge.. zal 'm efkes naar buiten rijden
Dus 't ding reed ook echt goed. De prijzen werden na wat babbelen nog wat aantrekkelijker en toen kon ik 'm echt niet laten staan...
Dus nu is thijs eigenaar van een leuke beginnersfiets..

Honda CBR600F
1992
43.000km
gianelli sportuitlaat
nieuwe ketting en tandwiel

Dus het volgende is natuurlijk nieuwe motorspullen. Bij de aankoop van de motor krijg ik daar 20% korting op de hele zooi maar heb er zelf niet zo'n verstand van eigenlijk. Heb daar een super mooie volcarbon helm (€360,=  :eusa_shifty:) gezien van het merk HJC alleen weet ik niet of het merk zo goed is eigenlijk. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ook heb ik een mooi pak zien hangen van Richa maar of het iets is...  ??? ???
Ook zal ik deze week is gaan kijken bij een zaakje in Uden. Zag op marktplaats een advertentie staan van een failisementsverkoop.. 70% korting.
Wat zijn nou goede merken voor hellums en lederen pakken??

Taranis

Citaat van: Ties op 03-06-2007 16:28:34
Dus het volgende is natuurlijk nieuwe motorspullen. Bij de aankoop van de motor krijg ik daar 20% korting op de hele zooi maar heb er zelf niet zo'n verstand van eigenlijk. Heb daar een super mooie volcarbon helm (€360,=  :eusa_shifty:) gezien van het merk HJC alleen weet ik niet of het merk zo goed is eigenlijk. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ook heb ik een mooi pak zien hangen van Richa maar of het iets is...  ??? ???
Ook zal ik deze week is gaan kijken bij een zaakje in Uden. Zag op marktplaats een advertentie staan van een failisementsverkoop.. 70% korting.
Wat zijn nou goede merken voor hellums en lederen pakken??

Leuke fiets! Voor wat betreft beginnersmotor... ik denk dat je nog verstelt staat van de prestaties van zo'n ding ;D 240 zit er wel in...

HJC is best redelijk spul, maar kijk gewoon eerst eens wat lekker zit. Shoei is een heel duur merk, maar ik heb geen Shoei hoofd blijkbaar want ze zitten gewoon k*t :P
Als het mag, rij dan even 10 minuten met die helm op. Dan weet je ook of je 'm niet te lawaaiig vindt.
Richa is een goed merk voor motorkleding maar eigenlijk hetzelfde: kijk eerst eens wat lekker zit. Tip van flip: kijk eens voor Rev'it. Het is geen goedkoop merk, maar de pakken zijn kwalitatief super en bovendien bemeten op de Nederlandse lichaamsbouw. De pasvorm is (vind ik) gewoon beter. Hiervoor had ik een MQP pak (de broek ervan draag ik nog steeds), zat ook erg goed. Pas gewoon eens wat verschillende kleding (wil je een combi of een overall trouwens?) en dan merk je al snel wat goed zit. Let ook op de aanwezigheid en de grootte van de beschermers. Als ik in m'n eerste broek betere scheenbeschermers gehad had, vraag ik me af of ik m'n been nog wel gebroken zou hebben. Net zo goed als ik 2 weken terug erg blij was met een grote beschermer voor de onderarm die een schuivertje prima opgevangen heeft...
Pas op voor de Motoport-eigen merk kleding... Akito en dergelijke merken zijn dan wel een stuk goedkoper, heb er ook 1 jas van gehad die prima bescherming bood maar echt lekker zat ie niet.

Ties

Thanks voor de goede tips!
Tsja hij gaat best vooruit, zeker als je 'm in de touren jaagt..  ;D Maar het is vooral een vriendelijke fiets.. niet een waar je bang van wordt als je iets sportiever gaat rijden.

Ik heb daar die HJC helm gepast en die zat  echt goed. Stevig en comfortabel. In ieder geval veel beter als de Lazer helmen die ze daar hebben. Wil wel graag een combi want das toch iets meer praktisch dan een overall. Zal dinsdag wel meteen iets gaan aanpassen...
Ennuhh... wel voorzichtig rijden he?!

Taranis

Citaat van: Ties op 03-06-2007 17:31:00
Ik heb daar die HJC helm gepast en die zat  echt goed. Stevig en comfortabel. In ieder geval veel beter als de Lazer helmen die ze daar hebben. Wil wel graag een combi want das toch iets meer praktisch dan een overall. Zal dinsdag wel meteen iets gaan aanpassen...

Combi is inderdaad praktischer. Let er wel op dat je je jas en broek aan elkaar kunt ritsen, dat is toch wel érg fijn.

En dat voorzichtig rijden, doe m'n best ;) Eerste keer uitgegleden over diesel (kon ik eigenlijk niets aan doen, is ook al bijna 3 jaar terug), 2 weken terug schuivertje met lage snelheid gemaakt wat wel gewoon eigen schuld was. Gas geven op een witte streep (reed stationair in 2e versnelling) en insturen. Regende daar net 5 minuten, voor het eerst in 5 weken. Was spekglad dus... heb zelf niets, is het belangrijkste 8)

Suc6 met passen, gewoon de tijd voor nemen ;)

why-not

Ik heb een HJC helm , maar ik vind hem vrij lawaaiig. maar ja hij is de helft goedkoper als de duurdere en ik rijdt niet zo veel .

kyro

Citaat van: Ties op 03-06-2007 17:31:00

laat je iig goed adviseren, zeker wat betreft helm !!!
ken het merk HJC niet ( maar ben er ook alweer ff uit)
koop een goede helm, die niet alleen goed zit met passen, maar die over
'n half jaar nog goed zit !!   je krijgt vooral met flink tempo rijden
nogal wat druk tegen je helm, en dan heb je kans dat na verloop van
tijd de binnen-kant uitwijd !  dus toen je hem kocht was 't bv maat m
en na 'n tijdje is het een "large" geworden !! en dan zit 't voor
geen meter !!

shoei, arai, enz zijn wel duurder, maar zitten na een tijd nog wel
zoals je 'm kocht

mooie cbr trouwens :eusa_clap:
veel plezier ermee

enuh: keep 'm between de lines ;)

gr